Nicel araştırma biçiminde yürütülen bu çalışmada veriler salgın öncesinde yüz yüze; salgın döneminde ise çevrimiçi uygulanan ölçekler vasıtasıyla toplanmıştır. Araştırmanın örneklemi Adana ili merkez ilçelerinde (Seyhan, Yüreğir, Çukurova, Sarıçam) Milli Eğitim Bakanlığına bağlı anaokulu ve ilkokullarda eğitim öğretim faaliyeti yürütmekte olan 341 okul öncesi öğretmeninden oluşmaktadır. Araştırmada, öğretmenlerin internet bağımlılığına ait veriler Hahn ve Jerusalem (2001) tarafından geliştirilen, Şahin ve Korkmaz (2011) tarafından ise Türkçe’ye uyarlanan İnternet Bağımlılığı Ölçeği ile elde edilmiştir. Öğretmenlerin sosyal medya bağımlılık düzeylerini tespit etmek amacıyla Şahin (2018) tarafından geliştirilen Sosyal Medya Bağımlılığı Ölçeği kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, öğretmenlerin salgın süreci ile birlikte internet ve sosyal medya bağımlılıklarının arttığı; medeni hal ve internette geçirilen süre değişkenlerine göre internet ve sosyal medya bağımlılığı puanları arasında istatiksel açıdan anlamlı fark olduğu, internet erişim yeri, sınıf mevcudu ve cinsiyet değişkenlerine göre ise fark olmadığı tespit edilmiştir.
Sosyal medya bağımlılığı internet bağımlılığı salgın süreci okul öncesi öğretmenleri,
-
-
In this study, which was carried out in the form of quantitative research, the data were face-to-face before the epidemic; In the epidemic period, it was collected through online scales. The sample of the research consists of 341 pre-school teachers working in kindergartens and primary schools affiliated to the Ministry of National Education in the central districts of Adana (Seyhan, Yüreğir, Çukurova, Sarıçam). In the study, data on teachers' internet addiction were obtained with the Internet Addiction Scale developed by Hahn and Jerusalem (2001) and adapted into Turkish by Şahin and Korkmaz (2011). The Social Media Addiction Scale developed by Şahin (2018) was used to determine the social media addiction levels of teachers. As a result of the research, it was found that teachers' internet and social media addictions increased with the epidemic process; It has been determined that there is a statistically significant difference between internet and social media addiction scores according to the variables of marital status and time spent on the internet, but there is no difference according to the variables of internet access location, class size and gender.
Social media addiction internet addiction epidemic process preschool teachers.
-
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Proje Numarası | - |
Erken Görünüm Tarihi | 29 Aralık 2022 |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2022 |
Gönderilme Tarihi | 14 Ekim 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 1 Sayı: 12 |