Bu çalışmanın amacı, Açıköğretim Sistemi’nde uygulanan bir çoktan seçmeli sınava ait maddelerin alan uzmanlarının görüşleri doğrultusunda ardışık aralıklar yöntemi ile ölçeklenmesi ve bu ölçek dğerleri ile sınavın uygulanması sonucu elde edilen madde güçlük değerleri arasındaki ilişkinin hesaplanmasıdır. Bu amaçla öncelikle, Anadolu Üniversitesi’nde görev yapan 72 İngiliz Dili eğitimcisinden toplanan verilerle İngilizce-I sınavına ait 20 maddeye ilişkin güçlük değerleri ölçeklenmiştir. Hesaplanan ölçek değerleri ile sınavın uygulanması sonucu elde edilen güçlük değerleri arasındaki korelasyonun ise düşük düzeyde ve istatistiksel olarak anlamlı olmadığı sonucuna varılmıştır. Buna göre aynı amaçla her sınav döneminde farklı madde setleri kullanılarak yapılan sınavların güçlük düzeylerinin birbirine denk olmasının sadece uzmanların görüşleri doğrultusunda sağlanmasının oldukça güç olduğu sonucuna varılmıştır. Sonraki çalışmalarda farklı test kuramları ile farklı madde ve farklı uzman gruplarından elde edilecek ölçek değerlerinin karşılaştırılması önerilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ocak 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 4 Sayı: 1 |