An Investigation of Graduate Studies of Classroom Teachers on Students' Undesirable Behaviors
Yıl 2023,
Cilt: 10 Sayı: 5, 1389 - 1399, 03.11.2023
Mehmet Salih Eren
,
Serdar Utma
,
Ahmet İnan
,
Hasan Tosun
,
Neriman İlhan
,
Ömer Çetinkaya
,
Seyid Bakır
Öz
The aim of this study is to examine the postgraduate studies on the undesirable behaviors of the classroom teachers with the document analysis. In line with the purpose of the study, a total of 50 postgraduate theses conducted between the years 2015-2022 were examined. Within the scope of this purpose, the main features of studies examining undesirable student behaviors are discussed. The document analysis method, which is one of the qualitative research methods, was used in the research. As a data analysis method, descriptive analysis technique, which is one of the qualitative data analysis techniques, was used. According to the research findings; It is seen that the most thesis about the undesirable student behaviors they encounter and the coping methods they use were made in 2022 and quantitative research methods were preferred as the research type. At the same time, when the theses are examined according to the research themes, the undesirable student behaviors disrupting the educational practices of the student is at a level that attracts attention.
Kaynakça
- Akpınar, B. & Özdaş, F. (2012). An analysis of high school students’ misbehaviors and the punishments given (The case of Diyarbakır province). International Journal of Arts and Commerce, 1 (2), 37-47.
- Alkaş, B. (2010). İlköğretim Öğrencileri Arasındaki İstenmeyen Öğrenci Davranışlarının İncelenmesi [Yüksek Lisans Tezi, Ankara Üniversitesi].
- Aydın, B. (2004). Disiplin Sorunları ve Çözüm Yöntemleri Konusunda Öğretmenlerin Görüşleri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 39 (39), 326-337.
- Başar H. (2014). Sınıf yönetimi. (19.Baskı), Anı Yayıncılık.
- Cafoğlu, Z. (1997). Eğitim ve Demokratik Kimlik. Yeni Türkiye, Demokrasi Özel Sayısı, 17, 594-598.
- Çetin, B. (2013). Sınıfta İstenmeyen Öğrenci Davranışlarıyla İlgili Sınıf Öğretmenlerinin Karşılaştıkları Sorunlar ve Çözüm Önerileri. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 14 (1), 225-269.
- Danalıoğlu, G. (2009). Sınıf ve Branş Öğretmenlerinin İlköğretim 5.Sınıflarda Karşılaştıkları İstenmeyen Davranışlar ve Bu Davranışlarla Baş Etme Stratejileri [Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Çukurova Üniversitesi].
- Elban, L.(2009). İlköğretimdeki Öğretmenlerin İstenmeyen Öğrenci Davranışlarıyla Karşılaşma ve Çözüm Bulma Durumlarının İncelenmesi [Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Selçuk Üniversitesi].
- Erden, G. ve Gürdil, G. (2009). Savaş Yaşantılarının Ardından Çocuk ve Ergenlerde Gözlenen Travma Tepkileri ve Psiko-Sosyal Yardım Önerileri. Türk Psikoloji Yazıları, 12 (24), 1-13.
Sınıf Öğretmenlerinin Öğrencilerin İstenmeyen Davranışları Üzerine Yapılan Lisansüstü Çalışmaların İncelenmesi
Yıl 2023,
Cilt: 10 Sayı: 5, 1389 - 1399, 03.11.2023
Mehmet Salih Eren
,
Serdar Utma
,
Ahmet İnan
,
Hasan Tosun
,
Neriman İlhan
,
Ömer Çetinkaya
,
Seyid Bakır
Öz
Bu çalışmanın amacı sınıf öğretmenlerinin öğrencilerin istenmeyen davranışları üzerine üzerine yapılan lisansüstü çalışmaların doküman analizi ile incelenmesidir. Çalışmanın amacı doğrultusunda 2015-2022 yılları arasında yürütülmüş olan toplam 50 lisansüstü tezi incelenmiştir. Bu amaç kapsamında istenmeyen öğrenci davranışlarını inceleyen çalışmaların temel özelliklerinin neler olduğu ele alınmıştır. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden biri olan doküman analizi yöntemi kullanılmıştır. Veri analiz yöntemi olarak nitel veri analiz tekniklerinden olan betimsel analiz tekniğinden yararlanılmıştır. Araştırma bulgularına göre; karşılaştıkları istenmeyen öğrenci davranışları ve kullandıkları başa çıkma yöntemleri ile ilgili en fazla tezin 2022 yılında yapıldığı ve araştırma türü olarak nicel araştırma yöntemlerinin tercih ettikleri görülmektedir. Aynı zamanda tezler araştırma temalarına göre incelendiğinde istenmeyen öğrenci davranışları öğrencinin eğitsel uygulamaları sekteye uğratma davranış teması dikkat çekecek düzeydedir.
Kaynakça
- Akpınar, B. & Özdaş, F. (2012). An analysis of high school students’ misbehaviors and the punishments given (The case of Diyarbakır province). International Journal of Arts and Commerce, 1 (2), 37-47.
- Alkaş, B. (2010). İlköğretim Öğrencileri Arasındaki İstenmeyen Öğrenci Davranışlarının İncelenmesi [Yüksek Lisans Tezi, Ankara Üniversitesi].
- Aydın, B. (2004). Disiplin Sorunları ve Çözüm Yöntemleri Konusunda Öğretmenlerin Görüşleri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 39 (39), 326-337.
- Başar H. (2014). Sınıf yönetimi. (19.Baskı), Anı Yayıncılık.
- Cafoğlu, Z. (1997). Eğitim ve Demokratik Kimlik. Yeni Türkiye, Demokrasi Özel Sayısı, 17, 594-598.
- Çetin, B. (2013). Sınıfta İstenmeyen Öğrenci Davranışlarıyla İlgili Sınıf Öğretmenlerinin Karşılaştıkları Sorunlar ve Çözüm Önerileri. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 14 (1), 225-269.
- Danalıoğlu, G. (2009). Sınıf ve Branş Öğretmenlerinin İlköğretim 5.Sınıflarda Karşılaştıkları İstenmeyen Davranışlar ve Bu Davranışlarla Baş Etme Stratejileri [Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Çukurova Üniversitesi].
- Elban, L.(2009). İlköğretimdeki Öğretmenlerin İstenmeyen Öğrenci Davranışlarıyla Karşılaşma ve Çözüm Bulma Durumlarının İncelenmesi [Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Selçuk Üniversitesi].
- Erden, G. ve Gürdil, G. (2009). Savaş Yaşantılarının Ardından Çocuk ve Ergenlerde Gözlenen Travma Tepkileri ve Psiko-Sosyal Yardım Önerileri. Türk Psikoloji Yazıları, 12 (24), 1-13.