Bu çalışmada bilgi ve iletişim
teknolojilerinden faydalanılarak 112 noktalarında ambulans ile vakaya çıkan
öğrencinin öğretmeniyle iletişimini güçlendirmesi amaçlanmıştır. Çalışmanın
evrenini 112 noktalarında stajyer olarak çalışan öğrenciler ve onların danışman
öğretmenleri, çalışmanın örneklemini ise İstanbul ilinde 2013-2014
Eğitim-Öğretim yılı bahar döneminde Bakırköy Sağlık Meslek Lisesinde öğrenim
gören 20 ATT öğrencisi ve 4 danışman öğretmeni oluşturmaktadır. Eylem
araştırması yöntemi, işbirlikçi modeli kullanılan çalışmada çalışmanın
bulgularının bir bölümü anket, gözlem ve mülakat diğer bir bölümü ise araştırma
için geliştirilen açık kaynak kodlu, dinamik web uygulamaları geliştirmek için
oluşturulmuş web tabanlı PHP (Hypertext Preprocessor) programlama dili ve MYSQL
veri tabanı üzerinden çalışan çevrimiçi stajyer takip yazılım programı aracılığı
ile toplanmıştır. Araştırmanın sonucunda ATT öğrencilerinin öğretmenleri ile
eşgüdümlü olarak çalıştıkları, bilgi paylaşımında bulunurken daha az zaman
harcadıkları, anlık toplanan verileri daha kolay sakladıkları ve paylaştıkları
ve en önemlisi geleneksel yöntemlerden ziyade sanal ortamı eskisine göre daha
istekle kullandıkları görülmüştür.
Sağlık iletişimi sağlık teknolojileri ATT acil servis stajyer takip programı
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Nisan 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 4 Sayı: 2 |