Derleme
BibTex RIS Kaynak Göster

Investigation of the views of children and their families playing mind games at home and on mind games

Yıl 2023, Cilt: 10 Sayı: 3, 763 - 790, 25.08.2023

Öz

In this study, it is aimed to examine the opinions of children who play mind games at home and who receive preschool education and who do not, and their families about mind games. In this direction, thirty families participated in the study. Percentage frequency analysis was applied to examine the distribution of the answers given to the questionnaire questions. Descriptive analysis techniques were used to examine the ages of the participants. In the interview questions, which were included in the study to analyze the data, content analysis was used because the 11 and 13 questions were open-ended and the other questions were closed-ended questions, the percentage frequency analysis method and the interview form, one of the qualitative research methods, were used. The opinions of the families and children participating in the study about mind games at home were taken. As a result of the interview; Mind games are beneficial for children's developmental areas and suggestions are provided for parents. They stated that mind games played at home have more fun and effective on communication with children and their families, and that mind-intelligence games have many positive effects on the mental, social, emotional, language and psychomotor skill areas of their children and family members. These functional mind games are one of the most important educational - fun games that parents will also use.

Kaynakça

  • Adalar, H. ve Yüksel, İ. (2017). Sosyal bilgiler, fen bilimleri ve diğer branş öğretmenlerinin görüşleri açısından zekâ oyunları öğretim programı. Turkish Studies International Periodical for the Languages, Literature and History of Turkishor Turkic, 12 (28), 1-24.
  • Airasian, P.W. ve Walsh, M. E. (1997). Constructivist Cautions. Phi Delta Kappan, 78 (6), 444-449. Aksoy, A. B. (2017). Okul Öncesi Eğitimde Oyun. Hedef CS Yayınları.
  • Altun, M. (2017). Fiziksel Etkinlik Kartları ile Zekâ Oyunlarının İlkokul Öğrencilerinin Dikkat ve Görsel Algı Düzeylerine Etkisi [Doktora Tezi]. Gazi Üniversitesi.
  • Altun, M., ve M., Hazar, Z. (2016). Investigation of the effects of brain teasers on attention spans of pre-school children. International Journal of Environmental& Science Education,11(15), 8112-8119.
  • Brooks, J. G., ve Brooks, M. G. (1999). In search of understanding: The case for constructivist classrooms. Alexandria, VA: AscD.
  • Chen, Z.-H., Liao, C. C., Cheng, H. N., Yeh, C. Y., ve Chan, T.-W. (2012). Influence of game quests on pupils' enjoyment and goal-pursuing in math learning. Journal of Educational Technology ve Society, 15 (2), 317-327.
  • Connolly, T.M., Boyle, E.A., Macarthur, E., Hainey, T., ve Boyle, J. M., (2012). A systematic literature review of empirical evidence on computer games and serious games”, Computers ve Education, 59 (2), 661-686.
  • Devecioğlu, Y. ve Karadağ, Z. (2014). Amaç, Beklenti ve Öneriler Bağlamında Zekâ Oyunları Dersinin Değerlendirilmesi. Bayburt Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9 (1), 41-61. Goad, K. D. (2012). The Perception of Teachers Toward the Use of Mobile Technology as A Tool to Engage Students in Learning [Dissertations]. Indiana State University, ProQuest ve Theses (PQDT) database. http://search.proquest.com/docview/ Karaman, S. (2012). Okul Öncesi Eğitim Kurumuna Devam Eden 6 Yaş Çocuklarının Matematik Becerileri ile Sosyo-dramatik Oyunun Boyutları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi [Yüksek Lisans Tezi]. Pamukkale Üniversitesi. Kayili, G. ve Erdal. Z. (2018). Okul öncesi eğitimde kullanılabilen akıl-zeka oyunlarının 60-72 aylık çocukların bilişsel becerilerine etkisi. Çizgi Kitabevi Yayınları.

Evde Akıl Oyunları Oynayan Çocukların ve Ailelerinin Akıl Oyunları Hakkındaki Görüşlerinin İncelenmesi

Yıl 2023, Cilt: 10 Sayı: 3, 763 - 790, 25.08.2023

Öz

Bu araştırmada evde akıl oyunları oynayan okul öncesi eğitimi alan ve almayan çocukların ve ailelerinin akıl oyunları hakkındaki görüşlerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Bu doğrultuda 30 ailenin araştırmaya katılımı sağlanmıştır. Araştırmada anket sorularına verilen cevapların dağılımını incelemek için yüzde frekans analizi uygulanmıştır. Katılımcıların yaşlarını incelemek için ise betimsel analiz teknikleri kullanılmıştır. Çalışmada verileri analiz etmek için yer alan görüşme sorularında 11 ve 13. sorular açık uçlu olması sebebiyle içerik analizi, diğer sorular kapalı uçlu sorular olması sebebiyle yüzde frekans analizi yöntemiyle nitel araştırma yöntemlerinden görüşme formu kullanılmıştır. Araştırmaya katılan ailelerin ve çocukların evde akıl oyunları ile ilgili görüşleri alınmıştır. Yapılan görüşme sonucunda; akıl oyunlarının çocukların gelişim alanlarına faydalı olması ve ebeveynler içinde öneri sağlanmıştır. Evde oynanan akıl oyunlarının çocukların ve ailelerinin daha eğlenceli zaman geçirdiklerini, etkili iletişim kurduklarını ayrıca akıl-zeka oyunlarının çocuklarının ve aile fertlerinin çocukların gelişim alanlarından zihinsel, sosyal, duygusal, dil ve psikomotor beceri alanlarına olumlu bir çok etkileri olduğunu ifade etmişlerdir. Fonksiyonel olan bu akıl oyunları ebeveynlerin de kullanacakları en önemli eğitsel –eğlenceli oyunlardan biridir.

Kaynakça

  • Adalar, H. ve Yüksel, İ. (2017). Sosyal bilgiler, fen bilimleri ve diğer branş öğretmenlerinin görüşleri açısından zekâ oyunları öğretim programı. Turkish Studies International Periodical for the Languages, Literature and History of Turkishor Turkic, 12 (28), 1-24.
  • Airasian, P.W. ve Walsh, M. E. (1997). Constructivist Cautions. Phi Delta Kappan, 78 (6), 444-449. Aksoy, A. B. (2017). Okul Öncesi Eğitimde Oyun. Hedef CS Yayınları.
  • Altun, M. (2017). Fiziksel Etkinlik Kartları ile Zekâ Oyunlarının İlkokul Öğrencilerinin Dikkat ve Görsel Algı Düzeylerine Etkisi [Doktora Tezi]. Gazi Üniversitesi.
  • Altun, M., ve M., Hazar, Z. (2016). Investigation of the effects of brain teasers on attention spans of pre-school children. International Journal of Environmental& Science Education,11(15), 8112-8119.
  • Brooks, J. G., ve Brooks, M. G. (1999). In search of understanding: The case for constructivist classrooms. Alexandria, VA: AscD.
  • Chen, Z.-H., Liao, C. C., Cheng, H. N., Yeh, C. Y., ve Chan, T.-W. (2012). Influence of game quests on pupils' enjoyment and goal-pursuing in math learning. Journal of Educational Technology ve Society, 15 (2), 317-327.
  • Connolly, T.M., Boyle, E.A., Macarthur, E., Hainey, T., ve Boyle, J. M., (2012). A systematic literature review of empirical evidence on computer games and serious games”, Computers ve Education, 59 (2), 661-686.
  • Devecioğlu, Y. ve Karadağ, Z. (2014). Amaç, Beklenti ve Öneriler Bağlamında Zekâ Oyunları Dersinin Değerlendirilmesi. Bayburt Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9 (1), 41-61. Goad, K. D. (2012). The Perception of Teachers Toward the Use of Mobile Technology as A Tool to Engage Students in Learning [Dissertations]. Indiana State University, ProQuest ve Theses (PQDT) database. http://search.proquest.com/docview/ Karaman, S. (2012). Okul Öncesi Eğitim Kurumuna Devam Eden 6 Yaş Çocuklarının Matematik Becerileri ile Sosyo-dramatik Oyunun Boyutları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi [Yüksek Lisans Tezi]. Pamukkale Üniversitesi. Kayili, G. ve Erdal. Z. (2018). Okul öncesi eğitimde kullanılabilen akıl-zeka oyunlarının 60-72 aylık çocukların bilişsel becerilerine etkisi. Çizgi Kitabevi Yayınları.
Toplam 8 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Rukiye Şahin 0000-0002-1162-8958

Erken Görünüm Tarihi 12 Temmuz 2023
Yayımlanma Tarihi 25 Ağustos 2023
Kabul Tarihi 12 Temmuz 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023 Cilt: 10 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Şahin, R. (2023). Evde Akıl Oyunları Oynayan Çocukların ve Ailelerinin Akıl Oyunları Hakkındaki Görüşlerinin İncelenmesi. Akademik Tarih Ve Düşünce Dergisi, 10(3), 763-790.

По всем вопросам приема статей и выпуска очередных номеров обращаться в редакцию соответствующего журнала

                                                                                                                                                   

                                                           Akademik Tarih ve Düşünce Dergisi   Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

  ©  ATDD Tüm Hakları Saklıdır 


CC-BY-NC