Bu araştırmanın amacı, öğretmen görüşlerine göre okul yöneticilerinin yönetici rollerini gerçekleştirme düzeylerini incelemektir. Araştırmanın evreni 2022-2023 yılında Mardin’de görev yapmakta olan öğretmenlerden oluşmaktadır. Basit seçkisiz örnekleme yöntemi ile 228’i kadın 291’i erkek olmak üzere toplam 519 öğretmen araştırmada yer almıştır. Araştırma kapsamındaki öğretmenlere demografik değişkenler, “Yönetici Rolleri” ölçeği ile alakalı sorular içeren 550 tane form dağıtılmış ancak bunlardan 519’u değerlendirmeye tabi tutulmuştur. Araştırmanın verileri Şule Ayyıldız (2015) tarafından geliştirilen “Yönetici Rolleri” ölçeği İle “Kişisel Bilgi Formu” yardımıyla toplanmıştır. Bu araştırmaya ait verilerinin analizinde; aritmetik ortalama, standart sapma, frekans, yüzde değerleri hesaplanmıştır. Ayrıca araştırmada, t-testi, ANOVA testi analizi kullanılmıştır. Yapılan analizlere göre; Milli eğitim bakanlığında görev yapan öğretmenlerin görüşlerine göre okul yöneticilerinin, iletişim, liderlik, rehberlik, girişimcilik, aile çevre ilişkileri, eğitim-öğretim ve yönetim süreçleri rolleri “çoğu zaman”, mevzuat rolünü ise “her zaman” düzeyinde gerçekleştirdikleri sonucuna ulaşılmıştır.
The aim of this study is to examine the level of school administrators' realisation of their administrative roles according to teachers' views. The population of the research consists of teachers working in Mardin in 2022-2023. A total of 519 teachers, 228 female and 291 male, were included in the study by simple random sampling method. Within the scope of the research, 550 forms containing questions related to demographic variables and "Administrator Roles" scale were distributed to the teachers, but 519 of them were evaluated. The data of the study were collected with the help of the "Administrator Roles" scale developed by Şule Ayyıldız (2015) and the "Personal Information Form". In the analysis of the data of this research; arithmetic mean, standard deviation, frequency, percentage values were calculated. In addition, t-test and ANOVA test analyses were used in the study. According to the analyses, it was concluded that school administrators perform the roles of communication, leadership, guidance, entrepreneurship, family-environment relations, education-training and management processes "most of the time" and the role of legislation "always" according to the opinions of teachers working in the Ministry of National Education.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri (Diğer) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 12 Ocak 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 23 Ocak 2024 |
Gönderilme Tarihi | 9 Aralık 2023 |
Kabul Tarihi | 12 Ocak 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 10 Sayı: 6 |
По всем вопросам приема статей и выпуска очередных номеров обращаться в редакцию соответствующего журнала