For destinations to attract more tourists, they must have a positive destination image and a low perceived risk level. Image and risk affect the perceptions of tourists, their pre-travel perceptions as well as post-travel, determine the behavioral intention of the tourists. In this study, it was aimed to determine the effect of image and risk perceived by foreign tourists visiting Bodrum destination on behavioral intention. At the same time, the effect of the destination image on the perceived risk was tried to be determined. The data in the study were collected from foreign tourists visiting Bodrum destination via a questionnaire. The ones that are not suitable for analysis were removed from the collected questionnaires and statistical analyzes were carried out on 463 questionnaires. According to the research results, the image of the destination has a negative and significant effect on the perceived risk; the image of the destination has a positive and significant effect on behavioral intention; it was determined that perceived risk had no effect on behavioral intention. Two of the three research hypotheses determined in this direction were supported and one was not supported.
Destination image, perceived risk, behavioral intention, Bodrum
Destinasyonların daha fazla turist çekebilmesi için olumlu bir destinasyon imajına sahip olması ve algılanan risk düzeyinin düşük olması gerekmektedir. İmaj ve risk turistlerin seyahat öncesi algılarını etkilediği gibi seyahat sonrası algılarını etkilemekte ve turistlerin davranışsal niyetini belirlemektedir. Bu kapsamda çalışmada Bodrum destinasyonunu ziyaret eden yabancı turistlerin algıladıkları imaj ve riskin, davranışsal niyet üzerindeki etkisinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Aynı zamanda destinasyon imajının, algılanan risk üzerindeki etkisi de belirlenmeye çalışılmıştır. Araştırmada veriler, anket aracılığıyla Bodrum destinasyonunu ziyaret eden yabancı turistlerden toplanmıştır. Toplanan anketler içerisinden analize uygun olmayanlar çıkarılmış ve 463 anket üzerinden istatistiki analizler gerçekleştirilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre destinasyon imajının, algılanan risk üzerinde olumsuz ve anlamlı bir etkiye sahip olduğu; destinasyon imajının, davranışsal niyet üzerinde olumlu ve anlamlı bir etkiye sahip olduğu; algılanan riskin ise davranışsal niyet üzerinde bir etkisinin olmadığı belirlenmiştir. Araştırma kapsamında belirlenen üç araştırma hipotezinden; iki hipotez desteklenmiş, bir hipotez desteklenmemiştir.
Destinasyon imajı, algılanan risk, davranışsal niyet, Bodrum
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Otelcilik, Konaklama, Spor ve Turizm |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar |
|
Yayımlanma Tarihi | 25 Temmuz 2021 |
Başvuru Tarihi | 27 Şubat 2021 |
Kabul Tarihi | 27 Mayıs 2021 |
Yayınlandığı Sayı | Yıl 2021, Cilt 4, Sayı 2 |
Bibtex | @araştırma makalesi { atrss887811, journal = {GSI Journals Serie A: Advancements in Tourism Recreation and Sports Sciences}, issn = {}, eissn = {2645-9116}, address = {Karakaş. Mah. Edirne Cad. No:5 Yeşil Sitesi C Blok D Girişi D:7 Merkez / KIRKLARELİ}, publisher = {Taki Can METİN}, year = {2021}, volume = {4}, pages = {115 - 134}, doi = {10.53353/atrss.887811}, title = {Destinasyon İmajı ve Algılanan Riskin, Davranışsal Niyete Etkisi: Bodrum Örneği}, key = {cite}, author = {Savaşcı, Uğurkan and Yıldırım, Hacı Mehmet} } |
APA | Savaşcı, U. & Yıldırım, H. M. (2021). Destinasyon İmajı ve Algılanan Riskin, Davranışsal Niyete Etkisi: Bodrum Örneği . GSI Journals Serie A: Advancements in Tourism Recreation and Sports Sciences , 4 (2) , 115-134 . DOI: 10.53353/atrss.887811 |
MLA | Savaşcı, U. , Yıldırım, H. M. "Destinasyon İmajı ve Algılanan Riskin, Davranışsal Niyete Etkisi: Bodrum Örneği" . GSI Journals Serie A: Advancements in Tourism Recreation and Sports Sciences 4 (2021 ): 115-134 <https://dergipark.org.tr/tr/pub/atrss/issue/63602/887811> |
Chicago | Savaşcı, U. , Yıldırım, H. M. "Destinasyon İmajı ve Algılanan Riskin, Davranışsal Niyete Etkisi: Bodrum Örneği". GSI Journals Serie A: Advancements in Tourism Recreation and Sports Sciences 4 (2021 ): 115-134 |
RIS | TY - JOUR T1 - Destinasyon İmajı ve Algılanan Riskin, Davranışsal Niyete Etkisi: Bodrum Örneği AU - Uğurkan Savaşcı , Hacı Mehmet Yıldırım Y1 - 2021 PY - 2021 N1 - doi: 10.53353/atrss.887811 DO - 10.53353/atrss.887811 T2 - GSI Journals Serie A: Advancements in Tourism Recreation and Sports Sciences JF - Journal JO - JOR SP - 115 EP - 134 VL - 4 IS - 2 SN - -2645-9116 M3 - doi: 10.53353/atrss.887811 UR - https://doi.org/10.53353/atrss.887811 Y2 - 2021 ER - |
EndNote | %0 GSI Journals Serie A: Advancements in Tourism Recreation and Sports Sciences Destinasyon İmajı ve Algılanan Riskin, Davranışsal Niyete Etkisi: Bodrum Örneği %A Uğurkan Savaşcı , Hacı Mehmet Yıldırım %T Destinasyon İmajı ve Algılanan Riskin, Davranışsal Niyete Etkisi: Bodrum Örneği %D 2021 %J GSI Journals Serie A: Advancements in Tourism Recreation and Sports Sciences %P -2645-9116 %V 4 %N 2 %R doi: 10.53353/atrss.887811 %U 10.53353/atrss.887811 |
ISNAD | Savaşcı, Uğurkan , Yıldırım, Hacı Mehmet . "Destinasyon İmajı ve Algılanan Riskin, Davranışsal Niyete Etkisi: Bodrum Örneği". GSI Journals Serie A: Advancements in Tourism Recreation and Sports Sciences 4 / 2 (Temmuz 2021): 115-134 . https://doi.org/10.53353/atrss.887811 |
AMA | Savaşcı U. , Yıldırım H. M. Destinasyon İmajı ve Algılanan Riskin, Davranışsal Niyete Etkisi: Bodrum Örneği. ATRSS. 2021; 4(2): 115-134. |
Vancouver | Savaşcı U. , Yıldırım H. M. Destinasyon İmajı ve Algılanan Riskin, Davranışsal Niyete Etkisi: Bodrum Örneği. GSI Journals Serie A: Advancements in Tourism Recreation and Sports Sciences. 2021; 4(2): 115-134. |
IEEE | U. Savaşcı ve H. M. Yıldırım , "Destinasyon İmajı ve Algılanan Riskin, Davranışsal Niyete Etkisi: Bodrum Örneği", GSI Journals Serie A: Advancements in Tourism Recreation and Sports Sciences, c. 4, sayı. 2, ss. 115-134, Tem. 2021, doi:10.53353/atrss.887811 |