Bu araştırmada, özel yetenekliler eğitimi alanından öğretim üyelerinin, özel yetenekliler eğitiminde uzaktan eğitimin kullanımına yönelik görüşleri alınmış ve Türkiye’de özel yetenekliler alanındaki eğitim sorunları ve bu sorunlara yönelik çözüm önerilerine değinilmiştir. Daha sonra çalışmanın odak noktasını oluşturan; uzaktan eğitimin özel yeteneklilerin eğitimindeki eksiklileri giderme potansiyelinin ve özel yeteneklilere yönelik geliştirilecek bir uzaktan eğitim sisteminin taşıması gereken özelliklerin neler olduğu belirlenmiştir. Araştırmada ayrıca özel yetenekli öğrencilerin uzaktan eğitim için uygun olmalarını sağlayan özelliklerinin neler olduğuna yönelik görüşlere yer verilmiştir. Araştırma sonunda uzaktan eğitimin, Türkiye’de özel yeteneklilerin eğitiminde farklılaştırma, bireyselleştirme, hızlandırma, zenginleştirme ve mentör desteği gibi özel yetenekliler eğitim stratejilerine cevap verebileceği sonucuna varılmış ve özel yetenekliler için geliştirilecek bir uzaktan eğitim sisteminde nelere dikkat edilmesi gerektiği konusunda önerilerde bulunulmuştur.
Özel Yetenekli / Üstün Yetenekli Öğrenciler Uzaktan Eğitim Eğitim
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ocak 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 6 Sayı: 1 |