Today, globalisation covers all aspects of human life. Therefore, this globalisation process has taken on a form that affects societies in many ways. This globalisation process, which confronts eastern and western countries in this process, also causes some contrasts. Authors who compare Muslim countries and eastern societies with various arguments have different approaches to the subject. In this context, the Clash of Civilisations thesis, which left its mark on the 90s, reveals the issue once again. This short study, which aims to put forward an idea by addressing the subject in its main outlines, has been written and interpreted on the basis of literature sources.
Kaynakça
Aliyeva, F. (2008). Küreselleşme ve Azerbaycan Ulusal Güvenlik Felsefesi. Seda.
Aybakan, B. (2006). Küreselleşme sürecinde islami degerler. Marife, 6 (3),397-412.
Baydarov, E.U. (2013, 7 Haziran). Globalizasiya i İslam: Problemı i Protivoreçiya. www.sarap.kz
Belokrenetskiy, V. Y. (2010). Rost naseleniya v islamskom mire. İstoricheskaya psihologiya i sosialnaya istoriya, 1, 83-96.
Dirçeliş. (2010). XXI. Yüzyıl. №145-146, 22-23.
Gölbaşı, H., Dever, A. (2007). Medeniyetler çatışması teorisi ve dinler çatışması kendini gerekleştiren kehanet. Ç.Ü.İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 8, (1), 56-66.
Hachaturyan, V. M. (2005). İstoriya mirovıh sivilizasiy (s drevneyshih vremen do konsa XX veka) Моskva.
Halilov, S. (2012, 25 Mayıs).Uygarlıkların monoloğu. 525.gazete.
Huntington, S. (1993). The Clash of Civilizations?. Council on Foreign Relations.
Hüseynov, S. (2012). Azerbaycanda dini hoşgörü kültürü: tarih ve çağdaşlık. Teknur.
İsmayil, R., Ahundova, N., ve Bağırova, A. (2008). Asya ve Afrika ülkelerinin çağdaş tarihi (1945.yıldan sonraki dönem). II.kitap (Güney-Batı Asya ve Afrika ülkelerinin çağdaş tarihi). Bakü.
Onat, H. (2003). Küreselleşme ve İslamı yeniden düşünmek. Dini araştırmalar, 6, (17), 29-46.
Sander, O. (1994). Siyasi tarih. İlk çağlardan 1918’ e. İmge Kitapevi.
Sheryazdanova, K. G. (2009). İslamskaya sivilizasiya: istoriya i sovremennost. Teoreticheskiy jurnal. «credo new»
Ushakova, V.V. (2008). İslamskiy vızov v usloviyah globalizasii. Aspekti: Sbornik statyey po filosofskim problemam istorii i sovremennosti. Vıpusk V, «Sovremennıye istorii», Мoskva, İzd.MGU.
Günümüzde küreselleşme insan hayatının bütün yönlerini kapsayan niteliktedir. Dolayısıyla bu küreselleşme süreci toplumları da çok yönlü olarak etkileyen bir şekile bürünmüştür. Doğu ve batı ülkelerini bu süreçte karşı karşıya getiren bu küreselleşme süreci bazı zıtlıklar da yaşanmasına neden olmaktadır. Müslüman ülkeler ve doğu toplumlarını çeşitli argümanlarıyla karşılaştıran yazarlar ise konuya farklı yaklaşımlar sergilemektedir. Bu bağlamda 90’lı yıllara damgasını vuran Medeniyetler Çatışması tezi konuyu bir kez daha gözler önüne sermektedir. Konuyu ana hatlarıyla ele alarak bir fikir ortaya koymayı amaçlayan bu kısa çalışma literatür kaynakları esas alınarak yazılmış ve yorumlanmıştır.
Aliyeva, F. (2008). Küreselleşme ve Azerbaycan Ulusal Güvenlik Felsefesi. Seda.
Aybakan, B. (2006). Küreselleşme sürecinde islami degerler. Marife, 6 (3),397-412.
Baydarov, E.U. (2013, 7 Haziran). Globalizasiya i İslam: Problemı i Protivoreçiya. www.sarap.kz
Belokrenetskiy, V. Y. (2010). Rost naseleniya v islamskom mire. İstoricheskaya psihologiya i sosialnaya istoriya, 1, 83-96.
Dirçeliş. (2010). XXI. Yüzyıl. №145-146, 22-23.
Gölbaşı, H., Dever, A. (2007). Medeniyetler çatışması teorisi ve dinler çatışması kendini gerekleştiren kehanet. Ç.Ü.İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 8, (1), 56-66.
Hachaturyan, V. M. (2005). İstoriya mirovıh sivilizasiy (s drevneyshih vremen do konsa XX veka) Моskva.
Halilov, S. (2012, 25 Mayıs).Uygarlıkların monoloğu. 525.gazete.
Huntington, S. (1993). The Clash of Civilizations?. Council on Foreign Relations.
Hüseynov, S. (2012). Azerbaycanda dini hoşgörü kültürü: tarih ve çağdaşlık. Teknur.
İsmayil, R., Ahundova, N., ve Bağırova, A. (2008). Asya ve Afrika ülkelerinin çağdaş tarihi (1945.yıldan sonraki dönem). II.kitap (Güney-Batı Asya ve Afrika ülkelerinin çağdaş tarihi). Bakü.
Onat, H. (2003). Küreselleşme ve İslamı yeniden düşünmek. Dini araştırmalar, 6, (17), 29-46.
Sander, O. (1994). Siyasi tarih. İlk çağlardan 1918’ e. İmge Kitapevi.
Sheryazdanova, K. G. (2009). İslamskaya sivilizasiya: istoriya i sovremennost. Teoreticheskiy jurnal. «credo new»
Ushakova, V.V. (2008). İslamskiy vızov v usloviyah globalizasii. Aspekti: Sbornik statyey po filosofskim problemam istorii i sovremennosti. Vıpusk V, «Sovremennıye istorii», Мoskva, İzd.MGU.
Mustafazade, T. (2024). Küreselleşme ve İslam Uygarlığı (Bazı Düşünceler). Akademik Tarih Ve Düşünce Dergisi, 11(1), 407-417. https://doi.org/10.46868/atdd.2024.666