Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Uzaktan yaz okuluna yönelik öğrenci görüşleri

Yıl 2016, Cilt: 2 Sayı: 3, 130 - 150, 31.07.2016

Öz

Uzaktan eğitim, değişik koşullar ve beklentiler içerisinde bulunan bireylere öğrenme imkânı sağlamada bir seçenek olarak, dünyada hızla yaygınlaşan ve gelişen bir eğitim uygulaması hâline gelmiştir. Üniversitelerdeki öğrenenlerin yaz okullarından daha aktif bir şekilde yararlanmalarını sağlamak amacıyla yeni bir düzenlemeye ihtiyaç duyulmaktadır. Bu sebeple iklim ve bir takım koşullar göz önünde bulundurulduğunda zamandan ve mekândan bağımsız yürütülecek bir yaz okulu uygulaması öğrenciler açısından bir fırsat olarak düşünülebilir. Alanyazın taraması sonucunda yurt dışında ve ülkemizde yaz okullarında açık ve uzaktan öğrenmeye yönelik sınırlı sayıda araştırmaya ulaşılmıştır. Bu açıdan araştırma konusunun alanyazın açısından bir yeniliği temsil ettiği düşünülmektedir. Bu çalışmada, üniversite öğrencilerinin uzaktan yaz okullarına ilişkin görüşleri belirlenmeye çalışılmıştır. Araştırmanın örneklemini yaz okulu deneyimi olan ve uzaktan öğretim tecrübesine sahip 6 öğrenci oluşturmaktadır. Görüşmeye dayalı nitel araştırma yönteminin kullanıldığı bu çalışmada veriler, yarı-yapılandırılmış görüşme formu kullanılarak toplanmış ve içerik analizi yöntemiyle çözümlenmiştir. Araştırmada, öğrencilerin yaz okulunda uzaktan öğrenmeye ilişkin görüşleri üstünlükler, sınırlılıklar ve öneriler bağlamında değerlendirmeye alınmıştır. Araştırmanın sonucuna göre uzaktan yaz okullarının normal yaz okullarına göre öğrenciler açısından birçok konuda üstünlük sağladığı görülmüştür. Öğrenci görüşlerinden elde edilen bütün bulgular ilgili temalar altında detaylı olarak açıklanmıştır.


Kaynakça

  • Altunışık, R., Coşkun, R., & Yıldırım, E. (2002). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri. Sakarya: Sakarya Kitapevi. Anadolu Üniversitesi. (2016). 2015-2016 Öğretim yılı aralık öğrenci sayıları. https://www.anadolu.edu.tr/universitemiz/sayilarla-universitemiz/ogrenci-sayilari/2015- 2016-ogrenci-sayilari/aralik-2015 adresinden 22.02.2016 tarihinde erişilmiştir. Büyüköztürk Ş., Kılıç Çakmak, E,. Akgün, Ö.E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2012). Bilimsel araştırma yöntemleri. 11. Baskı, Ankara: Pegem Akademi. Deneme, S. (2008). Yaz okulunda öğrenim gören hazırlık sınıfı öğrencilerinin kullandıkları ders çalışma stratejileri. Ekev Akademi Dergisi, 12(37). Durucasu, H., Aşan Z. ve Er, F. (2006). Öğrencilerin yaz okulu hakkındaki görüşleri için kümeleme analizi, Anadolu Üniversitesi Bilim ve Teknoloji Dergisi, 7(1), 97-101. Elo, S., Kaariainen, M., Kanste, O., Polkki, T., Utriainen, K. & Kyngas, H. (2014). Qualitative content analysis: a focus on trustworthiness. SAGE Open. 2014;4:1–10. He, Y. (2014). Universal design for learning in an online teacher education course : enhancing learners’ confidence to teach online. MERLOT Journal of Online Learning and Teaching, 10(2), 283–298. İbicioğlu, H., & Antalyalı, Ö.L. (2005). Uzaktan eğitimin başarısında imkan, algı, motivasyon ve etkileşim faktörlerinin etkileri: karşılaştırmalı bir uygulama. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 15(2), 25-338 Karasar, N. (2009). Bilimsel araştırma yöntemleri (9. baskı). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. Kaya, E. ve Konu M. (2015). Üniversite öğrencilerinin yaz okulu hakkındaki tutum ve görüşleri, Ekev Akademi Dergisi, 19(63). Kvale, S. (1996). Interviews: An introduction to qualitative research interviewing. California: Sage Publication. Ospina, S. (2004). Qualitative research. Encyclopedia of Leadership. London: Sage, p. 1279– 84. ÖSYM (2012). 2012 ÖSYS: Yükseköğretim programları ve kontenjanları kılavuzu. http://dokuman.osym.gov.tr/pdfdokuman/2012/OSYS/2012OSYSKONTKILAVUZ.pdf adresinden 11.10.2012 tarihinde erişildi. AUAd 2016, Cilt 2, Sayı 3, 130-150 Özgül ve Uysal 149 Perez-Fasano, S. (2010). Impact of a teachers' online summer experiences on their approaches to learning and studying and their perceptions of online learning. Ph.D. Thesis, George Mason University. Pretto, A. (2011). Italian sociologists' approach to qualitative interviews, BMS: Bulletin of Sociological Methodology. No. 112, pp. 71-83. Rose, S., Spinks, N., & Canhoto A. I. (2015). Management research: Applying the principles. Routledge, London and New York. Taşdemir, M. (2012). Yaz okulu ve normal öğretim uygulaması üzerine bir araştırma, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 43, 436-447. Uysal, Ö., Okur, M. R. ve Usta, İ. (2016). Açık ve uzaktan öğrenme ile yaz okulu, JASSS - The Journal of Academic Social Science Studies, 45, 215-233. Yıldırım, A. ve Şimşek H. (2006). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (6. baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık. Yıldırım, A. ve Şimşek H. (2008). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (7. baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Emre Özgül Bu kişi benim

Ömer Uysal

Yayımlanma Tarihi 31 Temmuz 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 2 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Özgül, E., & Uysal, Ö. (2016). Uzaktan yaz okuluna yönelik öğrenci görüşleri. Açıköğretim Uygulamaları Ve Araştırmaları Dergisi, 2(3), 130-150.