BibTex RIS Kaynak Göster

-

Yıl 2015, Cilt: 1 Sayı: 1, 82 - 102, 10.08.2015

Öz

Erasmus Program provides considerable social and cultural contributions for an integration process for Turkey to the European Union. Thanks to Erasmus, Higher Education Staff, as well as students, can have an opportunity to improve their knowledge, experience and skills within the framework of Teaching Staff and Staff Training Mobility. This has resulted in a participation of academic and administrative staff to the program in both Europe and Turkey. Anadolu University has been one of those have reached the top numbers in these mobility activities in Turkey. Staff of its Open Education System which consists of the Faculties of Open Education, Economics and Business Administration has also contributed to that kind of result. In this article, the participation of staff of Open Education System in Erasmus Teaching Staff and Staff Training Mobility is analyzed by using quantitative data. It proves that although attention of the staff has increased in recent years, the numbers are still low ranged in comparison with the numbers of both potential beneficiaries in Open Education System and participants from other departments of the University. Thus, it’s clear that more efficient briefing and encouragement are explicitly needed for a larger turnout to the program by Open Education System Staff

Kaynakça

  • Alganer, Y., ve Çetin, M.Ö. (2007). Avrupa’da Birlik Ve Bütünleşme Hareketleri (I). M.Ü.
  • İ.İ.B.F. Dergisi, XXIII(2), 285-309. http://e- dergi.marmara.edu.tr/maruiibfd/article/download/5000011236/5000011522, Erişim tarihi: 01.12.2014
  • Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Dekanlığı, kişisel iletişim, 11.12.2014
  • Anadolu Üniversitesi İktisat Fakültesi Dekanlığı, kişisel iletişim, 10.12.2014
  • Anadolu Üniversitesi İşletme Fakültesi Dekanlığı, kişisel iletişim, 10.12.2014
  • Anadolu Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Birimi (2014d). İkili anlaşma listesi http://app.uib.anadolu.edu.tr/tr/agreement/list, Erişim tarihi: 19.12.2014 European Commission (2014a). History of the ERASMUS programme. http://web.archive.org/web/20130404063516/http://ec.europa.eu/education/erasmus/hist ory_en.htm E Erişim tarihi: 01.12.2014
  • European Commission (2014b). ERASMUS for staff – building knowledge and contacts. http://web.archive.org/web/20130404063445/http://ec.europa.eu/education/erasmus/staf f_en.htm Erişim tarihi: 01.12.2014
  • European Commission (2014c). Erasmus – Facts, Figures & Trends. The European Union support for student and staff exchanges and university cooperation in 2012-13, Luxembourg: Publications Office of the European Union. http://ec.europa.eu/education/library/statistics/ay-12-13/facts-figures_en.pdf Erişim tarihi: 08.12.2014
  • European Commission (2014d). Erasmus statistics for Turkey from 2000-2012. http://ec.europa.eu/education/tools/statistics_en.htm#erasmus Erişim tarihi: 08.12.2014
  • European Commission (2014e). Erasmus+ programme guide (version 3 -2015- 14/11/2014). http://ec.europa.eu/programmes/erasmus-plus/documents/erasmus-plus-programme- guide_en.pdf Erişim tarihi: 08.12.2014
  • Hesapçıoğlu, M,. ve Topsakal, C. (2007). Avrupa birliği sürecinde eğitim ve Avrupa vatandaşlığı, M. Ü. AEF Eğitim Bilimleri Dergisi, 26, 73-93. http://e- dergi.marmara.edu.tr/maruaebd/article/viewFile/1012001631/1012001361Erişim tarihi: 02014
  • Türkiye Ulusal Ajansı (2014a). Başkanlık. http://www.ua.gov.tr/kurumsal/başkanlık Erişim tarihi: 01.12.2014 Türkiye Ulusal Ajansı (2014b). Erasmus+ programı: genel yapı. http://www.ua.gov.tr/programlar/erasmus-programı Erişim tarihi: 01.12.2014
  • Ülgür, İ. (2014), Erasmus+ Yeni dönem değerlendirmesi, Sözel Bildiri, Selçuk Üniversitesi, Konya. http://www.ua.gov.tr/docs/default-source/erasmus-etkinlik/erasmus-yeni- d%C3%B6nem-de%C4%9Ferlendirmesi.pdf?sfvrsn=0 Erişim tarihi: 29.12.2014

Anadolu üniversitesi açıköğretim sistemi’ndeki personelin erasmus personel hareketliliğine katılımına yönelik bir değerlendirme

Yıl 2015, Cilt: 1 Sayı: 1, 82 - 102, 10.08.2015

Öz

Erasmus Programı Türkiye’nin Avrupa Birliği ile bütünleşme sürecine eğitim ve kültür açısından büyük katkı sunmaktadır.
Erasmus sayesinde öğrenciler kadar yükseköğretim personeli de Ders Verme ve Eğitim Alma Hareketlilikleri ile bilgi, tecrübe ve
becerilerini artırma şansı yakalamaktadır. Bu nedenle hem Avrupa hem de ülkemizde yükseköğretim kurumlarında çalışan
akademik ve idari personel programa katılım göstermektedir. Anadolu Üniversitesi ise bu hareketlilik faaliyetlerinde ülkemizde
en yüksek rakamlara ulaşmış üniversitelerdendir. Böyle bir sonuca ulaşılmasında Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Sistemi’ni
oluşturan Açıköğretim, İktisat ve İşletme Fakülteleri personelinin de katkıları olmuştur. Bu çalışmada Açıköğretim Sistemi
personelinin Anadolu Üniversitesi çatısı altında Erasmus Personel Ders Verme ve Eğitim Alma Hareketliliklerine katılımı nicel
veriler kullanılarak incelenmiştir. Bu veriler ışığında Erasmus Programı’na Açıköğretim Sistemi personelinin son yıllarda
ilgisinin arttığı ancak potansiyel yararlanıcı ve Üniversitenin diğer birimlerinin sayılarına göre sıralamada gerilerde kalındığı
gözlemlenmiştir. Bu nedenle Açıköğretim personelinin programa katılımı için daha etkin bir bilgilendirme ve teşvikin gerekli
olduğu ortaya çıkmıştır.

Kaynakça

  • Alganer, Y., ve Çetin, M.Ö. (2007). Avrupa’da Birlik Ve Bütünleşme Hareketleri (I). M.Ü.
  • İ.İ.B.F. Dergisi, XXIII(2), 285-309. http://e- dergi.marmara.edu.tr/maruiibfd/article/download/5000011236/5000011522, Erişim tarihi: 01.12.2014
  • Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Dekanlığı, kişisel iletişim, 11.12.2014
  • Anadolu Üniversitesi İktisat Fakültesi Dekanlığı, kişisel iletişim, 10.12.2014
  • Anadolu Üniversitesi İşletme Fakültesi Dekanlığı, kişisel iletişim, 10.12.2014
  • Anadolu Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Birimi (2014d). İkili anlaşma listesi http://app.uib.anadolu.edu.tr/tr/agreement/list, Erişim tarihi: 19.12.2014 European Commission (2014a). History of the ERASMUS programme. http://web.archive.org/web/20130404063516/http://ec.europa.eu/education/erasmus/hist ory_en.htm E Erişim tarihi: 01.12.2014
  • European Commission (2014b). ERASMUS for staff – building knowledge and contacts. http://web.archive.org/web/20130404063445/http://ec.europa.eu/education/erasmus/staf f_en.htm Erişim tarihi: 01.12.2014
  • European Commission (2014c). Erasmus – Facts, Figures & Trends. The European Union support for student and staff exchanges and university cooperation in 2012-13, Luxembourg: Publications Office of the European Union. http://ec.europa.eu/education/library/statistics/ay-12-13/facts-figures_en.pdf Erişim tarihi: 08.12.2014
  • European Commission (2014d). Erasmus statistics for Turkey from 2000-2012. http://ec.europa.eu/education/tools/statistics_en.htm#erasmus Erişim tarihi: 08.12.2014
  • European Commission (2014e). Erasmus+ programme guide (version 3 -2015- 14/11/2014). http://ec.europa.eu/programmes/erasmus-plus/documents/erasmus-plus-programme- guide_en.pdf Erişim tarihi: 08.12.2014
  • Hesapçıoğlu, M,. ve Topsakal, C. (2007). Avrupa birliği sürecinde eğitim ve Avrupa vatandaşlığı, M. Ü. AEF Eğitim Bilimleri Dergisi, 26, 73-93. http://e- dergi.marmara.edu.tr/maruaebd/article/viewFile/1012001631/1012001361Erişim tarihi: 02014
  • Türkiye Ulusal Ajansı (2014a). Başkanlık. http://www.ua.gov.tr/kurumsal/başkanlık Erişim tarihi: 01.12.2014 Türkiye Ulusal Ajansı (2014b). Erasmus+ programı: genel yapı. http://www.ua.gov.tr/programlar/erasmus-programı Erişim tarihi: 01.12.2014
  • Ülgür, İ. (2014), Erasmus+ Yeni dönem değerlendirmesi, Sözel Bildiri, Selçuk Üniversitesi, Konya. http://www.ua.gov.tr/docs/default-source/erasmus-etkinlik/erasmus-yeni- d%C3%B6nem-de%C4%9Ferlendirmesi.pdf?sfvrsn=0 Erişim tarihi: 29.12.2014
Toplam 13 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Uzm. Kazım Demirer Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 10 Ağustos 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Cilt: 1 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Demirer, U. K. (2015). Anadolu üniversitesi açıköğretim sistemi’ndeki personelin erasmus personel hareketliliğine katılımına yönelik bir değerlendirme. Açıköğretim Uygulamaları Ve Araştırmaları Dergisi, 1(1), 82-102.