İnceleme Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLERİNİN COVID-19 SALGINI ÖNCESİ VE SALGIN DÖNEMİNDE İNTERNET VE SOSYAL MEDYA BAĞIMLILIĞI DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ

Yıl 2022, Cilt: 1 Sayı: 12, 62 - 81, 31.12.2022

Öz

Nicel araştırma biçiminde yürütülen bu çalışmada veriler salgın öncesinde yüz yüze; salgın döneminde ise çevrimiçi uygulanan ölçekler vasıtasıyla toplanmıştır. Araştırmanın örneklemi Adana ili merkez ilçelerinde (Seyhan, Yüreğir, Çukurova, Sarıçam) Milli Eğitim Bakanlığına bağlı anaokulu ve ilkokullarda eğitim öğretim faaliyeti yürütmekte olan 341 okul öncesi öğretmeninden oluşmaktadır. Araştırmada, öğretmenlerin internet bağımlılığına ait veriler Hahn ve Jerusalem (2001) tarafından geliştirilen, Şahin ve Korkmaz (2011) tarafından ise Türkçe’ye uyarlanan İnternet Bağımlılığı Ölçeği ile elde edilmiştir. Öğretmenlerin sosyal medya bağımlılık düzeylerini tespit etmek amacıyla Şahin (2018) tarafından geliştirilen Sosyal Medya Bağımlılığı Ölçeği kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, öğretmenlerin salgın süreci ile birlikte internet ve sosyal medya bağımlılıklarının arttığı; medeni hal ve internette geçirilen süre değişkenlerine göre internet ve sosyal medya bağımlılığı puanları arasında istatiksel açıdan anlamlı fark olduğu, internet erişim yeri, sınıf mevcudu ve cinsiyet değişkenlerine göre ise fark olmadığı tespit edilmiştir.

Destekleyen Kurum

-

Proje Numarası

-

Kaynakça

  • Arslan, A. (2015). ‘Eğitim Ve Öğretimde Sosyal Medyanın Kullanımı.’ Konya: Çizgi.
  • BÜYÜKÖZTÜRK, Ş., ÇOKLUK-BÖKEOĞLU, Ö. ve KÖKLÜ, N. (2011). ‘Sosyal Bilimler İçin İstatistik (7.Baskı).’ Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Chyung, Y., Winiecki, D., And J. A. Fenner. (1999). Evaluation Of Effective İnterventions To Solve The Dropout Problem İn Adult Distance Education. Proceedings Of Edmedia 1999, 51-55. Seattle, Wa.
  • Kerr, C., Francis, B., Cross, K., Guide, G. C., & Games, I. (2020). Net Call: Internet Gaming Disorder And İnternet Addiction Disorder Are Not The Same. Health. Comparisons Withcoping And Emotion Regulation Strategies. Behaviour Research Andtherapy, 44(9), 1301-1320. Doi: 10.1016/J.Brat.2005.10.003.
  • Özkan, G. (2017). Küresel Eğilimler Doğrultusunda İşin Geleceği: Y Kuşağının Beklentileri Ve Kamu İstihdam Kurumlarının Rolü, Uzmanlık Tezi, Çalışma Ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı Türkiye İş Kurumu Genel Müdürlüğü, Ankara.
  • Şahin, C., Korkmaz, Ö .(2011). İnternet Bağımlılığı Ölçeğinin Türkçe’ye Uyarlanması. Selçuk Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi. 32: 101-115.
  • Şahin, C. (2018). Social Media Addiction Scale - Student Form: The Reliability And Validity Study. The Turkish Online Journal Of Educational Technology,17(1), 169-182.
  • YAZICIOĞLU, Y. ve ERDOĞAN, S. (2004). ‘Spss Uygulamalı Bilimsel Araştırma Yöntemleri.’ Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Young, K. S. (1998). Internet Addiction: The Emergence Of A New Clinical Disorder. Cyper Psychology & Behaviour, 1(3), 237-244.

INVESTIGATION OF PRE-SCHOOL TEACHERS' LEVELS OF INTERNET AND SOCIAL MEDIA ADDICTION BEFORE AND DURING THE COVID-19 EPISODE

Yıl 2022, Cilt: 1 Sayı: 12, 62 - 81, 31.12.2022

Öz

In this study, which was carried out in the form of quantitative research, the data were face-to-face before the epidemic; In the epidemic period, it was collected through online scales. The sample of the research consists of 341 pre-school teachers working in kindergartens and primary schools affiliated to the Ministry of National Education in the central districts of Adana (Seyhan, Yüreğir, Çukurova, Sarıçam). In the study, data on teachers' internet addiction were obtained with the Internet Addiction Scale developed by Hahn and Jerusalem (2001) and adapted into Turkish by Şahin and Korkmaz (2011). The Social Media Addiction Scale developed by Şahin (2018) was used to determine the social media addiction levels of teachers. As a result of the research, it was found that teachers' internet and social media addictions increased with the epidemic process; It has been determined that there is a statistically significant difference between internet and social media addiction scores according to the variables of marital status and time spent on the internet, but there is no difference according to the variables of internet access location, class size and gender.

Proje Numarası

-

Kaynakça

  • Arslan, A. (2015). ‘Eğitim Ve Öğretimde Sosyal Medyanın Kullanımı.’ Konya: Çizgi.
  • BÜYÜKÖZTÜRK, Ş., ÇOKLUK-BÖKEOĞLU, Ö. ve KÖKLÜ, N. (2011). ‘Sosyal Bilimler İçin İstatistik (7.Baskı).’ Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Chyung, Y., Winiecki, D., And J. A. Fenner. (1999). Evaluation Of Effective İnterventions To Solve The Dropout Problem İn Adult Distance Education. Proceedings Of Edmedia 1999, 51-55. Seattle, Wa.
  • Kerr, C., Francis, B., Cross, K., Guide, G. C., & Games, I. (2020). Net Call: Internet Gaming Disorder And İnternet Addiction Disorder Are Not The Same. Health. Comparisons Withcoping And Emotion Regulation Strategies. Behaviour Research Andtherapy, 44(9), 1301-1320. Doi: 10.1016/J.Brat.2005.10.003.
  • Özkan, G. (2017). Küresel Eğilimler Doğrultusunda İşin Geleceği: Y Kuşağının Beklentileri Ve Kamu İstihdam Kurumlarının Rolü, Uzmanlık Tezi, Çalışma Ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı Türkiye İş Kurumu Genel Müdürlüğü, Ankara.
  • Şahin, C., Korkmaz, Ö .(2011). İnternet Bağımlılığı Ölçeğinin Türkçe’ye Uyarlanması. Selçuk Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi. 32: 101-115.
  • Şahin, C. (2018). Social Media Addiction Scale - Student Form: The Reliability And Validity Study. The Turkish Online Journal Of Educational Technology,17(1), 169-182.
  • YAZICIOĞLU, Y. ve ERDOĞAN, S. (2004). ‘Spss Uygulamalı Bilimsel Araştırma Yöntemleri.’ Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Young, K. S. (1998). Internet Addiction: The Emergence Of A New Clinical Disorder. Cyper Psychology & Behaviour, 1(3), 237-244.
Toplam 9 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Hidayet Karaevli 0000-0001-6855-2280

Proje Numarası -
Erken Görünüm Tarihi 29 Aralık 2022
Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2022
Gönderilme Tarihi 14 Ekim 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 1 Sayı: 12

Kaynak Göster

APA Karaevli, H. (2022). OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLERİNİN COVID-19 SALGINI ÖNCESİ VE SALGIN DÖNEMİNDE İNTERNET VE SOSYAL MEDYA BAĞIMLILIĞI DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ. Atlas Sosyal Bilimler Dergisi, 1(12), 62-81.