The main purpose of this article is to examine new approaches in modern education and the psychopedagogical issues related to their development and implementation. The study highlights innovative educational practices and methodologies that enhance the effectiveness and interactivity of the learning process through the integration of modern technologies. The paper broadly discusses the main contemporary directions of education, including STEM and STEAM Education, Digital Education, Global Education Research, Self-Mathematics and Innovative Thinking Education, Social and Emotional Learning, and Personalized and Individualized Teaching. Furthermore, the methods underpinning these approaches—such as Blended Learning, Active Learning, Problem-Based Learning, Peer Learning, and the Flipped Classroom—are analyzed in detail. In addition, the article explores the strategic importance of these modern educational approaches for the state, addressing their role in promoting innovative teaching methods, supporting employment development, and influencing the advancement of art and literature.
Education Student Personality Training STEM Bloom’s Taxonomy
Bu makalenin temel amacı, modern eğitimdeki yeni yaklaşımları ve bunların gelişimi ile uygulanmasına ilişkin psikopedagojik sorunları incelemektir. Çalışma, modern teknolojilerin entegrasyonu yoluyla öğrenme sürecinin etkililiğini ve etkileşim düzeyini artıran yenilikçi eğitim uygulamaları ile yöntemlerini vurgulamaktadır. Makale, çağdaş eğitimin başlıca yönelimlerini geniş bir biçimde ele almaktadır. Bunlar arasında STEM ve STEAM Eğitimi, Dijital Eğitim, Küresel Eğitim Araştırmaları, Öz-Matematik ve Yenilikçi Düşünme Eğitimi, Sosyal ve Duygusal Öğrenme ile Kişiselleştirilmiş ve Bireyselleştirilmiş Öğretim yer almaktadır. Ayrıca bu yaklaşımların temelini oluşturan yöntemler — Harmanlanmış (Blended) Öğrenme, Etkin (Active) Öğrenme, Probleme Dayalı Öğrenme, Akran (Peer) Öğrenmesi ve Ters Yüz (Flipped Classroom) Sınıf modeli — ayrıntılı biçimde analiz edilmiştir. Ek olarak, makalede bu modern eğitim yaklaşımlarının devlet düzeyindeki stratejik önemi incelenmiş; yenilikçi öğretim yöntemlerinin teşvik edilmesi, istihdamın geliştirilmesine yönelik eğitimin desteklenmesi ve sanat ile edebiyatın ilerlemesine katkısı gibi hususlar ele alınmıştır.
Eğitim Öğrenci Kişilik Eğitim-Öğretim STEM Bloom’un Taksonomisi
| Birincil Dil | İngilizce |
|---|---|
| Konular | Alan Eğitimleri (Diğer) |
| Bölüm | Derleme |
| Yazarlar | |
| Erken Görünüm Tarihi | 28 Ekim 2025 |
| Yayımlanma Tarihi | 28 Kasım 2025 |
| Gönderilme Tarihi | 10 Ağustos 2025 |
| Kabul Tarihi | 18 Ekim 2025 |
| Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 12 Sayı: 5 |