This study explores the visual and symbolic functions of the eye in Mick Davis’s Modigliani (2004) in relation to Amedeo Modigliani’s paintings. It examines how eye contact operates not merely as a visual motif but as a narrative and philosophical device that mediates seeing, perception, and meaning. Through qualitative analysis of selected film scenes and artworks, the research investigates how cinematographic elements—such as lighting, framing, and mise-en-scène—intersect with the representation of incomplete or absent eyes. Framed by theories of visual narrative and gaze, the analysis reveals that the eye functions as both a metaphor of psychological depth and a dialogic space between viewer and image. The recurring motif of the incomplete eye encourages active participation and interpretive engagement, suggesting that meaning arises from the interplay between visibility and invisibility. Ultimately, the study argues that eye contact serves as an interdisciplinary visual language that expands cinematic interpretation.
Bu çalışma, Mick Davis’in Modigliani (2004) filmi ile Amedeo Modigliani’nin resimleri arasındaki ilişki bağlamında gözün görsel ve simgesel işlevlerini incelemektedir. Araştırma, göz temasının yalnızca bir görsel motif olarak değil, aynı zamanda görme, algı ve anlamı aracılık eden anlatısal ve felsefi bir araç olarak nasıl işlediğini ele alır. Seçilmiş film sahneleri ve sanat eserlerine yönelik niteliksel analiz yoluyla, ışık, kadraj ve sahne düzeni gibi sinematografik öğelerin eksik ya da tamamlanmamış göz temsilleriyle nasıl kesiştiği araştırılmıştır. Görsel anlatı ve bakış kuramları çerçevesinde yapılan çözümleme, gözün hem psikolojik derinliğin bir metaforu hem de izleyici ile imge arasında diyalojik bir alan işlevi gördüğünü ortaya koymaktadır. Tekrarlanan “tamamlanmamış göz” motifi, izleyiciyi anlamın görünürlük ile görünmezlik arasındaki gerilimden doğduğu aktif bir yorum sürecine davet eder. Sonuç olarak çalışma, göz temasının sinemasal yorumu genişleten disiplinlerarası bir görsel dil olarak işlev gördüğünü ileri sürmektedir.
| Birincil Dil | İngilizce |
|---|---|
| Konular | Sinema (Diğer) |
| Bölüm | Araştırma Makalesi |
| Yazarlar | |
| Erken Görünüm Tarihi | 23 Ekim 2025 |
| Yayımlanma Tarihi | 28 Kasım 2025 |
| Gönderilme Tarihi | 23 Eylül 2025 |
| Kabul Tarihi | 23 Ekim 2025 |
| Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 12 Sayı: 5 |