Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Examination of Graduate Thesis on Syrian Students Studying in Turkey

Yıl 2023, Cilt: 10 Sayı: 1, 352 - 368, 25.03.2023

Öz

Aim of this study is to examine the postgraduate studies on Syrian students studying in Turkey, by document analysis. In line with the purpose of the study, a total of 30 postgraduate theses conducted between 2018-2021 were examined. For this purpose, the main features of the studies examining Syrian students studying in Turkey are discussed. The document analysis method, which is one of the qualitative research methods, was used in the study. As a data analysis method, descriptive analysis technique, which is one of the qualitative data analysis techniques, was benefitted from. In the examination of postgraduate studies on Syrian students studying in Turkey; The "Publication Review Form" developed by the researchers using the relevant literature was used. Publication review form was examined by years of the study, data types, research designs, sample group and finally their themes. According to the research findings; It is seen that the most thesis in number related to the postgraduate studies on the Syrian students studying in Turkey were made in 2019; the most theses were written at TED University, and the quantitative research methods were preferred as the research type. At the same time, according to the data obtained, the prominent sub-themes in the studies on Syrian students studying in Turkey are “adaptation, access to services, deviance” and “Economic”, “Formal Education” coding is at a remarkable level.

Kaynakça

  • AYKIRI, K., ‘’Sınıf Öğretmenlerinin Sınıflarındaki Suriyeli Öğrencilerin Eğitim Durumlarına İlişkin Görüşleri’’, Turkish Journal of Primary Education, 2, 2017, s. 44-56.
  • BALCI, A., Sosyal Bilimlerde Araştırma, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi, Ankara 1995.
  • DENİZ, T., “Uluslar Arası Göç Sorunu Perspektifinde Türkiye”, Tsa Dergisi, C. 181, 2014, s. 174-205.
  • DÜZKAYA, H., “Türkiye’deki Suriyeli Sığınmacıların Entegrasyonu ve İstihdam Politikaları”, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara 2016.
  • Geçici Koruma Yönetmeliği, Mad. 28.
  • Göç Der ve Eshıd Raporu, Göz Ardı Edilenler: İstanbul’da Yaşayan Suriyeli Sığınmacılar, İstanbul 2013.

Türkiye'de Öğrenim Gören Suriyeli Öğrenciler Üzerine Yapılan Lisansüstü Tezlerin İncelenmesi

Yıl 2023, Cilt: 10 Sayı: 1, 352 - 368, 25.03.2023

Öz

Bu çalışmanın amacı Türkiye’de öğrenim gören Suriyeli öğrenciler üzerine yapılan lisansüstü çalışmaların doküman analizi ile incelenmesidir. Çalışmanın amacı doğrultusunda 2018-2021 yılları arasında yürütülmüş olan toplam 30 lisansüstü tezi incelenmiştir. Bu amaçla, Türkiye’de eğitim gören Suriyeli öğrencileri inceleyen araştırmaları temel özellikleri ele alınmıştır. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden biri olan doküman analizi yöntemi kullanılmıştır. Veri analiz yöntemi olarak nitel veri analiz tekniklerinden olan betimsel analiz tekniğinden yararlanılmıştır. Türkiye’de öğrenim gören Suriyeli öğrenciler üzerine yapılan lisansüstü çalışmaların incelenmesinde; araştırmacılar tarafından ilgili literatürden yararlanılarak geliştirilen “Yayın İnceleme Formu” kullanılmıştır. Yayın inceleme formu; araştırmanın yıllarına, veri türlerine, araştırma desenlerine, Örneklem grubuna ve son olarak temalarına göre incelenmiştir. Araştırma bulgularına göre; Türkiye’de öğrenim gören Suriyeli öğrenciler üzerine yapılan lisansüstü ile ilgili yapılan lisansüstü çalışmalar ile ilgili en fazla tezin 2019 yılında yapıldığı, en çok tezin TED üniversitesinde yazıldığı ve araştırma türü olarak nicel araştırma yöntemlerinin tercih ettikleri görülmektedir. Aynı zamanda elde edilen verilere göre Türkiye’de öğrenim gören Suriyeli öğrenciler ile ilgili çalışmalarda öne çıkan alt temalar, “uyum sağlama, hizmetlere erişim, aykırılaşma” temaları olup “ekonomik” “örgün Eğitim” kodlamaları dikkat çekecek düzeydedir.

Kaynakça

  • AYKIRI, K., ‘’Sınıf Öğretmenlerinin Sınıflarındaki Suriyeli Öğrencilerin Eğitim Durumlarına İlişkin Görüşleri’’, Turkish Journal of Primary Education, 2, 2017, s. 44-56.
  • BALCI, A., Sosyal Bilimlerde Araştırma, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi, Ankara 1995.
  • DENİZ, T., “Uluslar Arası Göç Sorunu Perspektifinde Türkiye”, Tsa Dergisi, C. 181, 2014, s. 174-205.
  • DÜZKAYA, H., “Türkiye’deki Suriyeli Sığınmacıların Entegrasyonu ve İstihdam Politikaları”, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara 2016.
  • Geçici Koruma Yönetmeliği, Mad. 28.
  • Göç Der ve Eshıd Raporu, Göz Ardı Edilenler: İstanbul’da Yaşayan Suriyeli Sığınmacılar, İstanbul 2013.
Toplam 6 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Murat Uğur 0000-0002-9905-7554

Mustafa Sabır 0009-0009-8637-4735

Yasin Güneş 0000-0001-8259-3310

Cihan Kızılbağ 0009-0005-9807-4191

Mustafa Yıldız Bu kişi benim 0009-0001-1867-2521

Erken Görünüm Tarihi 28 Nisan 2023
Yayımlanma Tarihi 25 Mart 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023 Cilt: 10 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Uğur, M., Sabır, M., Güneş, Y., Kızılbağ, C., vd. (2023). Türkiye’de Öğrenim Gören Suriyeli Öğrenciler Üzerine Yapılan Lisansüstü Tezlerin İncelenmesi. Akademik Tarih Ve Düşünce Dergisi, 10(1), 352-368.

По всем вопросам приема статей и выпуска очередных номеров обращаться в редакцию соответствующего журнала

                                                                                                                                                   

                                                           Akademik Tarih ve Düşünce Dergisi   Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

  ©  ATDD Tüm Hakları Saklıdır 


CC-BY-NC