In this study, the degree of development of countries and contribution of development criteria were investigated for PISA exams. PISA is a research that evaluates the extent to which the 15-year-old students have basic knowledge and skills that they acquire every three years. Reading, science, mathematics skill points and personal information of family, school and student are obtained through PISA. In our study, infant mortality rates belonging to Turkey, Austria, Denmark, Spain, France, Italy, Greece, Hungary, Japan, Finland, Korea and England, the number of articles published in IT magazines, life expectancy in birth, number of researchers working in research and development, Per capita expenditure on primary education to universities, expenditures on education institutions to GDP by education level, internet use as% of the population, unemployment rates for university graduated men, unemployment rates for university graduated women, per capita energy use, Parameters such as per capita health expenditures, purchasing power parity, high technology exports and domestic patent applications were analyzed by the "Bivariate-Two Variable Analysis" method, and the correlation coefficient between the variables was found and interpreted
Education Developmental Degree Developmental Criterions PISA Science Performance
Bu çalışmada, uluslararası düzeyde uygulanan PISA sınavlarına ülkelerin gelişmişlik derecesinin ve kalkınmışlık ölçütlerinin katkısı araştırılmıştır. PISA The Programme for International Student Assessment üç yılda bir 15 yaş grubu öğrencilerin eğitimleri süresince edindikleri temel bilgi ve becerilere ne ölçüde sahip olduklarını değerlendiren uluslararası bir araştırmadır. PISA aracılığıyla öğrencilerin okuma, fen, matematik beceri puanları ve bu puanları anlamlandırabilecek aile, okul ve öğrencinin kişisel bilgileri de elde edilmektedir. PISA sonuçlarının genel dağılımına bakıldığında ülkelerin ortalama puana sahip olanlar, ortalamanın üstünde ve altında olanlar olmak üzere üç gruba ayrıldıkları görülmektedir. Çalışmamızda Türkiye ile birlikte OECD üyesi Avusturya, Danimarka, İspanya, Fransa, İtalya, Yunanistan, Macaristan, Japonya, Finlandiya, Kore ve İngiltere’ye ait kalkınmışlık ölçütü ve gelişmişlik derecesi olarak kabul edilen Bebek Ölüm Oranları, Bilim ve Teknik dergilerde yayınlanan makale sayısı, doğumdaki yaşam beklentisi, Araştırma – Geliştirmede çalışan araştırmacı sayısı, doktora ve eşiti programlardan mezun oranı, ilkokuldan üniversiteye toplam öğrenci başına yapılan harcamalar, bütün eğitim seviyelerine göre eğitim kurumlarına gayrisafi yurtiçi hasılaya GSYİH oranındaki harcamalar, nüfusun %’si olarak internet kullanımı, üniversite mezunu erkeklerde işsizlik oranları, üniversite me-zunu kadınlarda işsizlik oranları, kişi başı enerji kullanımı kilogram olarak petrol eş-değeri , kişi başına sağlık harcamaları, satınalma gücü paritesi, yüksek teknoloji ihracatı üretiminin %’si olarak ve yurtiçi Patent Başvuruları gibi özellikler “Korelasyon analizi” yöntemi ile analiz edilmiş ve yorumlanmıştır
Eğitim Gelişmişlik Derecesi Kalkınmışlık Ölçütleri PISA Fen Performansı
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ağustos 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Sayı: 3 |