Derleme
BibTex RIS Kaynak Göster

Tıp Fakültelerinde Tıp Eğitimi Anabilim Dalı İşlevi / The Function of Division of Medical Education

Yıl 2019, Cilt: 2 Sayı: 1, 1 - 6, 31.01.2019

Öz

Tıp Fakülteleri’nde Tıp Eğitimi Anabilim Dalları, yurtdışında olduğu gibi ülkemizde de en
son kurulan anabilim dalları arasındadır. Bu nedenle işlevleri yaygın olarak bilinmemektedir.
Bu derlemede, tıp eğitimi tarihçesi kısaca verilerek bu konudaki gelişmelere değinilmiş ve
günümüzde Tıp Eğitimi Anabilim Dalları’nın ülkemizdeki güncel işlevi açıklanmıştır.
  

Kaynakça

  • 1. Elçin M. Tıp eğitiminin tarihçesi. Hacettepe Tıp Dergisi 2010; 41:195-202.
  • 2. Flexner A. Medical Education in the United States and Canada. Carnegie Foundation for the Advancement of Teaching, New York City, 1910.
  • 3. Harden RM, Sowden S, Dunn WR. Educational strategies in curriculum development: SPICES model. Med Educ 1984; 18(4), 284-297.
  • 4. Tosteson DC. New pathways in general medical education imperative. N Engl J Med. 1990: 322 (4): 234-8.
  • 5. Bligh J. PRISMS: new educational strategies for medical education. Med Educ 2001; 35(6): 520-1
  • 6. Harden RM International medical education and future directions: a global perspective. Acad Med. 2006; 81: 22-9.
  • 7. Tıp Eğiticisi El Kitabı. Sayek İ. Çev.ed. 1.Baskı. Ankara: Güneş Tıp Kitabevleri; 2016.
  • 8. Turan S. Geçmişten geleceğe Türkiye’de tıp eğitiminin gelişimi. Tıp Eğitimi Dünyası Dergisi. 2016; 45.Özel sayı, 11-14.
  • 9. Mezuniyet Öncesi Tıp Eğitimi – Ulusal Çekirdek Eğitim Programı 2014, www.yok.gov.tr/ documents/10279/38058561/tip_fakultesi_cep.pdf
  • 10. Passment M, Sacks H, Huang G. Medical Simulation in medical education: Results of an AAMC Survey. 2011
  • 11. Elçin M. Mezuniyet öncesi tıp eğitiminde simülasyon uygulamaları. Turkiye Klinikleri J Med Educ-Special Topics 2017; 2(2): 57-64.
  • 12. Kitapçıoğlu D, Topsever P, Şahiner M, Bakırcı N. Mezuniyet öncesi tıp eğitiminde simülasyon merkezlerinin yeri. Turkiye Klinikleri J Med EducSpecial Topics 2016; 1(3): 30- 34.
  • 13. Mıdık Ö, Kartal M. Simülasyona dayalı tıp eğitimi.Marmara Medical Journal 2010; 23(3): 389- 399.
Toplam 13 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Klinik Tıp Bilimleri
Bölüm Derleme
Yazarlar

Osman Ata Uysal

Yayımlanma Tarihi 31 Ocak 2019
Kabul Tarihi 27 Aralık 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 2 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Uysal, O. A. (2019). Tıp Fakültelerinde Tıp Eğitimi Anabilim Dalı İşlevi / The Function of Division of Medical Education. Tıp Fakültesi Klinikleri Dergisi, 2(1), 1-6.


All site content, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Common Attribution Licence. (CC-BY-NC 4.0)

by-nc.png