Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

The impact of middle school students’ parents’ attitudes on kids’ resilience

Yıl 2019, Cilt: 6 Sayı: 3, 1428 - 1449, 30.09.2019

Öz

In this
research, the impact of middle schoolers’ parents’ attitudes on their kids’s
resilience has been studied. It is predicted that there are significant
relations between the parental attitudes and protective factors that help
middle school students to overcome their problems when they face difficult and
stressful experiences. The sample group of the research consists of 165 female
and 225 male, 390 students in total who study in private schools located in
Istanbul and Diyarbakir during 2018-2019 academic year. SPSS 24.0 has been used
for data analysis. Independents Sample T-Test, Anova and Correlation Analyses
have been used. According to result of the research, it has been ascertained
that there is a significant relation between parental attitude and resilience.
It has been found that there is a positive and significant relation among
democratic parental attitude, resilience and all sub-dimensions of adolescent
development scale. It has been found that there is a negative and significant
connection between authoritative parental attitude and sub-dimensions of
internal and external protective factors. It has also been found that there is
a negative and significant connection between protective parental attitude and
in-house relations while there is a positive and significant relation between
protective parental attitude and resilience in terms of in school activities. 

Kaynakça

  • ELDER, G. H., VAN NGUYEN, T. ve CASPI, A., “Linking family hardship to children's lives”, Child Development, 56, (1985): 361-375. ESEN-AKTAY, T.,“Risk altındaki ortaöğretim 9. ve 10. sınıf öğrencilerinin kendini toparlama güçlerinin incelenmesi”,Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara, 2010. GARMEZY, N., “Children in poverty: Resilience despite risk”, Psychiatry, 56, (1993): 127-136. GİZİR, C. A. ve AYDIN, G., “Psikolojik Sağlamlık ve Ergen Gelişim Ölçeği’nin uyarlanması: Geçerlik ve güvenirlik çalışmaları”, Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi, 3 (26), (2006): 87-99. JESSOR, R.,VAN DEN BOS J., VANDERRYN, J., COSTA, F.M. ve TURBİN, M.,“Protective factors in adolescent problem behavior: moderatoreffects and developmentalchange”,Developmental Psychology, 31(6), (1995): 923-933. JEW, C. L., GREEN, K. E., ve KROGER, J., “Development and validation of measure of resiliency”, Measurement and Evaluation in Counseling and Development, 32 (2), (1999): 75-89. KÜÇÜKKARAGÖZ, H. ve CANBULAT, Y. A. T.,“Bir grup ilköğretim öğrencisinin bazı psiko-sosyal değişkenlere göre empatik beceri düzeyleri”,

Ortaokul Öğrencilerinin Anne-Baba Tutumlarının Psikolojik Sağlamlık Üzerine Etkisi*

Yıl 2019, Cilt: 6 Sayı: 3, 1428 - 1449, 30.09.2019

Öz

Bu araştırmada ortaokul
öğrencilerinin anne-baba tutumlarının psikolojik sağlamlık üzerine etkisi
incelenmiştir. Ortaokul öğrencileri zor ve stresli durumlarla karşılaştıkları
zaman yaşadıkları sorunların üstesinden gelmelerine kaynak sağlayan koruyucu
faktörleri ile ana-baba tutumu arasında anlamlı ilişkiler olması
öngörülmektedir. Araştırma 2018-2019 eğitim-öğretim yılında İstanbul ve
Diyarbakır illerinde özel bir ortaokulda öğrenim görmekte olan 165’i kız, 225’i
erkek olmak üzere toplamda 390 örneklemden oluşmaktadır. Verilerin analizinde
SPSS 24.0 programı kullanılmıştır. Bağımsız örneklem T-testi, Anova ve
Korelasyon analizleri kullanılmıştır. Araştırmanın sonucuna göre, ana-baba
tutumları ile psikolojik sağlamlık arasında anlamlı ilişki tespit edilmiştir.
Demokratik anne baba tutumu ile psikolojik sağlamlık ve ergen gelişim ölçeğinin
tüm alt boyutları arasında pozitif ve anlamlı ilişki bulunmuştur. Otoriter ana-baba
tutumu ile dışsal ve içsel koruyucu faktörlerin alt boyutları arasında negatif
ve anlamlı ilişkiler bulunmuştur. Koruyucu ana-baba tutumu ile psikolojik
sağlamlığın alt boyutundan okul içi etkinliklere katılımda pozitif anlamlı
ilişki bulunurken, içsel alt boyutundan ev içi ilişkilerde ilgi negatif anlamlı
ilişki bulunmuştur.

Kaynakça

  • ELDER, G. H., VAN NGUYEN, T. ve CASPI, A., “Linking family hardship to children's lives”, Child Development, 56, (1985): 361-375. ESEN-AKTAY, T.,“Risk altındaki ortaöğretim 9. ve 10. sınıf öğrencilerinin kendini toparlama güçlerinin incelenmesi”,Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara, 2010. GARMEZY, N., “Children in poverty: Resilience despite risk”, Psychiatry, 56, (1993): 127-136. GİZİR, C. A. ve AYDIN, G., “Psikolojik Sağlamlık ve Ergen Gelişim Ölçeği’nin uyarlanması: Geçerlik ve güvenirlik çalışmaları”, Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi, 3 (26), (2006): 87-99. JESSOR, R.,VAN DEN BOS J., VANDERRYN, J., COSTA, F.M. ve TURBİN, M.,“Protective factors in adolescent problem behavior: moderatoreffects and developmentalchange”,Developmental Psychology, 31(6), (1995): 923-933. JEW, C. L., GREEN, K. E., ve KROGER, J., “Development and validation of measure of resiliency”, Measurement and Evaluation in Counseling and Development, 32 (2), (1999): 75-89. KÜÇÜKKARAGÖZ, H. ve CANBULAT, Y. A. T.,“Bir grup ilköğretim öğrencisinin bazı psiko-sosyal değişkenlere göre empatik beceri düzeyleri”,

Влияние на психологическую устойчивость школьников средних классов отношения родителей

Yıl 2019, Cilt: 6 Sayı: 3, 1428 - 1449, 30.09.2019

Öz

В этой статье
было проанализировано влияние на психологическую устойчивость отношения
родителей к школьникам средних классов. Предполагается, что между защитными
факторами и отношением родителей должна быть существенная взаимосвязь, которая помогает
преодолеть школьникам проблемы, с которыми они сталкиваются в трудных и
стрессовых ситуациях. В исследовании приняли участие всего 390 учащихся из них
165 учениц и 225 учеников, обучающихся в 2018-2019 учебном году в частных школах
Стамбула и Диярбакыра. Для анализа данных использовалась программа SPSS 24.0.
Были использованы независимые выборочные Т-тесты, дисперсионный анализ (Anova)
и корреляционный анализ. Согласно результатам исследования, была обнаружена тесная
связь между отношением родителей и психологической устойчивостью. Было
обнаружено положительное влияние демократических родительских установок на
психологическую устойчивость на всех стадиях подросткового развития. А
авторитарное родительское отношение отрицательно влияет на все внешние и
внутренние защитные факторы. В то время как, опекающий тип родительских
отношений положительно влияет на участие ребенка в школьных мероприятиях, с
другой стороны имеет отрицательное влияние на его отношения внутри семьи.

Kaynakça

  • ELDER, G. H., VAN NGUYEN, T. ve CASPI, A., “Linking family hardship to children's lives”, Child Development, 56, (1985): 361-375. ESEN-AKTAY, T.,“Risk altındaki ortaöğretim 9. ve 10. sınıf öğrencilerinin kendini toparlama güçlerinin incelenmesi”,Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara, 2010. GARMEZY, N., “Children in poverty: Resilience despite risk”, Psychiatry, 56, (1993): 127-136. GİZİR, C. A. ve AYDIN, G., “Psikolojik Sağlamlık ve Ergen Gelişim Ölçeği’nin uyarlanması: Geçerlik ve güvenirlik çalışmaları”, Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi, 3 (26), (2006): 87-99. JESSOR, R.,VAN DEN BOS J., VANDERRYN, J., COSTA, F.M. ve TURBİN, M.,“Protective factors in adolescent problem behavior: moderatoreffects and developmentalchange”,Developmental Psychology, 31(6), (1995): 923-933. JEW, C. L., GREEN, K. E., ve KROGER, J., “Development and validation of measure of resiliency”, Measurement and Evaluation in Counseling and Development, 32 (2), (1999): 75-89. KÜÇÜKKARAGÖZ, H. ve CANBULAT, Y. A. T.,“Bir grup ilköğretim öğrencisinin bazı psiko-sosyal değişkenlere göre empatik beceri düzeyleri”,
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Dilan Özen 0000-0002-0193-2999

Yayımlanma Tarihi 30 Eylül 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 6 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Özen, D. (2019). Ortaokul Öğrencilerinin Anne-Baba Tutumlarının Psikolojik Sağlamlık Üzerine Etkisi*. Akademik Tarih ve Düşünce Dergisi, 6(3), 1428-1449.

Copyright and Licensing Policy

All articles published in the Journal of Academic History and Ideas / Akademik Tarih ve Düşünce Dergisi are copyrighted by the journal. The journal’s content is made available as open access under the Creative Commons Attribution–NonCommercial–NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0) license: https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ Under this license: Content may be shared and reproduced in any medium or format for non-commercial purposes, provided that proper scholarly attribution is given. Modification, adaptation, translation, or the creation of derivative works is not permitted (ND). Requests for commercial reuse, translation, or republication must be directed to the Editorial Board at akademiktarihvedusunce@gmail.com. The scientific, legal, and ethical responsibility for published works rests entirely with the author(s); the editors and Editorial Board assume no liability for the content.
 
©  ATDD Tüm Hakları Saklıdır