Bu çalışma Milli Eğitim Bakanlığına bağlı resmi okullarda açılan destekleme ve yetiştirme kurslarının fırsat eşitliğine etkisine ve kurslarda karşılaşılan temel sorunlar olan devamsızlık ve yardımcı kaynak eksikliği sorunun çözümüne odaklanan bir nitel çalışmadır. Bu konuyu ele almak için yapılan çalışmanın amacı belirli bir okulda destekleme ve yetiştirme kurslarının etkili bir biçimde nasıl yapıldığını ortaya koymaktır. Veri toplamak için, öncelikle okuldaki belgeler incelenmiş, ikinci aşamada ise 6 öğretmen ve 3 yöneticiden oluşan çalışan grubuyla, 8 mezundan oluşan öğrenci grubuyla ve 6 veliyle odak grup görüşmesi yapılmıştır. Görüşmelerin çözümlemeleri yapılmış ve verilerin ışığında kursların fırsat eşitliğini arttırdığı sonucuna ulaşılmıştır. Ek olarak kursların temel problemleri olan devamsızlık ve yardımcı kaynak sorununun; derse giren öğretmenin kursa girmesi, motivasyon çalışmaları, pazar günü de olmak üzere yapılan deneme sınavları, okul-veli işbirliği, takip, öğrenci ve velinin okulun başarısına inanması ve güvenmesiyle çözülebildiği sonucuna ulaşılmıştır. Bu etkililik faaliyetlerinin, diğer okullarda düzenlenen kursların yönetimine küçük bir katkı yapacağı varsayılmaktadır.
This study is a qualitative study focusing on the effect of supplementary and training courses opened in public schools affiliated to the Ministry of National Education on equality of opportunity and the solution of the main problems encountered in the courses, namely absenteeism and lack of auxiliary resources. The aim of the study conducted to address this issue is to reveal how support and training courses are effectively organised in a particular school. In order to collect data, firstly, the documents in the school were analysed, and in the second stage, focus group interviews were conducted with a staff group consisting of 6 teachers and 3 administrators, a student group consisting of 8 graduates and 6 parents. The interviews were analysed and in the light of the data, it was concluded that the courses increase equality of opportunity. In addition, it was concluded that the main problems of the courses, such as absenteeism and auxiliary resources, could be solved by the teacher attending the course, motivational activities, mock exams including Sunday, school-parent co-operation, follow-up, and students‘ and parents’ belief and trust in the success of the school. It is assumed that these effectiveness activities will make a small contribution to the management of courses organised in other schools.
Support and Training Courses Equal Opportunity Effectiveness
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri (Diğer) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 7 Mart 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 2 Nisan 2024 |
Gönderilme Tarihi | 13 Ocak 2024 |
Kabul Tarihi | 7 Mart 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 11 Sayı: 1 |
По всем вопросам приема статей и выпуска очередных номеров обращаться в редакцию соответствующего журнала