ÖZET
Amaç: Bu çalışmanın amacı Van YYÜ Tıp Fakültesi bünyesinde; Anatomi dersinin işleyişi ve tıp fakültesi dönem 1-6 öğrencileriyle özellikle son 2 yılda geçirilen pandemi süreci de düşünülerek Anatomi eğitim süreci ve yeterliliğinin ölçme-değerlendirmesidir.
Gereç ve Yöntem: Çalışmanın amacına uygun olarak 24 soru içeren Anatomi Dersine İlişkin Tutum Ölçeği, 351 öğrenciye çevrimiçi (online) olarak uygulanmıştır. Ölçekte; ‘Hiçbir Zaman’, ‘Nadiren’, ‘Bazen’, ‘Sık sık’ ve ‘Her zaman’ seçeneklerini içeren 5’li likert tipinde 24 soru bulunmaktadır. Her zaman: 1’, ‘Sık sık: 2’, ‘Bazen: 3’, ‘Nadiren: 4’, ‘Hiçbir zaman: 5’ olarak derecelendirilmiştir.
Bulgular: Öğrencilerin sorulara toplamda verdikleri cevaplar baz alınarak Anatomi dersine ilgilerinin ve Anatomi eğitimine karşı tutumlarının;%1,4’ünün düşük düzeyde %38,2’sinin orta düzeyde ve %60.4’ünün ise yüksek düzeyde olduğu görülür. Anatomi Tutum Ölçeği” puan ortalaması ise 92,07±14,43 olarak bulunmuştur.
Sonuç: Anatomi eğitiminde geleneksel yani maket,kadavra,kemik gibi materyallerle yüzyüze eğitimin daha etkili ve daha kalıcı olacağı ama yeni teknolojik eğitim şekillerinin de öğrenciler için yararlı ve cazip olabileceği saptanan çalışmanın sonucunda Anatomi eğitiminin; hekimlik mesleği ve özellikle ileride seçilebilecek cerrahi branşlar açısından birebir uygulamalı şekliyle daha efektif ve kalıcı olacağı düşünülmüştür..
Anahtar Kelimeler: Anatomi,tıp eğitimi,kadavra,tutum ölçeği
SUMMARY
Aim: The aim of this study is within Van YYU Faculty of Medicine; it is the measurement-evaluation of the Anatomy education process and proficiency, considering the functioning of the anatomy course and the pandemic process, especially in the last 2 years, with medical faculty students in terms 1-6.
Materials and Methods: In accordance with the purpose of the study, the Attitude Scale towards the Anatomy Lesson, which includes 24 questions, was administered to 351 students online. In scale; There are 24 questions in 5-point likert type, including 'Never', 'Rarely', 'Sometimes', 'Often' and 'Always'. It is rated always: 1', 'Frequently: 2', 'Sometimes: 3', 'Rarely: 4', 'Never: 5'.
Results: Based on the answers given by the students to the questions in total, it is seen that their interest in Anatomy lesson and their attitudes towards Anatomy education; 1.4% are at low level, 38.2% at medium level and 60.4% at high level. The mean score of "Anatomy Attitude Scale" was found to be 92.07±14.43.
Conclusion: As a result of the study, it was determined that face-to-face education with traditional materials such as models, cadavers, bones in anatomy education would be more effective and more permanent, but that new technological education forms could be beneficial and attractive for students; It is thought that it will be more effective and permanent in terms of the medical profession and especially the surgical branches that may be selected in the future.
Keywords: Anatomy, medical education, cadaver, attitude scale
Kıymetli hocam,tevazü gösterip makale kabulunde bulunduğunuz için çok teşekkür ederiz. Bu bilimsel aktivitede sizin bünyenizde bulunmak bizim için bir onurdur. Saygılarımla.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Klinik Tıp Bilimleri |
Bölüm | Özgün Araştırma |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 9 Haziran 2023 |
Kabul Tarihi | 1 Mart 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 6 Sayı: 1 |
All site content, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Common Attribution Licence. (CC-BY-NC 4.0)