Science Ethics Course is obliged to be given to the graduate students of Anadolu University in accordance with the regulationsset. However, some hurdles appeared in terms of conducting the course in traditional (face to face) method due to large numberof students and lack of faculty. Accordingly, it is decided to utilize from open and distance learning approaches. Therefore,Blackboard Learning Management System has been used and ADDIE Instructional Systems Design Model (stands for Analysis,Design, Development, Implementation and Evaluation) has been tracked. At the end of the semester, learners’ opinions are
Open and Distance Learning Instructional Design Blackboard Learning Management System Science Ethics
Anadolu Üniversitesinde Lisansüstü öğrenim gören bütün öğrencilere Bilim Etiği dersinin verilmesi yönetmelik gereği zorunlu kılınmıştır; ancak, öğrenci sayısı fazlalığından ve öğretim elemanı sıkıntısından dolayı dersin geleneksel yöntemle yüz yüze sağlanması mümkün olamadığından açık ve uzaktan öğrenme yaklaşımlarından yararlanılması karar verilmiştir. Bu doğrultuda Blackboard Öğrenme Yönetim sistemi kullanılmış ve dersin tasarım sürecinde kolay takip edilebilir bir yapı sağlamak amacıyla ADDIE (Analiz, tasarım, geliştirme, uygulama ve değerlendirme) öğretim tasarım modelinin adımları izlenmiştir. Dönem sonunda likert tipi ölçek aracılığıyla öğrencilerin görüşlerine başvurulmuş ve büyük bir çoğunluğunun dersin etkili ve verimli olduğunu düşündükleri sonucuna varılmıştır.
Açık ve Uzaktan Öğrenme Öğretim Tasarımı Blackboard Öğrenme Yönetim Sistemi Bilim Etiği
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 10 Ağustos 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 1 Sayı: 3 |