Considering the effects of the recent global Pandemic on education, lessons are given online or offline, especially in our country. Although it is not possible to exactly replace face-to-face education, this situation has made the use of assistive applications necessary for learning to be efficient, especially in foreign language teaching. With the rapid development of computers and the Internet, the speed of accessing information is increases in parallel. This rapid progress has been reflected in the field of education as in all other areas. New Technologies, including multimedia components, increase interaction to a higher level by addressing more than one sensory organ. In other words, the achievements to be given to the learner in foreign language education; listening comprehension, reading comprehension, speaking and writing skills. It is considered that these can be found via the Internet and various applications. For this reason, Kahoot! and Quizizz are a Web 2.0 applications that can be used in remote and face-to-face education and can be prepared on a game basis to reinforce the knowledge learned by the learner. The mentioned applications are examined in the article by comparing their advantages and disadvantages.
E- Learning Web 2.0 Kahoot! Quizizz Foreign Language Teaching Learning Management Systems
Son dönemde yaşanan küresel Pandemi’nin eğitim üzerine etkilerine bakıldığında özellikle ülkemizde dersler çevrimiçi veya çevrimdışı olarak verilmektedir. Yüz yüze eğitimin yerini tam olarak alması mümkün olmasada bu durum özellikle yabancı dil öğretiminde öğrenmenin verimli olabilmesi için yardımcı uygulamaların kullanımını zorunlu hale getirmiştir. Bilgisayar ve İnternetin hızlı gelişmesi ile kişilerin bilgiye ulaşma hızı da paralel olarak artış göstermektedir. Bu hızlı ilerleme bütün alanlarda olduğu gibi öğretim alanına da yansımıştır. Çoklu ortam (multimedya) bileşenlerini içeren yeni teknolojiler birden fazla duyu organına hitap ederek etkileşimi daha üst düzeye çıkartmaktadır. Yani, yabancı dil eğitiminde öğreniciye verilmek istenen kazanımlar; duyduğunu anlama, okuduğunu anlama, konuşma ve yazma becerileridir. Bunları da İnternet ve çeşitli uygulamalar vasıtasıyla gerçekleştirilebileceği düşünülmektedir. Bu nedenle uzaktan ve yüz yüze eğitimde de kullanılabilen, öğrenicinin öğrenmiş olduğu bilgileri pekiştirmek için oyun temelli olarak hazırlanabilen Web 2.0 uygulamaları olan Kahoot! ve Quizizz ele alınmıştır. Özellikleri betimlenmiş, olumlu ve olumsuz yönleri ile karşılaştırmaları yapılmıştır.
E - Öğrenme Web 2.0 Kahoot! Quizizz Yabancı Dil Öğretimi Öğrenim Yönetim Sistemleri (ÖYS)
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 4 Ekim 2022 |
Yayımlanma Tarihi | 8 Ekim 2022 |
Kabul Tarihi | 3 Ekim 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 9 Sayı: 3 |
По всем вопросам приема статей и выпуска очередных номеров обращаться в редакцию соответствующего журнала