Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Yıl 2023, Cilt: 10 Sayı: 1, 160 - 173, 25.03.2023

Öz

Kaynakça

  • CEYLAN ARPACI, F., ‘’Sınıf Yönetiminde Anne Baba Tutumlarından Kaynaklanan istendik ve istenmedik Öğrenci Davranışlarının İncelenmesi’’, Yüksek Lisans Tezi, Yozgat 2021.
  • KESKİN, R., ‘’Sınıf Öğretmenlerinin Sınıf Yönetimi ve İstenmeyen Öğrenci Davranışlarıyla Baş Etmede Kullandıkları Yöntemlere İlişkin Görüşlerinin Belirlenmesi’’, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul 2009.
  • KIZIL, A., ‘’Öğretmenlerin görüşlerine göre istenmeyen öğrenci davranışları ve geliştirdikleri çözüm önerileri’’, Yüksek Lisans Tezi, Eskişehir 2019.
  • LUNENBURG, F., ‘’Preventing school violence’’, Focus on Colleges, Universities and Schools, 4 (1), 2010, s. 1-7. LYLES, S. R. B., ‘’School psychologists' experiences with teacher-to-student mistreatment’’, Doctoral Dissertation, Lynchburg, 2014.
  • MACMİLLAN, R., ‘’Violence and the Life Course: The conse quences of victimisation forpersonal and social development’’, Annual Review of Sociology, 27(1), 2011, s. 1-22.

Yıl 2023, Cilt: 10 Sayı: 1, 160 - 173, 25.03.2023

Öz

Kaynakça

  • CEYLAN ARPACI, F., ‘’Sınıf Yönetiminde Anne Baba Tutumlarından Kaynaklanan istendik ve istenmedik Öğrenci Davranışlarının İncelenmesi’’, Yüksek Lisans Tezi, Yozgat 2021.
  • KESKİN, R., ‘’Sınıf Öğretmenlerinin Sınıf Yönetimi ve İstenmeyen Öğrenci Davranışlarıyla Baş Etmede Kullandıkları Yöntemlere İlişkin Görüşlerinin Belirlenmesi’’, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul 2009.
  • KIZIL, A., ‘’Öğretmenlerin görüşlerine göre istenmeyen öğrenci davranışları ve geliştirdikleri çözüm önerileri’’, Yüksek Lisans Tezi, Eskişehir 2019.
  • LUNENBURG, F., ‘’Preventing school violence’’, Focus on Colleges, Universities and Schools, 4 (1), 2010, s. 1-7. LYLES, S. R. B., ‘’School psychologists' experiences with teacher-to-student mistreatment’’, Doctoral Dissertation, Lynchburg, 2014.
  • MACMİLLAN, R., ‘’Violence and the Life Course: The conse quences of victimisation forpersonal and social development’’, Annual Review of Sociology, 27(1), 2011, s. 1-22.

Investigation of Graduate Theses Relating to the Undesired Student Behaviors That Teachers Working in Primary Schools Encounter and the Communication Methods They Use

Yıl 2023, Cilt: 10 Sayı: 1, 160 - 173, 25.03.2023

Öz

Aim of this study is to examine the postgraduate studies on undesirable student behaviors encountered by the teachers working in primary schools and the coping (communication) methods they use, by document analysis. In line with purpose of the study, a total of 101 postgraduate theses conducted between 2010-2022 were examined. The document analysis method, which is one of the qualitative research methods, was used in the study In the examination of the mentioned theses The "Publication Review Form" developed by the researchers using the relevant literature was used. Publication review form was examined by years of the research, data types, research designs, sample group and finally their themes. According to the research findings; It is seen that the most theses in number about the undesired student behaviors they encounter and the coping methods they use in primary schools were written in 2022 and they preferred quantitative research methods as the research type. At the same time, when the theses are examined according to the research themes, the theme of the student's fighting behavior is at a remarkable level in terms of undesirable student behaviors. As a result of the intervention method themes used against undesirable student behaviors, it was seen that the theme of stimulation with body language came to the fore.

Kaynakça

  • CEYLAN ARPACI, F., ‘’Sınıf Yönetiminde Anne Baba Tutumlarından Kaynaklanan istendik ve istenmedik Öğrenci Davranışlarının İncelenmesi’’, Yüksek Lisans Tezi, Yozgat 2021.
  • KESKİN, R., ‘’Sınıf Öğretmenlerinin Sınıf Yönetimi ve İstenmeyen Öğrenci Davranışlarıyla Baş Etmede Kullandıkları Yöntemlere İlişkin Görüşlerinin Belirlenmesi’’, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul 2009.
  • KIZIL, A., ‘’Öğretmenlerin görüşlerine göre istenmeyen öğrenci davranışları ve geliştirdikleri çözüm önerileri’’, Yüksek Lisans Tezi, Eskişehir 2019.
  • LUNENBURG, F., ‘’Preventing school violence’’, Focus on Colleges, Universities and Schools, 4 (1), 2010, s. 1-7. LYLES, S. R. B., ‘’School psychologists' experiences with teacher-to-student mistreatment’’, Doctoral Dissertation, Lynchburg, 2014.
  • MACMİLLAN, R., ‘’Violence and the Life Course: The conse quences of victimisation forpersonal and social development’’, Annual Review of Sociology, 27(1), 2011, s. 1-22.

İlköğretim Okullarında Çalışan Öğretmenlerin Karşılaştıkları İstenmeyen Öğrenci Davranışları ve Kullandıkları Başa Çıkma Yöntemleri ile İlgili Lisansüstü Tezlerin İncelenmesi

Yıl 2023, Cilt: 10 Sayı: 1, 160 - 173, 25.03.2023

Öz

Bu çalışmanın amacı ilköğretim okullarında çalışan öğretmenlerin karşılaştıkları istenmeyen öğrenci davranışları ve kullandıkları başa çıkma yöntemleri üzerine yapılan lisansüstü çalışmaların doküman analizi ile incelenmesidir. Çalışmanın amacı doğrultusunda 2010-2022 yılları arasında yürütülmüş olan toplam 101 lisansüstü tez incelenmiştir. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden biri olan doküman analizi yöntemi kullanılmıştır. Söz konusu tezlerin incelenmesinde; araştırmacılar tarafından ilgili literatürden yararlanılarak geliştirilen “Yayın İnceleme Formu” kullanılmıştır. Yayın inceleme formu; araştırmanın yıllarına, veri türlerine, araştırma desenlerine, Örneklem grubuna ve son olarak temalarına göre incelenmiştir. Araştırma bulgularına göre; ilköğretim okullarında çalışan öğretmenlerin karşılaştıkları istenmeyen öğrenci davranışları ve kullandıkları başa çıkma yöntemleri ile ilgili en fazla tezin 2022 yılında yazıldığı ve araştırma türü olarak nicel araştırma yöntemlerini tercih ettikleri görülmektedir. Aynı zamanda tezler araştırma temalarına göre incelendiğinde istenmeyen öğrenci davranışları bakımından öğrencinin kavga etme davranış teması dikkat çekici düzeydedir. İstenmeyen öğrenci davranışları karşısında kullanılan müdahale yöntem temaları sonucunda ise beden dili ile uyarım temasının ön plana çıktığı görülmüştür.

Teşekkür

İlgi ve alakanızdan ötürü çok teşekkür ederiz...

Kaynakça

  • CEYLAN ARPACI, F., ‘’Sınıf Yönetiminde Anne Baba Tutumlarından Kaynaklanan istendik ve istenmedik Öğrenci Davranışlarının İncelenmesi’’, Yüksek Lisans Tezi, Yozgat 2021.
  • KESKİN, R., ‘’Sınıf Öğretmenlerinin Sınıf Yönetimi ve İstenmeyen Öğrenci Davranışlarıyla Baş Etmede Kullandıkları Yöntemlere İlişkin Görüşlerinin Belirlenmesi’’, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul 2009.
  • KIZIL, A., ‘’Öğretmenlerin görüşlerine göre istenmeyen öğrenci davranışları ve geliştirdikleri çözüm önerileri’’, Yüksek Lisans Tezi, Eskişehir 2019.
  • LUNENBURG, F., ‘’Preventing school violence’’, Focus on Colleges, Universities and Schools, 4 (1), 2010, s. 1-7. LYLES, S. R. B., ‘’School psychologists' experiences with teacher-to-student mistreatment’’, Doctoral Dissertation, Lynchburg, 2014.
  • MACMİLLAN, R., ‘’Violence and the Life Course: The conse quences of victimisation forpersonal and social development’’, Annual Review of Sociology, 27(1), 2011, s. 1-22.
Toplam 5 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Halim Dağ 0000-0002-0333-6461

Erol Ekinci 0000-0003-1532-5927

Şeyhmus Yıldırım 0000-0001-5757-7431

Ayhan Yuvanç 0000-0001-6688-7116

Ercan Akdoğan Bu kişi benim 0000-0002-7545-8054

Erken Görünüm Tarihi 28 Nisan 2023
Yayımlanma Tarihi 25 Mart 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023 Cilt: 10 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Dağ, H., Ekinci, E., Yıldırım, Ş., … Yuvanç, A. (2023). İlköğretim Okullarında Çalışan Öğretmenlerin Karşılaştıkları İstenmeyen Öğrenci Davranışları ve Kullandıkları Başa Çıkma Yöntemleri ile İlgili Lisansüstü Tezlerin İncelenmesi. Akademik Tarih ve Düşünce Dergisi, 10(1), 160-173.

Copyright and Licensing Policy

All articles published in the Journal of Academic History and Ideas / Akademik Tarih ve Düşünce Dergisi are copyrighted by the journal. The journal’s content is made available as open access under the Creative Commons Attribution–NonCommercial–NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0) license: https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ Under this license: Content may be shared and reproduced in any medium or format for non-commercial purposes, provided that proper scholarly attribution is given. Modification, adaptation, translation, or the creation of derivative works is not permitted (ND). Requests for commercial reuse, translation, or republication must be directed to the Editorial Board at akademiktarihvedusunce@gmail.com. The scientific, legal, and ethical responsibility for published works rests entirely with the author(s); the editors and Editorial Board assume no liability for the content.
 
©  ATDD Tüm Hakları Saklıdır