Many elements such as the personality structure of the individual living in a social structure and his/her perspective on life remain under the influence of interaction with the social environment. Therefore, individuals who lived in the same period exhibit their own characteristics due to the customs, traditions, value judgments, cultural and social changes that were valid at that time. Education; as a process that seeks to shape the thoughts, attitudes and behaviors of individuals for certain political, philosophical purposes, the separation of generations into certain periods is important in terms of determining the content and teaching methods of education. This also applies to religious education. In this study, since it deals with the subject with a contemporary approach in terms of religious education, it is aimed to evaluate the work titled Intergenerational Differentiations and Religious Education.
Religious Education Intergenerational Difference X Generation Y Generation Z Generation
Sosyal bir yapı içerisinde yaşayan bireyin kişilik yapısı ve hayata bakış açısı gibi pek çok unsur sosyal çevresi ile etkileşimin etkisinde kalır. Dolayısıyla aynı dönemde yaşamış bireyler o dönemde geçerli olan örf, adet, değer yargıları, kültürel ve sosyal değişimler dolayısıyla kendilerine has nitelikler sergilerler. Eğitim; bireylerin düşünce, tutum ve davranışlarını belirli politik, felsefi amaçlarla şekillendirmek isteyen bir süreç olduğundan nesillerin belirli dönemlere ayrılması eğitiminin içeriğinin ve öğretim yöntemlerinin belirlenmesi açısından önem arz etmektedir. Bu durum din eğitimi açısından da geçerlidir. Konuyu din eğitimi açısından güncel bir yaklaşım ile ele alması dolayısıyla bu çalışmada Nesiller Arası Farklılaşma ve Din Eğitimi adlı eserin değerlendirilmesi amaçlanmıştır.
Din Eğitimi Nesiller Arası Farklılık X Nesli Y Nesli Z Nesli
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Din, Toplum ve Kültür Araştırmaları |
Bölüm | Kitap Değerlendirmeleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2022 |
Gönderilme Tarihi | 23 Ekim 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Sayı: 8 |
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.