Öğrenme sürecinde ölçme ve değerlendirme faaliyetleri kapsamında gerçekleştirilen sınavların, kazandırılması hedeflenen bilgi ve becerileri ölçecek nitelikte hazırlanmış olması önemli olmaktadır. Bu kapsamda Açıköğretim Sistemi değerlendirme faaliyetleri kapsamındaki sınavların güvenirlik ve geçerliğinin incelenmesi mevcut değerlendirme faaliyetlerinin yapısal özelliklerine ilişkin bir bakış açısı sunmak ve ileride gerçekleştirilecek değerlendirme faaliyetlerinin iyileştirilmesine katkı sağlamak açısından önemli görülmektedir. Bu araştırmada öğrenci sayısı gün geçtikçe artan bir bölüm olarak Uluslararası İlişkiler Bölümü’nde okutulan Uluslararası İlişkiler Kuramları-I dersinin 2013-2017 yılları arasındaki güz dönemi ara sınavlarına yönelik olarak gerçekleştirilen güvenirlik ve geçerlik çalışmasıyla bu sınavların faktör yapılarının belirlenmesi amaçlanmaktadır. Bu amaç doğrultusunda açımlayıcı ve doğrulayıcı faktör analizleri gerçekleştirilerek faktör yapıları incelenmiş ve KR-20 güvenirlik katsayıları hesaplanmıştır. Elde edilen sonuçlar doğrultusunda incelenen her bir sınavın dört faktörlü bir yapıda olduğu ortaya konmuştur. Ayrıca belirlenen çok faktörlü yapıların KR-20 güvenirlik katsayılarının kabul düzeyinin altında olduğu görülmüştür.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ocak 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 4 Sayı: 1 |