Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

TÜRKÇE ÖĞRENEN LİTVANYALI ÖĞRENCİLERİN KULLANDIKLARI DİL ÖĞRENME STRATEJİLERİ

Yıl 2017, Sayı: 59, 533 - 546, 31.05.2017

Öz

Bu çalışma, yabancı dil olarak Türkçe öğrenen Litvanyalı öğrencilerin Türkçe öğrenimleri sürecinde kullandıkları dil öğrenme stratejilerini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Yabancı dil olarak Türkçe öğrenen bu öğrencilerin kullandıkları dil öğrenme stratejileri cinsiyet ve akademik başarı değişkenlerine göre ele alınmıştır. Çalışmada tarama yöntemi kullanılmıştır. Çalışmanın verileri Vilnius’ta Türkçe öğrenen 2013-2014 öğretim yılında Türkçe derslerine devam eden Litvanyalı öğrencilerden toplanmıştır. Konuya ilişkin öğrencilerin kullandıkları dil öğrenme stratejilerinin tespiti amacıyla Dil Öğrenme Stratejileri Envanteri kullanılmıştır. Elde edilen veriler non-parametrik istatistik teknikleriyle analiz edilmiştir. Çalışmada, öğrencilerin orta ve yüksek düzeyde dil öğrenme stratejisine sahip olduğu; cinsiyet, yaş, başarı notu ve algılanan dil becerisi yetkinliğinin dil öğrenme stratejileri üzerinde anlamlı fark oluşturduğu sonuçlarına ulaşılmıştır.

Kaynakça

  • Akıllılar, T. ve Uslu, Z. (2011). “Almanca Bölümü Öğrencilerinin Uyguladıkları Dil Öğrenme Stratejileri”. Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2 (40), 24-37.
  • Alptekin, C. (2007). “Yabancı Dil Öğrenimde Strateji Seçimi: Doğal ve Eğitsel Dil Edinimi”. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 31 (1), 4-11.
  • Altan, Z. M. (2003). “Language Learning Strategies and Foreign Language Achievement”. Eğitim ve Bilim, 28 (129), 25-31.
  • Aslan, O. (2009). The Role of Gender and Language Learning Strategies in Learning English. Unpublished Master’s Thesis, Ankara: The Graduate School of Social Sciences of Middle East Technical University.
  • Barut, A. (2015). Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğrenen Üniversite Öğrencilerinin Kullandıkları Dil Öğrenme Stratejileri Üzerine Bir Değerlendirme. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara: İhsan Doğramacı Bilkent Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Baş, G. (2012). “Öğrenme Stratejileri Öğretiminin Öğrencilerin İngilizce Dersindeki Akademik Başarılarına, Tutumlarına Ve Bilişötesi Farkındalık Düzeylerine Etkisi”. Kuramsal Eğitimbilim Dergisi, 5(1), 49-71.
  • Bekleyen, N. (2005). “Öğretmen Adayları Tarafından Kullanılan Dil Öğrenme Stratejileri”. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 14(2),113-122.
  • Bekleyen, N. (2006). “İngilizce Öğretmen Adaylarının Dil Öğrenme Stratejileri Kullanımı”. A.Ü. TÖMER Dil Dergisi, (132),28-37.
  • Bölükbaş, F. (2013). “The Effect of Language Learning Strategies on Learning Vocabulary in Teaching Turkish as a Foreign Language”. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28(3), 55-68.
  • Cephe, P.T. ve Yeşilbursa, A.A. (2006). “Language Learning Strategies of Turkish University EFL Learners”. Eğitim ve Bilim, 31 (139), 80-85.
  • Cesur, M. O. (2008). Üniversite Hazırlık Sınıfı Öğrencilerinin Yabancı Dil Öğrenme Stratejileri, Öğrenme Stili Tercihi ve Yabancı Dil Akademik Başarısı Arasındaki Açıklayıcı ve Yordayıcı İlişkiler Örüntüsü. Yayımlanmamış Doktora Tezi, İstanbul: Yıldız Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Cesur, M.O. ve Fer, S. (2007). “Dil Öğrenme Stratejileri Envanterinin Geçerlik Ve Güvenirlik Çalışması Nedir?” Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 49-74.
  • Chamot, A.U. ve Küpper. L. (1989) “Learning Strategies in Foreign Language Instruction”. Foreign Language Annals, (22), 13-24.
  • Cohen, A. D. (2003). “The Learner’s Side of Foreign Language Learning: Where Do Styles, Strategies, and Tasks Meet?” International Review of Applied Linguistics in Language Teaching, 41(4), 279-292.
  • Deneme, S. (2008). “Language Learning Strategy Preferences of Turkish Students". Journal of Language and Linguistic Studies, 4(2).
  • Gürata, A. (2008). The Grammar Learning Strategies Employed by Turkish University Preparatory School EFL Students. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara: Bilkent Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Güven, M. (2004). Öğrenme Stilleri ile Öğrenme Stratejileri Arasındaki İlişki. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Hamamcı, Z. (2012). “Üniversite Hazırlık Sınıfı Öğrencilerinin Dil Öğrenme Strateji Tercihleri”. Journal of Research in Education and Teaching, 1(3), 157-167.
  • Hiçyılmaz, A. (2006). Yabancı Dil Olarak İngilizceyi Öğrenen Orta Öğretim 9. Sınıf Öğrencileriyle, Üniversite Hazırlık Sınıfı Öğrencilerinin Kullandıkları Dil Öğrenme Stratejilerinin Karşılaştırılması. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul: Yıldız Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Karakış, Ö. (2006). Bazı Yükseköğrenim Kurumlarında Farklı Öğrenme Stillerine Sahip Olan Öğrencilerin Genel Öğrenme Stratejilerini Kullanma Düzeyleri. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Bolu: Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Karamanoğlu, Ş. (2005). Almanca Öğretmen Adaylarında Yabancı Dil Öğrenme Stratejileri Kullanımı.Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Bursa: Uludağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Karasar, N. (2010). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. 21. Baskı.
  • Karatay, M.(2006). Turkish Adult Language Learners’ Preferences in Language Learning Strategies. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Bursa: Uludağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Kayaoğlu, M. N. (2011). Language Learning Strategies: Theory, Practice and Issues. Germany: VDM, Verlang Dr. Müller.
  • Khalil, A. (2005). “Assessment of Language Learning Strategies Used by Palestinian EFL Learners”. Foreign Language Annals, 38(1),108-119.
  • Magno C. (2010). “Korean Students’ Language Learning Strategies and Years of Studying English as Predictors of Proficiency in English”. TESOL Journal, 2, 39-61
  • Murray, B. (2010). “Students’ Language Learning Strategy Use and Achievement in the Korean as a Foreign Language Classroom”. Foreign Language Annals, 43(4), 624-634.
  • Nakatani, Y. (2006). “Developing an Oral Communication Strategy Inventory”. The Modern Language Journal, 90, 151-168.
  • Oflaz, A. (2008). “Almanca Öğretmeni Adaylarının Dil Öğreniminde Kullandıkları Öğrenme Stratejileri”. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 1(3), 278-300.
  • O'Malley, J. M. ve Chamot, A. U. (1990). Learning Strategies in Second Language Acquisition. Cambridge, UK: Cambridge University Press.
  • Oxford, R.L. (1990). Language Learning Strategies: What Everone Use. Boston: Heinle & Heinle.
  • Oxford, R.L. (Ed.). (1996). Language Learning Strategies around the World: Cross-Cultural Perspectives. Miinoa, HI: Second Language Teaching&Curriculum Center, University of Hawai’i, University of Hawai’i Press.
  • Oxford, R. L. ve Cohen A. D. (1992). “Language Learning Strategies: Crucial Issues of Concept and Classification”. Applied Language Learning, 3/1-2, 1-35.
  • Özer, B. (1998). Öğrenmeyi Öğretme: Eğitim Bilimlerinde Yenilikler. Hakan, A. (Editör), (ss. 149-163). Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi Yayınları.
  • Razı, S. (2012). “Turkish EFL Learners’ Language Learning Strategy Employment at University Level”. Journal of Theory and Practice in Education, 8(1), 94-119.
  • Riazi, A. (2007). Language Learning Strategy Use: Perceptions of Female Arab English Majors. Foreign Language Annals, 40(3), 433-440.
  • Rubin, J. (1987). Learner Strategies: Theoretical Assumptions, Research History and Typology. In A. L. Wenden & J. Rubin (Eds.), Learner Strategies in Language Learning, 15-30. Englewood Cliffs, NJ: Prentice-Hall.
  • Shumaker, M.G. (2010). “Learning Strategy Preferences in an Intensive English Program”. http://files.eric.ed.gov/fulltext/ED514361.pdf (Son Erişim Tarihi:29.03.2017).
  • Song, X., & Cheng, L. (2006). “Language Learner Strategy Use and Test Performance of Chinese Learners of English”. Language Assessment Quarterly, 3(3), 243-266.
  • Şahini, A. (2006). Approach to Language Learning Strategies in English Language Courses in Kosovo. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul: İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Şen, H. (2009). A Comparison of EFL Teachers’ Perceptions of Language Learning Strategies (LLSS) and Learners’ Reported Use of (LLSS) in Their English Language Classes. Unpublished Master’s Thesis, Ankara: The Graduate School of Social Sciences of Middle East Technical University.
  • Tabanlıoğlu, S. (2003). The Relationship between Learning Styles and Language Learning Strategies of Pre-intermediate EAP Students. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara: Orta Doğu Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Thu, T. H. (2009). “Learning Strategies Used by Successful Language Learners”. http://files.eric.ed.gov/fulltext/ED507398.pdf (Son Erişim Tarihi:29.03.2017).
  • Tok, H. (2007). “Öğretmen Adaylarının Kullandıkları Yabancı Dil Öğrenme Stratejileri”. Doğu Anadolu Bölgesi Araştırmaları, 5 (3), 191-197.
  • Ünal, D.Ç., Ayırır, İ.O. ve Arıoğul, S, "The Use of Foreign Language Learning Strategies by University Students Learning English, German and French", Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt 0, Baskı 41, Sayfa 473-484, 2011.
  • Uyar Uslan, E. (2006). Öğrenme Stratejileri Kullanımının İngilizce Dilbilgisi Başarısı Üzerindeki Etkililiği. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İzmir: Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Weinstein, Claire E. ve Mayer, R. E. (1986). The Teaching of Learning Strategies. Handbook of Research on Teaching. ed. M. C. Wittrock. New York: Macmillan Company: 315-327.
  • Wong, S-L. M. (2011). “Language Learning Strategy Use: A Study of Pre-Service Teachers in Malaysia”. 1-21. http://files.eric.ed.gov/fulltext/ED521415.pdf (Son Erişim Tarihi:29.03.2017).
  • Yabukoshi T.; Takeuchi O. (2009). “Language Learning Strategies Used by Lower Secondary School Learners in a Japanese EFL context”. International Journal of Applied Linguistics, 19/2, 136-172.
  • Yalçın, M. (2006). Differences in The Perceptions on Language Learning Strategies of English Preparatory Class Students Studying at Gazi University. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara: Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Yapıcı, G.E.; Bada, E. (2004). “Language Learning Strategies of EFL Learners”. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 13/2, 233-241.
  • Yılmaz, C. (2010). “The Relationship Between Language Learning Strategies, Gender Proficiency and Self-Efficacy Beliefs: A study of ELT Learners in Turkey”. Procedia Social and Behavioral Sciences, 2(2), 682-687.

LANGUAGE LEARNING STRATEGIES WERE USED BY STUDENTS STUDYING TURKISH IN LITHUANIA

Yıl 2017, Sayı: 59, 533 - 546, 31.05.2017

Öz

The purpose of this study is to determine the language learning strategies were using by Lithuanian student learning Turkish as a foreign language. These strategies were analysed according to gender and academic achievement variables. In this study, the screening method was used. The data was collected from the students who studied Turkish Language and Literature in Vilnius University, Lithuania in 2013-2014 academic years. The Language Learning Strategies Inventory was utilized for the purpose of detection the strategies used by the students. The gathered data was analysed by nonparametric statistical techniques. The results showed that the students had intermediate and high levels language learning strategies and some parameters like gender, age, grade and language skill competence made a significant difference on language learning strategies.

Kaynakça

  • Akıllılar, T. ve Uslu, Z. (2011). “Almanca Bölümü Öğrencilerinin Uyguladıkları Dil Öğrenme Stratejileri”. Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2 (40), 24-37.
  • Alptekin, C. (2007). “Yabancı Dil Öğrenimde Strateji Seçimi: Doğal ve Eğitsel Dil Edinimi”. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 31 (1), 4-11.
  • Altan, Z. M. (2003). “Language Learning Strategies and Foreign Language Achievement”. Eğitim ve Bilim, 28 (129), 25-31.
  • Aslan, O. (2009). The Role of Gender and Language Learning Strategies in Learning English. Unpublished Master’s Thesis, Ankara: The Graduate School of Social Sciences of Middle East Technical University.
  • Barut, A. (2015). Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğrenen Üniversite Öğrencilerinin Kullandıkları Dil Öğrenme Stratejileri Üzerine Bir Değerlendirme. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara: İhsan Doğramacı Bilkent Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Baş, G. (2012). “Öğrenme Stratejileri Öğretiminin Öğrencilerin İngilizce Dersindeki Akademik Başarılarına, Tutumlarına Ve Bilişötesi Farkındalık Düzeylerine Etkisi”. Kuramsal Eğitimbilim Dergisi, 5(1), 49-71.
  • Bekleyen, N. (2005). “Öğretmen Adayları Tarafından Kullanılan Dil Öğrenme Stratejileri”. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 14(2),113-122.
  • Bekleyen, N. (2006). “İngilizce Öğretmen Adaylarının Dil Öğrenme Stratejileri Kullanımı”. A.Ü. TÖMER Dil Dergisi, (132),28-37.
  • Bölükbaş, F. (2013). “The Effect of Language Learning Strategies on Learning Vocabulary in Teaching Turkish as a Foreign Language”. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28(3), 55-68.
  • Cephe, P.T. ve Yeşilbursa, A.A. (2006). “Language Learning Strategies of Turkish University EFL Learners”. Eğitim ve Bilim, 31 (139), 80-85.
  • Cesur, M. O. (2008). Üniversite Hazırlık Sınıfı Öğrencilerinin Yabancı Dil Öğrenme Stratejileri, Öğrenme Stili Tercihi ve Yabancı Dil Akademik Başarısı Arasındaki Açıklayıcı ve Yordayıcı İlişkiler Örüntüsü. Yayımlanmamış Doktora Tezi, İstanbul: Yıldız Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Cesur, M.O. ve Fer, S. (2007). “Dil Öğrenme Stratejileri Envanterinin Geçerlik Ve Güvenirlik Çalışması Nedir?” Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 49-74.
  • Chamot, A.U. ve Küpper. L. (1989) “Learning Strategies in Foreign Language Instruction”. Foreign Language Annals, (22), 13-24.
  • Cohen, A. D. (2003). “The Learner’s Side of Foreign Language Learning: Where Do Styles, Strategies, and Tasks Meet?” International Review of Applied Linguistics in Language Teaching, 41(4), 279-292.
  • Deneme, S. (2008). “Language Learning Strategy Preferences of Turkish Students". Journal of Language and Linguistic Studies, 4(2).
  • Gürata, A. (2008). The Grammar Learning Strategies Employed by Turkish University Preparatory School EFL Students. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara: Bilkent Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Güven, M. (2004). Öğrenme Stilleri ile Öğrenme Stratejileri Arasındaki İlişki. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Hamamcı, Z. (2012). “Üniversite Hazırlık Sınıfı Öğrencilerinin Dil Öğrenme Strateji Tercihleri”. Journal of Research in Education and Teaching, 1(3), 157-167.
  • Hiçyılmaz, A. (2006). Yabancı Dil Olarak İngilizceyi Öğrenen Orta Öğretim 9. Sınıf Öğrencileriyle, Üniversite Hazırlık Sınıfı Öğrencilerinin Kullandıkları Dil Öğrenme Stratejilerinin Karşılaştırılması. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul: Yıldız Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Karakış, Ö. (2006). Bazı Yükseköğrenim Kurumlarında Farklı Öğrenme Stillerine Sahip Olan Öğrencilerin Genel Öğrenme Stratejilerini Kullanma Düzeyleri. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Bolu: Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Karamanoğlu, Ş. (2005). Almanca Öğretmen Adaylarında Yabancı Dil Öğrenme Stratejileri Kullanımı.Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Bursa: Uludağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Karasar, N. (2010). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. 21. Baskı.
  • Karatay, M.(2006). Turkish Adult Language Learners’ Preferences in Language Learning Strategies. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Bursa: Uludağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Kayaoğlu, M. N. (2011). Language Learning Strategies: Theory, Practice and Issues. Germany: VDM, Verlang Dr. Müller.
  • Khalil, A. (2005). “Assessment of Language Learning Strategies Used by Palestinian EFL Learners”. Foreign Language Annals, 38(1),108-119.
  • Magno C. (2010). “Korean Students’ Language Learning Strategies and Years of Studying English as Predictors of Proficiency in English”. TESOL Journal, 2, 39-61
  • Murray, B. (2010). “Students’ Language Learning Strategy Use and Achievement in the Korean as a Foreign Language Classroom”. Foreign Language Annals, 43(4), 624-634.
  • Nakatani, Y. (2006). “Developing an Oral Communication Strategy Inventory”. The Modern Language Journal, 90, 151-168.
  • Oflaz, A. (2008). “Almanca Öğretmeni Adaylarının Dil Öğreniminde Kullandıkları Öğrenme Stratejileri”. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 1(3), 278-300.
  • O'Malley, J. M. ve Chamot, A. U. (1990). Learning Strategies in Second Language Acquisition. Cambridge, UK: Cambridge University Press.
  • Oxford, R.L. (1990). Language Learning Strategies: What Everone Use. Boston: Heinle & Heinle.
  • Oxford, R.L. (Ed.). (1996). Language Learning Strategies around the World: Cross-Cultural Perspectives. Miinoa, HI: Second Language Teaching&Curriculum Center, University of Hawai’i, University of Hawai’i Press.
  • Oxford, R. L. ve Cohen A. D. (1992). “Language Learning Strategies: Crucial Issues of Concept and Classification”. Applied Language Learning, 3/1-2, 1-35.
  • Özer, B. (1998). Öğrenmeyi Öğretme: Eğitim Bilimlerinde Yenilikler. Hakan, A. (Editör), (ss. 149-163). Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi Yayınları.
  • Razı, S. (2012). “Turkish EFL Learners’ Language Learning Strategy Employment at University Level”. Journal of Theory and Practice in Education, 8(1), 94-119.
  • Riazi, A. (2007). Language Learning Strategy Use: Perceptions of Female Arab English Majors. Foreign Language Annals, 40(3), 433-440.
  • Rubin, J. (1987). Learner Strategies: Theoretical Assumptions, Research History and Typology. In A. L. Wenden & J. Rubin (Eds.), Learner Strategies in Language Learning, 15-30. Englewood Cliffs, NJ: Prentice-Hall.
  • Shumaker, M.G. (2010). “Learning Strategy Preferences in an Intensive English Program”. http://files.eric.ed.gov/fulltext/ED514361.pdf (Son Erişim Tarihi:29.03.2017).
  • Song, X., & Cheng, L. (2006). “Language Learner Strategy Use and Test Performance of Chinese Learners of English”. Language Assessment Quarterly, 3(3), 243-266.
  • Şahini, A. (2006). Approach to Language Learning Strategies in English Language Courses in Kosovo. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul: İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Şen, H. (2009). A Comparison of EFL Teachers’ Perceptions of Language Learning Strategies (LLSS) and Learners’ Reported Use of (LLSS) in Their English Language Classes. Unpublished Master’s Thesis, Ankara: The Graduate School of Social Sciences of Middle East Technical University.
  • Tabanlıoğlu, S. (2003). The Relationship between Learning Styles and Language Learning Strategies of Pre-intermediate EAP Students. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara: Orta Doğu Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Thu, T. H. (2009). “Learning Strategies Used by Successful Language Learners”. http://files.eric.ed.gov/fulltext/ED507398.pdf (Son Erişim Tarihi:29.03.2017).
  • Tok, H. (2007). “Öğretmen Adaylarının Kullandıkları Yabancı Dil Öğrenme Stratejileri”. Doğu Anadolu Bölgesi Araştırmaları, 5 (3), 191-197.
  • Ünal, D.Ç., Ayırır, İ.O. ve Arıoğul, S, "The Use of Foreign Language Learning Strategies by University Students Learning English, German and French", Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt 0, Baskı 41, Sayfa 473-484, 2011.
  • Uyar Uslan, E. (2006). Öğrenme Stratejileri Kullanımının İngilizce Dilbilgisi Başarısı Üzerindeki Etkililiği. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İzmir: Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Weinstein, Claire E. ve Mayer, R. E. (1986). The Teaching of Learning Strategies. Handbook of Research on Teaching. ed. M. C. Wittrock. New York: Macmillan Company: 315-327.
  • Wong, S-L. M. (2011). “Language Learning Strategy Use: A Study of Pre-Service Teachers in Malaysia”. 1-21. http://files.eric.ed.gov/fulltext/ED521415.pdf (Son Erişim Tarihi:29.03.2017).
  • Yabukoshi T.; Takeuchi O. (2009). “Language Learning Strategies Used by Lower Secondary School Learners in a Japanese EFL context”. International Journal of Applied Linguistics, 19/2, 136-172.
  • Yalçın, M. (2006). Differences in The Perceptions on Language Learning Strategies of English Preparatory Class Students Studying at Gazi University. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara: Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Yapıcı, G.E.; Bada, E. (2004). “Language Learning Strategies of EFL Learners”. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 13/2, 233-241.
  • Yılmaz, C. (2010). “The Relationship Between Language Learning Strategies, Gender Proficiency and Self-Efficacy Beliefs: A study of ELT Learners in Turkey”. Procedia Social and Behavioral Sciences, 2(2), 682-687.
Toplam 52 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

M. Celal Varışoğlu

Yayımlanma Tarihi 31 Mayıs 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Sayı: 59

Kaynak Göster

APA Varışoğlu, M. C. (2017). TÜRKÇE ÖĞRENEN LİTVANYALI ÖĞRENCİLERİN KULLANDIKLARI DİL ÖĞRENME STRATEJİLERİ. Atatürk Üniversitesi Türkiyat Araştırmaları Enstitüsü Dergisi(59), 533-546.