Kitap İncelemesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2022, , 339 - 344, 31.12.2022
https://doi.org/10.51575/atebe.1193457

Öz

Kaynakça

  • Kuran, Evrim. Z/ Bir Nesli Anlamak. İstanbul: Mundi Kitap. 2019.
  • Algur, Hüseyin. İlköğretim İkinci Kademe Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Derslerinde Öğretmen-Öğrenci İletişimi (Bayrampaşa örneği). İstanbul: Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, 2009.
  • Kılavuz, M. Akif. Kuşaklararası Din Eğitimi. Bursa: Düşünce Kitabevi, 2011.
  • TDK, Türk Dil Kurumu. “Güncel Türkçe Sözlük.” Erişim 11.10.2022. https://sozluk.gov.tr/

A Review of Intergenerational Differentiations and Religious Education by Hüseyin Algur (Ankara: Pegem Academy Publication, 2022), 144 pages, ISBN: 9786258044706

Yıl 2022, , 339 - 344, 31.12.2022
https://doi.org/10.51575/atebe.1193457

Öz

Many elements such as the personality structure of the individual living in a social structure and his/her perspective on life remain under the influence of interaction with the social environment. Therefore, individuals who lived in the same period exhibit their own characteristics due to the customs, traditions, value judgments, cultural and social changes that were valid at that time. Education; as a process that seeks to shape the thoughts, attitudes and behaviors of individuals for certain political, philosophical purposes, the separation of generations into certain periods is important in terms of determining the content and teaching methods of education. This also applies to religious education. In this study, since it deals with the subject with a contemporary approach in terms of religious education, it is aimed to evaluate the work titled Intergenerational Differentiations and Religious Education.

Kaynakça

  • Kuran, Evrim. Z/ Bir Nesli Anlamak. İstanbul: Mundi Kitap. 2019.
  • Algur, Hüseyin. İlköğretim İkinci Kademe Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Derslerinde Öğretmen-Öğrenci İletişimi (Bayrampaşa örneği). İstanbul: Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, 2009.
  • Kılavuz, M. Akif. Kuşaklararası Din Eğitimi. Bursa: Düşünce Kitabevi, 2011.
  • TDK, Türk Dil Kurumu. “Güncel Türkçe Sözlük.” Erişim 11.10.2022. https://sozluk.gov.tr/

Nesiller Arası Farklılaşma ve Din Eğitimi, yazar Hüseyin Algur (Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık, 2022), 144 sayfa, ISBN: 9786258044706

Yıl 2022, , 339 - 344, 31.12.2022
https://doi.org/10.51575/atebe.1193457

Öz

Sosyal bir yapı içerisinde yaşayan bireyin kişilik yapısı ve hayata bakış açısı gibi pek çok unsur sosyal çevresi ile etkileşimin etkisinde kalır. Dolayısıyla aynı dönemde yaşamış bireyler o dönemde geçerli olan örf, adet, değer yargıları, kültürel ve sosyal değişimler dolayısıyla kendilerine has nitelikler sergilerler. Eğitim; bireylerin düşünce, tutum ve davranışlarını belirli politik, felsefi amaçlarla şekillendirmek isteyen bir süreç olduğundan nesillerin belirli dönemlere ayrılması eğitiminin içeriğinin ve öğretim yöntemlerinin belirlenmesi açısından önem arz etmektedir. Bu durum din eğitimi açısından da geçerlidir. Konuyu din eğitimi açısından güncel bir yaklaşım ile ele alması dolayısıyla bu çalışmada Nesiller Arası Farklılaşma ve Din Eğitimi adlı eserin değerlendirilmesi amaçlanmıştır.

Kaynakça

  • Kuran, Evrim. Z/ Bir Nesli Anlamak. İstanbul: Mundi Kitap. 2019.
  • Algur, Hüseyin. İlköğretim İkinci Kademe Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Derslerinde Öğretmen-Öğrenci İletişimi (Bayrampaşa örneği). İstanbul: Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, 2009.
  • Kılavuz, M. Akif. Kuşaklararası Din Eğitimi. Bursa: Düşünce Kitabevi, 2011.
  • TDK, Türk Dil Kurumu. “Güncel Türkçe Sözlük.” Erişim 11.10.2022. https://sozluk.gov.tr/
Toplam 4 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Din, Toplum ve Kültür Araştırmaları
Bölüm Kitap Değerlendirmeleri
Yazarlar

Zeynep Kaya 0000-0002-5565-8171

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2022
Gönderilme Tarihi 23 Ekim 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022

Kaynak Göster

ISNAD Kaya, Zeynep. “Nesiller Arası Farklılaşma Ve Din Eğitimi, Yazar Hüseyin Algur (Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık, 2022), 144 Sayfa, ISBN: 9786258044706”. ATEBE 8 (Aralık 2022), 339-344. https://doi.org/10.51575/atebe.1193457.

  Creative Commons Lisansı
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

 2611026109 26693 29393