Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Interactive Applications in Foreign Language Teaching: “Kahoot! And Quizizz”

Yıl 2022, Cilt: 9 Sayı: 3, 648 - 666, 08.10.2022

Öz


Considering the effects of the recent global Pandemic on education, lessons are given online or offline, especially in our country. Although it is not possible to exactly replace face-to-face education, this situation has made the use of assistive applications necessary for learning to be efficient, especially in foreign language teaching. With the rapid development of computers and the Internet, the speed of accessing information is increases in parallel. This rapid progress has been reflected in the field of education as in all other areas. New Technologies, including multimedia components, increase interaction to a higher level by addressing more than one sensory organ. In other words, the achievements to be given to the learner in foreign language education; listening comprehension, reading comprehension, speaking and writing skills. It is considered that these can be found via the Internet and various applications. For this reason, Kahoot! and Quizizz are a Web 2.0 applications that can be used in remote and face-to-face education and can be prepared on a game basis to reinforce the knowledge learned by the learner. The mentioned applications are examined in the article by comparing their advantages and disadvantages.

Kaynakça

  • ASLAN, F., “ Öğrenmenin Yeni Yolu: E- Öğrenme”, Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi Cilt 16 Sayı :2, Elazığ 2006 s 121-131
  • BACK, A, BENDEL, O, STOLLER-SCHAİ, D. , “E-Learning im Unternehmen: Grundlagen – Strategien – Methoden – Technologien”, Zürich 2001
  • BENDEL, O, HAUSKE, S. , E-Learning: “Das Wörterbuch”, Oberentfelden/Aarau 2004
  • ÇAKIRER, M. A., “Bilgi Toplumunda E-Öğrenim(E-Leraning) ve Türkiye’de Uygulanmasının Avantajları” VIII. “Türkiye’de İnternet ” Konferansı, İstanbul 2002
  • DEPERLİOĞLU, Ö., UTKU K., Web 2.0 Teknolojilerinin Eğitim Üzerindeki Etkileri ve Örnek Bir Öğrenme Yaşantısı, Akademik Bilişim’10 - XII. , Muğla 2010
  • FANG Z., Using Quizizz to Integrate Fun Multiplayer Activity in the Accounting Classroom, International Journal of Higher Education Vol. 8, No. 1; 2019
  • GRABE, W., Reading in a second language: Moving from theory to practice. Cambridge University Press. Cambridge 2009
  • HOHENSTEİN, A, Wilbers, K. ,”Handbuch E-Learning: Expertenwissen aus Wissenschaft und Praxis” ,Köln 2002
  • KAVRAKOĞLU, İ., , “E-Öğrenmenin Önemi ve Yöntemi”, Human Resources Dergisi, Sayı:9, 2002
  • KAYA, Z., “İnternet Yoluyla Öğretimde Ergonomi”, TOJET, Ekim Sayısı, 2001
  • MCLOUGHLİN, C, J.W. Lee, M., Social Software And Participatory Learning: Pedagogical Choices With Technology Affordances in The Web 2.0 Era, Australasian Journal Of Educational Technology, 26(1), 2010 s28-43.
  • POLAT, M., Yükseköğretimde Kahoot Kullanmak Ya Da Kullanmamak: Öğretmen Adaylarının Kahoot’la Öğretime Yönelik Görüşleri, Ulusal Eğitim Akademisi Dergisi (UEAD), 3(2), 2019, s 139-157.
  • ŞİŞMAN, B., Şimşek, İ., Ayvaz Reis Z., “İnternet Destekli Eğtim'de Bir Modül: Web Ortamını Etkin Kullanmak”, İstanbul 2007
  • WHEELER, D. A., How To Evaluate Open Source Software / Free Software (OSS/FS) Programs, 2011 (Erişim 27.03.2021)
  • YUDİ, B., Kahoot! or Quizizz: the Students’ Perspectives, Yeni Nurmala Hidayati, ELLIC, Semarang, Indonesia 2019
  • htttps://ditchthattextbook.com/game-show-classroom-comparing-kahoot-quizizz-quizlet-live-and-quizalize/ 27.03.2021
  • https://medium.com/@Stephen_Reid/why-quizizz-is-better-than-kahoot-9d585cb1ee3e 27.03.2021
  • https://ictevangelist.com/which-to-use-kahoot-or-quizizz/ 27.03.2021

Yabancı Dil Öğretiminde İnteraktif Uygulamalar: “Kahoot! ve Quizizz”

Yıl 2022, Cilt: 9 Sayı: 3, 648 - 666, 08.10.2022

Öz

Son dönemde yaşanan küresel Pandemi’nin eğitim üzerine etkilerine bakıldığında özellikle ülkemizde dersler çevrimiçi veya çevrimdışı olarak verilmektedir. Yüz yüze eğitimin yerini tam olarak alması mümkün olmasada bu durum özellikle yabancı dil öğretiminde öğrenmenin verimli olabilmesi için yardımcı uygulamaların kullanımını zorunlu hale getirmiştir. Bilgisayar ve İnternetin hızlı gelişmesi ile kişilerin bilgiye ulaşma hızı da paralel olarak artış göstermektedir. Bu hızlı ilerleme bütün alanlarda olduğu gibi öğretim alanına da yansımıştır. Çoklu ortam (multimedya) bileşenlerini içeren yeni teknolojiler birden fazla duyu organına hitap ederek etkileşimi daha üst düzeye çıkartmaktadır. Yani, yabancı dil eğitiminde öğreniciye verilmek istenen kazanımlar; duyduğunu anlama, okuduğunu anlama, konuşma ve yazma becerileridir. Bunları da İnternet ve çeşitli uygulamalar vasıtasıyla gerçekleştirilebileceği düşünülmektedir. Bu nedenle uzaktan ve yüz yüze eğitimde de kullanılabilen, öğrenicinin öğrenmiş olduğu bilgileri pekiştirmek için oyun temelli olarak hazırlanabilen Web 2.0 uygulamaları olan Kahoot! ve Quizizz ele alınmıştır. Özellikleri betimlenmiş, olumlu ve olumsuz yönleri ile karşılaştırmaları yapılmıştır.  

Kaynakça

  • ASLAN, F., “ Öğrenmenin Yeni Yolu: E- Öğrenme”, Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi Cilt 16 Sayı :2, Elazığ 2006 s 121-131
  • BACK, A, BENDEL, O, STOLLER-SCHAİ, D. , “E-Learning im Unternehmen: Grundlagen – Strategien – Methoden – Technologien”, Zürich 2001
  • BENDEL, O, HAUSKE, S. , E-Learning: “Das Wörterbuch”, Oberentfelden/Aarau 2004
  • ÇAKIRER, M. A., “Bilgi Toplumunda E-Öğrenim(E-Leraning) ve Türkiye’de Uygulanmasının Avantajları” VIII. “Türkiye’de İnternet ” Konferansı, İstanbul 2002
  • DEPERLİOĞLU, Ö., UTKU K., Web 2.0 Teknolojilerinin Eğitim Üzerindeki Etkileri ve Örnek Bir Öğrenme Yaşantısı, Akademik Bilişim’10 - XII. , Muğla 2010
  • FANG Z., Using Quizizz to Integrate Fun Multiplayer Activity in the Accounting Classroom, International Journal of Higher Education Vol. 8, No. 1; 2019
  • GRABE, W., Reading in a second language: Moving from theory to practice. Cambridge University Press. Cambridge 2009
  • HOHENSTEİN, A, Wilbers, K. ,”Handbuch E-Learning: Expertenwissen aus Wissenschaft und Praxis” ,Köln 2002
  • KAVRAKOĞLU, İ., , “E-Öğrenmenin Önemi ve Yöntemi”, Human Resources Dergisi, Sayı:9, 2002
  • KAYA, Z., “İnternet Yoluyla Öğretimde Ergonomi”, TOJET, Ekim Sayısı, 2001
  • MCLOUGHLİN, C, J.W. Lee, M., Social Software And Participatory Learning: Pedagogical Choices With Technology Affordances in The Web 2.0 Era, Australasian Journal Of Educational Technology, 26(1), 2010 s28-43.
  • POLAT, M., Yükseköğretimde Kahoot Kullanmak Ya Da Kullanmamak: Öğretmen Adaylarının Kahoot’la Öğretime Yönelik Görüşleri, Ulusal Eğitim Akademisi Dergisi (UEAD), 3(2), 2019, s 139-157.
  • ŞİŞMAN, B., Şimşek, İ., Ayvaz Reis Z., “İnternet Destekli Eğtim'de Bir Modül: Web Ortamını Etkin Kullanmak”, İstanbul 2007
  • WHEELER, D. A., How To Evaluate Open Source Software / Free Software (OSS/FS) Programs, 2011 (Erişim 27.03.2021)
  • YUDİ, B., Kahoot! or Quizizz: the Students’ Perspectives, Yeni Nurmala Hidayati, ELLIC, Semarang, Indonesia 2019
  • htttps://ditchthattextbook.com/game-show-classroom-comparing-kahoot-quizizz-quizlet-live-and-quizalize/ 27.03.2021
  • https://medium.com/@Stephen_Reid/why-quizizz-is-better-than-kahoot-9d585cb1ee3e 27.03.2021
  • https://ictevangelist.com/which-to-use-kahoot-or-quizizz/ 27.03.2021
Toplam 18 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Serdar Yılmaz 0000-0002-4970-8275

Erken Görünüm Tarihi 4 Ekim 2022
Yayımlanma Tarihi 8 Ekim 2022
Kabul Tarihi 3 Ekim 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 9 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Yılmaz, S. (2022). Yabancı Dil Öğretiminde İnteraktif Uygulamalar: “Kahoot! ve Quizizz”. Akademik Tarih Ve Düşünce Dergisi, 9(3), 648-666.

По всем вопросам приема статей и выпуска очередных номеров обращаться в редакцию соответствующего журнала

                                                                                                                                                   

                                                           Akademik Tarih ve Düşünce Dergisi   Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

  ©  ATDD Tüm Hakları Saklıdır 


CC-BY-NC