21. yüzyılın ilk çeyreğinde oldukça hızla gelişmekte olan teknoloji, insanların hayatlarını çeşitli yönlerden etkilemektedir. Bu hızlı gelişmeler sosyal hayatları, dünya ekonomilerini, bilgi akışını, eğitim ve öğrenme ortamlarını da hızla değişmiştir. İstenilen bilgiye neredeyse kesintisiz ve anlık ulaşmak, organize etmek ve paylaşmak son on yıla göre çok daha kolay hale gelmiştir. Web 2.0 platformları ve sosyal ağlar, dijital çağın hayati parçaları haline gelmiş buna bağlı olarak ta, dijital çağdaki öğrenenler bu tür dijital ilerlemelerden olumlu etkilenmekte ve her an her yerde çalışabilmektedirler. Bu çağda çok sayıda eğitim platformu, öğrenme sürecinde motivasyonu artırdığı ve etkileşimli ortamlar sağladığı için eğitim teknolojilerini kullanmaktadırlar. Dolayısıyla, öğrencileri desteklemek; özellikle, 21. yüzyıl öğretim yöntemlerinde “e-destek” kaçınılmaz hale gelmiştir. Bu çalışmada, İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenenler dil öğrenme süreçlerinde, Edmodo adlı bir öğrenme yönetimi sistemi aracılığıyla bir ay boyunca İngilizce öğrenmeye odaklı etkileşimli e-destek almışlardır. Katılımcılar, Anadolu Üniversitesi Yabancı Diller Yüksekokulu'ndaki C düzeyi (A2-B1) öğrencileridir. Araştırmacı, derinlemesine sonuçlar elde etmek için nitel bir araştırma desenlemiştir. Veri toplama araçlarından yarı yapılandırılmış görüşmeler ile elde edilen veriler öğrenenlerin etkileşimli e-destek ile ilgili algılarının olumlu olduğunu göstermektedir.
dijital çağ yabancı dil öğrenme ÖYS e-destek etkileşim bağlantıcılık
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ocak 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 5 Sayı: 1 |