Bu araştırmanın amacı, Yüksek Öğretim Kurulu Başkanlığı Ulusal Tez Merkezi bünyesindeki 2016-2023 yılları arasında sosyal bilgiler dersi 21. yüzyıl öğrenme ve yenilenme becerileri konulu lisansüstü tezlerin incelenmesidir. Araştırma betimsel içerik analiz yönteminde kategorik çözümlemeyle gerçekleştirilmiştir. Araştırmaya ilişkin veriler doküman inceleme formuyla elde edilmiştir. Toplanan verilerin analizinde içerik analizi yöntemi uygulanmıştır. Araştırmada; ilgili tezlerin en fazla olduğu yılın 2022 olduğu; tezlerin program türleri incelendiğinde, yüksek lisans ve doktora tez çalışmalarının bulunduğuna; çalışmalarda nicel araştırma, karma araştırma ve nitel araştırma yöntemleriyle uygulama sağlandığına ulaşılmıştır. Araştırma desenleri incelendiğinde; doküman analizi, tarama (survey), betimsel tarama, yarı deneysel desen, durum çalışması, temel nitel araştırma, gömülü, genel tarama araştırmaların uygulandığı; çalışma gruplarının öğretmenlerden, öğretmen adaylarından, öğrencilerden, öğretim programları ve ders kitaplarından oluştuğu; veri analiz yöntemlerinden istatiksel analiz, betimsel analiz ve içerik analizi yöntemlerinin kullanıldığı görülmektedir. Araştırma sonucunda ilgili konularda doktora tez çalışmalarının azlığı, eylem araştırmasının bulunmaması ve karma yöntemde öğrencilerle yapılan çalışmaların yetersiz
The aim of this study is to examine the postgraduate theses on 21st century learning and renewal skills in social studies course between 2016-2023 in the National Thesis Centre of the Council of Higher Education. The research was carried out with categorical analysis in descriptive content analysis method. The data related to the research were obtained through document analysis form. Content analysis method was applied to analyse the collected data. In the research, it was found that the year with the highest number of relevant theses was 2022; when the programme types of the theses were examined, it was found that there were master's and doctoral thesis studies; quantitative research, mixed research and qualitative research methods were applied in the studies. When the research designs were examined; document analysis, survey, descriptive survey, quasi-experimental design, case study, basic qualitative research, embedded, general survey research were applied; the study groups consisted of teachers, prospective teachers, students, curricula and textbooks; statistical analysis, descriptive analysis and content analysis methods were used among the data analysis methods. As a result of the research, due to the scarcity of doctoral thesis studies on related subjects, the lack of action research and the insufficient level of studies conducted with students in mixed method, it was suggested that research in this direction could be carried out.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri (Diğer) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 25 Haziran 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 6 Kasım 2024 |
Gönderilme Tarihi | 6 Mayıs 2024 |
Kabul Tarihi | 25 Haziran 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 11 Sayı: 3 |
По всем вопросам приема статей и выпуска очередных номеров обращаться в редакцию соответствующего журнала