BibTex RIS Kaynak Göster

ERZURUM KENTİ OKUL BAHÇELERİNİN PEYZAJ MİMARLIĞI İLKELERİ YÖNÜNDEN İNCELENMESİ / A RESEARCH ON THE SCHOOL GARDENS IN ERZURUM IN TERMS OF PRINCIPLES OF LANDSCAPE ARCHITECTURE

Yıl 1995, Cilt: 26 Sayı: 4, - , 03.01.2011

Öz

ÖZET: Çocuk ve gençlerin doğayı tanıması, kente ek yeşil alan kazandırılması,
olumsuz etkileşimin kısmen giderilmesi ve sağlıklı bir toplum için gereken önemin
verilmesi bir zorunluluk haline gelmiştir. Bu bağlamda, Erzurum kentindeki bütün okul
bahçeleri araştırılmıştır. Erzurum'da bina ve bahçe alanı dahil 40 ha'lık eğitim alanı
bulunduğu ve öğrenci başına 6 m2 alan düştüğü belirlenmiştir. Elde edilen veriler yurtiçi
ve yurtdışı standartlarla karşılaştırılarak yeterlilik durumu ortaya konmuştur. Ayrıca yurt
dışındaki bazı okullar örnek alınarak, öneri bir okul bahçesi planlanmıştır.
Sonuç olarak, Erzurum'daki okul bahçelerinde öğrenci başına düşen eğitim ve
açık-yeşil alanın oldukça yetersiz olduğu belirlenmiştir. Ayrıca bu alanların peyzaj
planlaması yönünden de zayıf oldukları tespit edilmiştir.

 

SUMMARY : The school gardensı in the cities have very important role for
partially preventing the negative impressions, knomng and enjoying the nature,
enhancing the green area and growing-up a healthy population. Therefore, ali school
gardens in Erzurum city were searched. ît was detemüned that there was ar e educational
area of 40 hektares including building areas and gardens, which corresponds to an area of
6 m2 per person. The results obtained were compared with domestic and international
standards and the sufficiency was determined. In addition, considering a foreign school
as a model, aproposal of a school garden M^as drawn.
în conclusion, the educational and open-green area per person in the school
gardens in Erzurum w as found not enough. Moreover, these areas are not in a good
situation in terms of landscape planning.

Yıl 1995, Cilt: 26 Sayı: 4, - , 03.01.2011

Öz

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil tr;en
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Hasan Yılmaz Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 3 Ocak 2011
Yayımlandığı Sayı Yıl 1995 Cilt: 26 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Yılmaz, H. (2011). ERZURUM KENTİ OKUL BAHÇELERİNİN PEYZAJ MİMARLIĞI İLKELERİ YÖNÜNDEN İNCELENMESİ / A RESEARCH ON THE SCHOOL GARDENS IN ERZURUM IN TERMS OF PRINCIPLES OF LANDSCAPE ARCHITECTURE. Atatürk Üniversitesi Ziraat Fakültesi Dergisi, 26(4).
AMA Yılmaz H. ERZURUM KENTİ OKUL BAHÇELERİNİN PEYZAJ MİMARLIĞI İLKELERİ YÖNÜNDEN İNCELENMESİ / A RESEARCH ON THE SCHOOL GARDENS IN ERZURUM IN TERMS OF PRINCIPLES OF LANDSCAPE ARCHITECTURE. Atatürk Üniversitesi Ziraat Fakültesi Dergisi. Ocak 2011;26(4).
Chicago Yılmaz, Hasan. “ERZURUM KENTİ OKUL BAHÇELERİNİN PEYZAJ MİMARLIĞI İLKELERİ YÖNÜNDEN İNCELENMESİ / A RESEARCH ON THE SCHOOL GARDENS IN ERZURUM IN TERMS OF PRINCIPLES OF LANDSCAPE ARCHITECTURE”. Atatürk Üniversitesi Ziraat Fakültesi Dergisi 26, sy. 4 (Ocak 2011).
EndNote Yılmaz H (01 Ocak 2011) ERZURUM KENTİ OKUL BAHÇELERİNİN PEYZAJ MİMARLIĞI İLKELERİ YÖNÜNDEN İNCELENMESİ / A RESEARCH ON THE SCHOOL GARDENS IN ERZURUM IN TERMS OF PRINCIPLES OF LANDSCAPE ARCHITECTURE. Atatürk Üniversitesi Ziraat Fakültesi Dergisi 26 4
IEEE H. Yılmaz, “ERZURUM KENTİ OKUL BAHÇELERİNİN PEYZAJ MİMARLIĞI İLKELERİ YÖNÜNDEN İNCELENMESİ / A RESEARCH ON THE SCHOOL GARDENS IN ERZURUM IN TERMS OF PRINCIPLES OF LANDSCAPE ARCHITECTURE”, Atatürk Üniversitesi Ziraat Fakültesi Dergisi, c. 26, sy. 4, 2011.
ISNAD Yılmaz, Hasan. “ERZURUM KENTİ OKUL BAHÇELERİNİN PEYZAJ MİMARLIĞI İLKELERİ YÖNÜNDEN İNCELENMESİ / A RESEARCH ON THE SCHOOL GARDENS IN ERZURUM IN TERMS OF PRINCIPLES OF LANDSCAPE ARCHITECTURE”. Atatürk Üniversitesi Ziraat Fakültesi Dergisi 26/4 (Ocak 2011).
JAMA Yılmaz H. ERZURUM KENTİ OKUL BAHÇELERİNİN PEYZAJ MİMARLIĞI İLKELERİ YÖNÜNDEN İNCELENMESİ / A RESEARCH ON THE SCHOOL GARDENS IN ERZURUM IN TERMS OF PRINCIPLES OF LANDSCAPE ARCHITECTURE. Atatürk Üniversitesi Ziraat Fakültesi Dergisi. 2011;26.
MLA Yılmaz, Hasan. “ERZURUM KENTİ OKUL BAHÇELERİNİN PEYZAJ MİMARLIĞI İLKELERİ YÖNÜNDEN İNCELENMESİ / A RESEARCH ON THE SCHOOL GARDENS IN ERZURUM IN TERMS OF PRINCIPLES OF LANDSCAPE ARCHITECTURE”. Atatürk Üniversitesi Ziraat Fakültesi Dergisi, c. 26, sy. 4, 2011.
Vancouver Yılmaz H. ERZURUM KENTİ OKUL BAHÇELERİNİN PEYZAJ MİMARLIĞI İLKELERİ YÖNÜNDEN İNCELENMESİ / A RESEARCH ON THE SCHOOL GARDENS IN ERZURUM IN TERMS OF PRINCIPLES OF LANDSCAPE ARCHITECTURE. Atatürk Üniversitesi Ziraat Fakültesi Dergisi. 2011;26(4).

Bu dergide yayınlanan makaleler Creative Commons Uluslararası Lisansı (https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/) kapsamında yayınlanmaktadır. Bu, orijinal makaleye uygun şekilde atıf yapılması şartıyla, eserin herhangi bir ortam veya formatta kopyalanmasını ve dağıtılmasını sağlar. Ancak, eserler ticari amaçlar için kullanılamaz.

https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/