Bu araştırmanın amacı, yapısalcı ve post-yapılsalcı toplumsal cinsiyet parametreleri çerçevesinde uzaktan eğitim sistemi içinde öğrenim gören kadınlar için “biz” tanımının yapılıp yapılamayacağının ortaya konulması ve uzaktan eğitim sisteminin meslek alanları çerçevesinde kadının yeniden üretimine kaynaklık edip etmediğinin belirlenmesidir. Araştırma evreni, 2015- 2016 eğitim- öğretim yılında başarı belgesi alan 125444 öğrencidir. Excel tablolarında sabit verilerek düzenlenerek, 125418 adet veriyle tüm analizler yapılmıştır. Açıköğretim Sistemine kayıtlı başarılı öğrencilerin bölüm ve program seçimlerinde cinsiyet ve bölge değişkenlerinin değerlendirildiği çalışma kapsamında, bu değişkenlerin değerlendirilmesinde ki kare analizi önemli görülmektedir. Ki-kare analizi toplumsal cinsiyet ile bölüm tercihleri, arasında anlamlı farklıklar var mıdır, toplumsal cinsiyet, bölüm tercihlerinde bölgesel farklılıklara neden olmakta mıdır, sorularına cevap verilmesi noktasında Ki kare, bu sorulara cevap arayan bir istatistik yöntemidir. Ki-kare kontenjans tablolarının her bir bölmesinde yer alan frekansın genel tabloda 20’nin altında olabilmesi için Frekansı 5’den az olan bölümler kapsam dışı bırakılmıştır. Yapılan çalışma sonucunda, cinsiyet değişkeninin kadınların lehine değişim gösterdiği bölümler Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı, İlahiyat, İnsan Kaynakları Yönetimi, Maliye, Medya ve İletişim, Türk Dili Edebiyatı, Sosyal Hizmetler, Sosyoloji ve Tarih Bölümü iken, erkekler lehine anlamlı olduğu bölümler, Adalet, Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri, Dış Ticaret, Felsefe, Halkla İlişkiler ve Tanıtım, İktisat, İşletme, Kamu Yönetimi, Konaklama İşletmeciliği, Lojistik, Spor Yönetimi, Tarih, Uluslararası İlişkiler ve Yerel Yönetimler bölümleridir.
Açıköğretim uzaktan eğitim yapısalcı toplumsal cinsiyet post- yapısalcı toplumsal cinsiyet kadın çalışmaları
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ocak 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 3 Sayı: 1 |