Bu makalede Osmanlı Devleti’nin yıkılışını ve yeni bir devletin kuruluşunu kapsayan 1928 - 1950 yıllarında yürütülen eğitim faaliyetleri içerisinde yer alan yirmi beşe yakın edebiyat ders kitabı ve bu ders kitaplarında geçen Divan Edebiyatı metinleri incelenmeye çalışılmıştır. Bu inceleme sonucunda, Türk dili ve edebiyatı müfredatı programı çerçevesinde yayımlanan lise edebiyat ders kitaplarındaki Divan Edebiyatı metinlerinin, yazar ve dönem bilgilerinden hareketle kitapların eğitimdeki kullanılış biçimlerinin ve ders kitaplarındaki Divan Edebiyatı metinlerinin hangi konulara göre seçildiğinin ortaya çıkarılması amaçlanmıştır. İncelemelerin son kısmında kitaplarda yer alan metinlerin hangi tür ve temaları kapsadığı belirtilmiştir. Ayrıca konuyla ilgili olabilecek yayımlanmamış yüksek lisans ve doktora tezlerinden çalışmamıza kaynak olabilecek nitelikte olanlar da değerlendirilmiştir. Bu makale iki bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde, Tanzimat’tan günümüze kadar geçen süreçte Türk eğitim sisteminin incelemesi yapılmıştır. Ayrıca eğitimde ders kitaplarının önemine de değinilmiştir. İkinci bölümde, 1928 - 1950 yılları arasındaki lise edebiyat kitaplarının bazıları tek tek incelenip yazarı ve muhtevası hakkında açıklamalar yapılmıştır. Ayrıca kitaplarda yer alan metinlerin tür ve temaları da incelenmiştir.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Ocak 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Sayı: 55 |