Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Anthropological Approach to Security Perception

Yıl 2019, Sayı: 65, 465 - 476, 31.05.2019
https://doi.org/10.14222/Turkiyat4143

Öz

Since its existence, security has been one of the most important requirements for human beings. As a result of the rapid developments that have occurred today, it is seen that classic security definitions have lost their meaning in every field from individual safety to social security. Security concept has chanced dimension. As a result, unpredictable security issues can suddenly be turn into social violence. The science of anthropology, which is a human and cultural science, cannot be stay away as examining the underlying causes of human's most important need. This is very normal. Culture is an accumulation of knowledge and the science created in the field of security is gradually developing. On the other hand, it is a fact that security cannot be ensured with the measures taken. The creation of this belief often requires far more than the efforts made for the measures taken. At this point, the perception of the individual is extremely important.  Perception is the ability to see, hear, or become aware of something through the senses. Perception is also influenced by emotional experiences, attitudes, goals and social norms. In this study, it will be tried to bring a different perspective to the subject by evaluating the subject of security, which is one of the most basic requirements of human being, in terms of anthropology which is a human and cultural science.

Kaynakça

  • Alpar, Güray. (2013). “Güvenliğin Sağlanmasında Bir Kolluk Gücü Olan Jandarmanın Geçmişten Günümüze Rolü ve Dünyadaki Konumu”, Güvenlik Bilimleri Dergisi, Mayıs 2013, 2(1), Ankara. Alpar, Güray. (2013). Güvenlik Felsefesi ve Suç Önleme Stratejileri, Ankara: JGK Yayınları. Altıntaş, Erkan. (2005). “Kurumsal İtibar ve Anadolu Üniversitesi İ.B.F. Örneği”, Yüksek Lisans Tezi, Eskişehir. Arkonaç, Sibel. (2005). Psikolojik Zihin Süreçleri Bilimi, İstanbul: Alfa Yayınları. Asna, Alaettin. (1997). Halkla İlişkiler, İstanbul: Sabah Kitapları. Asna, Alaettin. (1998). Sponsorluk Bir Ekip ve Sevgi Çalışmasıdır, MediaCat Dergisi, 43, İstanbul. Bates, Daniel G. (2009). 21. Yüzyılda Kültürel Antropoloji: İnsanın Doğadaki Yeri, Çev.S.Aydın ve Diğerleri, İstanbul B:ilgi Üniversitesi Yayınları. Cherry, Kendra. “The Five Levels of Maslow's Hierarchy of Needs”, How Maslow's Famous Hierarchy Explains Huma Motivation, https://www.verywellmind.com/what-is-maslows-hierarchy-of-needs-4136760, Updated November 11, 2018. Chiseri, Strater. (1996). Fieldworking: Reading and Writing Research, New Jersey: Prentice Hall College. Deephouse, David. (2000). “Media Reputation as A Strategic Resource”, Journal of Management, Vol 26. Ergül, Engin. (2008). Küresel Köyde Suç ve Adalet, Ankara: Adalet Yayınevi. Fukuyama, Francis. (2008). Kör Nokta, Çev. Hasan Kaya, İstanbul: Profil Yayıncılık. Grunig, J. E. ve Hunt, T. (1984). Managing Public Relations. Holt, New York: Rinehart & Winston. Gürcan, Metin. (Haziran 2012). “Stratejik İletişim Modeli ve Güvenlik Alanına Uygulanabilirliği”, Güvenlik Bilimleri Dergisi, Ankara. Güvenç, Bozkurt. (1996). İnsan ve Kültür, İstanbul: Remzi Kitapevi. Hall G., Virchall C. (2011). Yeni Kültürel Çalışmalar, Çev. Onur Kartal, İstanbul: Say Yayınları. Herbig P. Milewicz J. Vd, (1994). “A Model of Reputation Creation and Destruction”, Journal of Business Research, Vol.31, No:2-3. Jameson, Fredric. (1991). Postmodernism, or Cultural Logic of Late Capitalism, Durham, NC: Duke University Press. Jameson, Fredric. (1994). The Seeds of Time, New York, USA: Colombia University Press. Jowett ve O’Donnell. (1999). Propaganda and Persuasion, USA: Sage Publication. Kolodziej Edward A. (2005). Security and International Relations, New York: Cambridge University Pres. Llord, David ve Thomas, Paul. (1998). Culture and the State, Routledge, New York, USA. Lul, James. (2000). Media, Communication, Culture, A Global Approach, Cambridge: Polity Press. Malinowski B. (1998). İlkel Toplum, Çev. H. Portakal, Ankara: Öteki Yayınları. Munger, M.C. (2000) Analyzing Policy: Choices, Conflict and Practice, W.W.Norton&Company, New York. Öz, İklim. (1997) Çocuk ve Eğitim, Kök Yayıncılık, Ankara. Öztürk, Gülay. (2006) “Logonun Kurum Kimliği Üzerine Etkisi”, İstanbul Ticaret Üniversitesi, Sosyal Bilimler Dergisi, Sayı 9, İstanbul. Sutherland Mac ve Sylverter Alice. (2003) Reklam ve Tüketici Zihni, Çev. İnci Kalınyazgan, MediaCat Yayınları, İstanbul. Touraine, Alain. (2007) Bugünün Dünyasını Anlamak için Yeni Bir Paradigma, Çev. Olcay Kunal, Yapı Kredi Yayınları, İstanbul.

Güvenlik Algısına Antropolojik Yaklaşım

Yıl 2019, Sayı: 65, 465 - 476, 31.05.2019
https://doi.org/10.14222/Turkiyat4143

Öz

Var oluşundan bu yana insan için güvenlik en önemli ihtiyaçlardan biri olmuştur. Günümüzde meydana gelen hızlı gelişmeler neticesinde birey güvenliğinden toplumsal güvenliğe, her alanda klasik güvenlik tanımlarının yetersiz kalarak anlamını kaybettiği görülmektedir. Güvenlik kavramı boyut değiştirmektedir. Bunun sonucunda önceden tahmin edilemeyen güvenlikle ilgili konular bir anda toplumsal şiddete dönüşebilmektedir. Bir insan ve kültür bilimi olan antropoloji biliminin insanın en önemli ihtiyacının altında yatan temel nedenleri incelemesi kadar doğal bir şey olamaz. Kültür bir birikimdir ve güvenlik alanında yaratılan bu bilim giderek gelişmektedir. Diğer yandan sadece alınan önlemlerle güvenliğin sağlanamayacağı da bir gerçektir. Burada önemli bir konu ise güvenliğin sağlanmış olduğu yolundaki yaygın inançtır. Bu inancın oluşturulması çoğu zaman alınan önlemler için yapılan çabalardan çok daha fazlasını gerektirir. Bu noktada algı denilen, bireyin bulunduğu çevrede var olan uyarıları algılayarak bunları sınıflandırması konusu önem kazanır. Algı aynı zamanda duygusal deneyimlerden, tutum, amaç ve toplumsal normlardan etkilenir. Bu çalışmada insanın en temel gereksinimlerinden birisi olan güvenlik konusu, yine bir insan ve kültür bilimi olan antropoloji açısından değerlendirilerek, konuya farklı bir bakış açısı getirilmeye çalışılacaktır.

Kaynakça

  • Alpar, Güray. (2013). “Güvenliğin Sağlanmasında Bir Kolluk Gücü Olan Jandarmanın Geçmişten Günümüze Rolü ve Dünyadaki Konumu”, Güvenlik Bilimleri Dergisi, Mayıs 2013, 2(1), Ankara. Alpar, Güray. (2013). Güvenlik Felsefesi ve Suç Önleme Stratejileri, Ankara: JGK Yayınları. Altıntaş, Erkan. (2005). “Kurumsal İtibar ve Anadolu Üniversitesi İ.B.F. Örneği”, Yüksek Lisans Tezi, Eskişehir. Arkonaç, Sibel. (2005). Psikolojik Zihin Süreçleri Bilimi, İstanbul: Alfa Yayınları. Asna, Alaettin. (1997). Halkla İlişkiler, İstanbul: Sabah Kitapları. Asna, Alaettin. (1998). Sponsorluk Bir Ekip ve Sevgi Çalışmasıdır, MediaCat Dergisi, 43, İstanbul. Bates, Daniel G. (2009). 21. Yüzyılda Kültürel Antropoloji: İnsanın Doğadaki Yeri, Çev.S.Aydın ve Diğerleri, İstanbul B:ilgi Üniversitesi Yayınları. Cherry, Kendra. “The Five Levels of Maslow's Hierarchy of Needs”, How Maslow's Famous Hierarchy Explains Huma Motivation, https://www.verywellmind.com/what-is-maslows-hierarchy-of-needs-4136760, Updated November 11, 2018. Chiseri, Strater. (1996). Fieldworking: Reading and Writing Research, New Jersey: Prentice Hall College. Deephouse, David. (2000). “Media Reputation as A Strategic Resource”, Journal of Management, Vol 26. Ergül, Engin. (2008). Küresel Köyde Suç ve Adalet, Ankara: Adalet Yayınevi. Fukuyama, Francis. (2008). Kör Nokta, Çev. Hasan Kaya, İstanbul: Profil Yayıncılık. Grunig, J. E. ve Hunt, T. (1984). Managing Public Relations. Holt, New York: Rinehart & Winston. Gürcan, Metin. (Haziran 2012). “Stratejik İletişim Modeli ve Güvenlik Alanına Uygulanabilirliği”, Güvenlik Bilimleri Dergisi, Ankara. Güvenç, Bozkurt. (1996). İnsan ve Kültür, İstanbul: Remzi Kitapevi. Hall G., Virchall C. (2011). Yeni Kültürel Çalışmalar, Çev. Onur Kartal, İstanbul: Say Yayınları. Herbig P. Milewicz J. Vd, (1994). “A Model of Reputation Creation and Destruction”, Journal of Business Research, Vol.31, No:2-3. Jameson, Fredric. (1991). Postmodernism, or Cultural Logic of Late Capitalism, Durham, NC: Duke University Press. Jameson, Fredric. (1994). The Seeds of Time, New York, USA: Colombia University Press. Jowett ve O’Donnell. (1999). Propaganda and Persuasion, USA: Sage Publication. Kolodziej Edward A. (2005). Security and International Relations, New York: Cambridge University Pres. Llord, David ve Thomas, Paul. (1998). Culture and the State, Routledge, New York, USA. Lul, James. (2000). Media, Communication, Culture, A Global Approach, Cambridge: Polity Press. Malinowski B. (1998). İlkel Toplum, Çev. H. Portakal, Ankara: Öteki Yayınları. Munger, M.C. (2000) Analyzing Policy: Choices, Conflict and Practice, W.W.Norton&Company, New York. Öz, İklim. (1997) Çocuk ve Eğitim, Kök Yayıncılık, Ankara. Öztürk, Gülay. (2006) “Logonun Kurum Kimliği Üzerine Etkisi”, İstanbul Ticaret Üniversitesi, Sosyal Bilimler Dergisi, Sayı 9, İstanbul. Sutherland Mac ve Sylverter Alice. (2003) Reklam ve Tüketici Zihni, Çev. İnci Kalınyazgan, MediaCat Yayınları, İstanbul. Touraine, Alain. (2007) Bugünün Dünyasını Anlamak için Yeni Bir Paradigma, Çev. Olcay Kunal, Yapı Kredi Yayınları, İstanbul.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Güray Alpar Bu kişi benim 0000-0003-0122-7795

Yayımlanma Tarihi 31 Mayıs 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Sayı: 65

Kaynak Göster

APA Alpar, G. (2019). Güvenlik Algısına Antropolojik Yaklaşım. Atatürk Üniversitesi Türkiyat Araştırmaları Enstitüsü Dergisi(65), 465-476. https://doi.org/10.14222/Turkiyat4143