Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

The Role of Teachers' Expectation Level in Effective School Construction in the Planning Process of School Principals

Yıl 2019, Cilt: 6 Sayı: 5 - AKADEMİK TARİH VE DÜŞÜNCE DERGİSİ- Prof. Dr. Yagub Mahmudov 80. Yıl Armağanı Özel Sayısı/, 384 - 408, 30.12.2019

Öz

Schools have very important place in Education system. Managers of schools must fully implement management processes. Effective managers should demonstrate an effective management approach that envisages participation and cooperation, centering on people. It is envisaged that effective school can be achieved by effective management in school and full implementation of management processes. The aim of the study is to determine the level of meeting the expectations of the teachers in the planning process, which is one of the management processes of the education managers to create an effective school. In addition, it was tried to determine whether there was a significant difference between the teachers' expectations about the planing process, the level of being met by school principals and age, gender, seniority and branch variables. As a result of the study, it was determined that the education administrators in the schools rarely meet the teacher expectations in terms of the planing process. In addition, there were significant differences between age, gender, seniority and branch variables at the level of meeting the expectations of teachers in the planing process.

Kaynakça

  • BURSALIOĞLU, Z., “Eğitimde Yenileşme ve Demokratik Liderlik”. Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, Cilt:24, Sayı:2, 1991. BURSALIOĞLU, Z., “Bilgi Toplumunun Doğuşu ve Yönetimi”, Eğitim Yönetimi, Yıl l, Sayı l, Kış 1995. YETİM, Azmi. ‘’Yönetimde Başarı İçin Yönetici ve Özellikleri’’. Eğitim Dergisi. Nisan-Mayıs-Haziran, Sayı:2, Ankara: M.E.B. Yayınevi, 1992. KAYIKÇI, K., Yönetici Yetiştirme Sorunu ,Milli Eğitim Dergisi, Sayı:1, 2001 http://www.geocities.com/egitimcilersitesi_egitimbilim/ba-egt_orgt_yon_sur_ katilma1.htm,( 25.06.2004)

Okul Müdürlerinin Planlama Sürecinde Öğretmen Beklentilerini Karşılama Düzeyinin, Etkili Okul Oluşturmadaki Rolü

Yıl 2019, Cilt: 6 Sayı: 5 - AKADEMİK TARİH VE DÜŞÜNCE DERGİSİ- Prof. Dr. Yagub Mahmudov 80. Yıl Armağanı Özel Sayısı/, 384 - 408, 30.12.2019

Öz

Eğitim sistemi içerisinde okullar çok önemli bir yere sahiptir. Okul yöneticileri, yönetim süreçlerini tam anlamıyla uygulaması gerekir. Etkili yöneticiler katılım ve işbirliğini öngören, insanı merkeze alan, etkili bir yönetim anlayışı sergilemelidir. Okulda etkili yönetimin sergilenmesi ve yönetim süreçlerinin tam anlamıyla uygulanmasıyla etkili okula ulaşılabileceği öngörülmektedir. Araştırmanın amacı etkili okul oluşturmak için eğitim yöneticilerinin planlama sürecinde, öğretmen beklentilerini karşılama düzeyinin belirlenmesidir. Ayrıca öğretmenlerin planlama süreci ile ilgili beklentilerinin, okul müdürlerince karşılanma düzeyi ile yaş, cinsiyet, kıdem ve branş değişkenleri arasında anlamlı bir farklılık olup olmadığı belirlenmeye çalışılmıştır. Çalışma sonucunda uygulama sınırlılıkları çerçevesinde okullardaki eğitim yöneticilerinin, planlama süreci bakımından öğretmen beklentilerini ‘’nadiren’’ karşıladığı tespit edilmiştir. Ayrıca, planlama sürecinde öğretmen beklentilerinin karşılanma düzeyinde yaş, cinsiyet, kıdem ve branş değişkenleri arasında anlamlı farklılıklar olduğu belirlenmiştir.

Kaynakça

  • BURSALIOĞLU, Z., “Eğitimde Yenileşme ve Demokratik Liderlik”. Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, Cilt:24, Sayı:2, 1991. BURSALIOĞLU, Z., “Bilgi Toplumunun Doğuşu ve Yönetimi”, Eğitim Yönetimi, Yıl l, Sayı l, Kış 1995. YETİM, Azmi. ‘’Yönetimde Başarı İçin Yönetici ve Özellikleri’’. Eğitim Dergisi. Nisan-Mayıs-Haziran, Sayı:2, Ankara: M.E.B. Yayınevi, 1992. KAYIKÇI, K., Yönetici Yetiştirme Sorunu ,Milli Eğitim Dergisi, Sayı:1, 2001 http://www.geocities.com/egitimcilersitesi_egitimbilim/ba-egt_orgt_yon_sur_ katilma1.htm,( 25.06.2004)
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Kemal Girgin 0000-0002-0788-7447

Yayımlanma Tarihi 30 Aralık 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 6 Sayı: 5 - AKADEMİK TARİH VE DÜŞÜNCE DERGİSİ- Prof. Dr. Yagub Mahmudov 80. Yıl Armağanı Özel Sayısı/

Kaynak Göster

APA Girgin, K. (2019). Okul Müdürlerinin Planlama Sürecinde Öğretmen Beklentilerini Karşılama Düzeyinin, Etkili Okul Oluşturmadaki Rolü. Akademik Tarih ve Düşünce Dergisi, 6(5), 384-408.

Copyright and Licensing Policy

All articles published in the Journal of Academic History and Ideas / Akademik Tarih ve Düşünce Dergisi are copyrighted by the journal. The journal’s content is made available as open access under the Creative Commons Attribution–NonCommercial–NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0) license: https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ Under this license: Content may be shared and reproduced in any medium or format for non-commercial purposes, provided that proper scholarly attribution is given. Modification, adaptation, translation, or the creation of derivative works is not permitted (ND). Requests for commercial reuse, translation, or republication must be directed to the Editorial Board at akademiktarihvedusunce@gmail.com. The scientific, legal, and ethical responsibility for published works rests entirely with the author(s); the editors and Editorial Board assume no liability for the content.
 
©  ATDD Tüm Hakları Saklıdır