Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Yetişkin öğrenenlerin kitlesel açık çevrimiçi derslere ilişkin görüşleri

Yıl 2017, Cilt: 3 Sayı: 1, 188 - 208, 31.01.2017

Öz

Bu araştırmanın amacı, en az bir adet KAÇD’e katılmış olan öğrenenlerin KAÇD’ler hakkındaki deneyim ve düşüncelerini belirlemektir. Bu amaçla sekiz kadın iki erkek toplam 10 katılımcı ile bir görüngübilim çalışması yürütülmüştür. Veriler, araştırmacı tarafından geliştirilen dokuz maddelik bir anket formu ile toplanmış ve daha sonra betimsel analiz tekniği ile analiz edilmiştir. Daha sonra başka bir araştırmacıdan, seçkisiz olarak belirlenmiş iki katılımcıya ait yanıtların kodlanması istenmiş ve kodlamalar karşılaştırılmıştır. Analiz sonuçlarına göre, katılımcıların KAÇD’i öncelikle kendilerini geliştirmek için ve KAÇD’in kapsadığı derslere yönelik ilgileri nedeniyle aldıkları bulunmuştur. Ayrıca, KAÇD’in sunum şeklinin, etkileşim imkânının KAÇD’lerin kendilerine sundukları yeniliklerden olduklarını belirten katılımcılar, farklı görüş ve kültürleri tanıma, ders uzmanından geribildirimler alabilmek gibi konuları KAÇD’lerin olumlu yönleri olarak ifade etmiştir. Ancak geribildirimlerin yetersizliği, bağlantı sorunları ve KAÇD arayüzü ile ilgili sorunları KAÇD’lerin olumsuz yönleri olarak belirtmişlerdir.

Kaynakça

  • Arslan, M. (2007). Eğitimde Yapılandırmacı Yaklaşımlar. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 41-61. Carl, J. (2009). Industrialization and Public Education: Social Cohesion and Social Stratification. In International handbook of comparative education. Springer Netherlands. Cole, A. W., & Timmerman, C. E. (2015). What do current college students think about MOOCs. MERLOT Journal of Online Learning and Teaching, 11(2), 188-201. Daniel, J. (2012). Making sense of MOOCs: Musings in a maze of myth, paradox and possibility. Journal of interactive Media in education, 2012(3). de Waard, I. (2011). Explore a New Learning Frontier: MOOCs by Ingre de Waard: Learning Solutions Magazine. http://www.learningsolutionsmag.com/articles/721/explore-a-newlearning-frontier-moocs. Erişim Tarihi: 15.12.2016. Dewey, J. (2004). Democracy and Education. New York: Dover Publications. Jarvis, P. (2004). Adult education and lifelong learning: Theory and practice (3rd edition). London: RoutledgeFalmer. Kaplan, A. & Haenlein, M. (2016). Higher education and the digital revolution: About MOOCs, SPOCs, social media, and the Cookie Monster. Business Horizons, 59(4), 441-450. http://dx.doi.org/10.1016/j.bushor.2016.03.008 Klinger, C. M. (2011). "Connectivism"--A New Paradigm for the Mathematics Anxiety Challenge?. Adults Learning Mathematics, 6(1), 7-19. Knowles, M. S., Holton III, E. F., & Swanson, R. A. (2014). The adult learner: The definitive classic in adult education and human resource development. Routledge. Kop, R. (2011). The challenges to connectivist learning on open online networks: Learning experiences during a massive open online course. The International Review Of Research In Open And Distributed Learning, 12(3), 19-38. Saadatmand, M., & Kumpulainen, K. (2014). Participants' perceptions of learning and networking in connectivist MOOCs. Journal of Online Learning and Teaching, 10(1), 16. Siemens, G. (2012). What is the theory that underpins our moocs? http://www.elearnspace.org/blog/2012/06/03/what-is-the-theory-that-underpins-ourmoocs/. Erişim Tarihi: 10.01.2017. Stephens, M.D. (1990). Adult Education. London: Cassell Educational Limited. Tilling, M. V. (2002). The Dialectic of the University in Times of Revolution Echoes of the Industrial Revolution?. Critical Perspectives on Accounting, 13(5), 555-574. AUAd 2017, Cilt 3, Sayı 1, 188‐208 Yıldız Aybek 207 Toffler, A. (1971). Future Shock. New York: Bantam. pp. 398-427 Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2008). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin.
Yıl 2017, Cilt: 3 Sayı: 1, 188 - 208, 31.01.2017

Öz

Kaynakça

  • Arslan, M. (2007). Eğitimde Yapılandırmacı Yaklaşımlar. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 41-61. Carl, J. (2009). Industrialization and Public Education: Social Cohesion and Social Stratification. In International handbook of comparative education. Springer Netherlands. Cole, A. W., & Timmerman, C. E. (2015). What do current college students think about MOOCs. MERLOT Journal of Online Learning and Teaching, 11(2), 188-201. Daniel, J. (2012). Making sense of MOOCs: Musings in a maze of myth, paradox and possibility. Journal of interactive Media in education, 2012(3). de Waard, I. (2011). Explore a New Learning Frontier: MOOCs by Ingre de Waard: Learning Solutions Magazine. http://www.learningsolutionsmag.com/articles/721/explore-a-newlearning-frontier-moocs. Erişim Tarihi: 15.12.2016. Dewey, J. (2004). Democracy and Education. New York: Dover Publications. Jarvis, P. (2004). Adult education and lifelong learning: Theory and practice (3rd edition). London: RoutledgeFalmer. Kaplan, A. & Haenlein, M. (2016). Higher education and the digital revolution: About MOOCs, SPOCs, social media, and the Cookie Monster. Business Horizons, 59(4), 441-450. http://dx.doi.org/10.1016/j.bushor.2016.03.008 Klinger, C. M. (2011). "Connectivism"--A New Paradigm for the Mathematics Anxiety Challenge?. Adults Learning Mathematics, 6(1), 7-19. Knowles, M. S., Holton III, E. F., & Swanson, R. A. (2014). The adult learner: The definitive classic in adult education and human resource development. Routledge. Kop, R. (2011). The challenges to connectivist learning on open online networks: Learning experiences during a massive open online course. The International Review Of Research In Open And Distributed Learning, 12(3), 19-38. Saadatmand, M., & Kumpulainen, K. (2014). Participants' perceptions of learning and networking in connectivist MOOCs. Journal of Online Learning and Teaching, 10(1), 16. Siemens, G. (2012). What is the theory that underpins our moocs? http://www.elearnspace.org/blog/2012/06/03/what-is-the-theory-that-underpins-ourmoocs/. Erişim Tarihi: 10.01.2017. Stephens, M.D. (1990). Adult Education. London: Cassell Educational Limited. Tilling, M. V. (2002). The Dialectic of the University in Times of Revolution Echoes of the Industrial Revolution?. Critical Perspectives on Accounting, 13(5), 555-574. AUAd 2017, Cilt 3, Sayı 1, 188‐208 Yıldız Aybek 207 Toffler, A. (1971). Future Shock. New York: Bantam. pp. 398-427 Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2008). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Hilal Seda Yıldız Aybek Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 31 Ocak 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 3 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Yıldız Aybek, H. S. (2017). Yetişkin öğrenenlerin kitlesel açık çevrimiçi derslere ilişkin görüşleri. Açıköğretim Uygulamaları Ve Araştırmaları Dergisi, 3(1), 188-208.