Geleneksel gıdalardan biri olan tarhana, üretimi kolay, ucuz, dayanıklı ve
en önemlisi besleyici olması nedeniyle Finlandiya, Irak, Macaristan, Türkistan
ve Türkiye gibi birçok ülkede yaygın olarak tüketilmektedir. Tarhana tüketimi
şekli ülkelerin kültür, zevk ve tercihlerine göre çeşitlilik arz etmekle birlikte
genellikle çorba olarak tercih edilmektedir. Türkiye’de özellikle Kahramanmaraş
ve çevre illerde tarhana; yaş (firik), çorbalık(kırıntı), çerezlik ve cips olarak
tüketilmektedir. Bu çalışmada tüketicilerin sosyo-ekonomik ve demografik
özelliklerini, gelir grupları itibariyle Maraş Tarhanasını tüketim
miktarlarını, Maraş Tarhanası çeşitlerine göre tüketim tercihlerini ve çerezlik
Maraş Tarhanasını patatese cipsine tercih etme durumu ile ilişkili olan faktörleri belirlemek amaçlanmıştır. Bu amaç kapsamında 2014 yılında Kahramanmaraş ili kent
merkezinde 384 tüketici ile bire bir görüşülerek anket yapılmıştır. Elde edilen
verilerin analizinde parametrik ve parametrik olmayan testlerden
yararlanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre Maraş Tarhanası harcamasının
toplam gıda harcaması içerisindeki oranı %14 olarak hesaplanmıştır.
Tüketicilerin %52,2’sinin çerezlik Maraş Tarhanasının yanında cevizi tercih
ettiği bulunmuştur. Ayrıca tüketicilerin %31,8’i cips formundaki Maraş
Tarhanasını patates cipsine tercih etmektedirler.
Bölüm | ARAŞTIRMALAR |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 14 Ekim 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 48 Sayı: 2 |
Bu dergide yayınlanan makaleler Creative Commons Uluslararası Lisansı (https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/) kapsamında yayınlanmaktadır. Bu, orijinal makaleye uygun şekilde atıf yapılması şartıyla, eserin herhangi bir ortam veya formatta kopyalanmasını ve dağıtılmasını sağlar. Ancak, eserler ticari amaçlar için kullanılamaz.
https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/