Derleme
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2020, Cilt: 6 Sayı: 4, 81 - 96, 30.10.2020

Öz

Kaynakça

  • Adams, J. C. & Armstrong, A. A. (1998). A Web-based testing: A study in insecurity, World Wide Web, 1(4), 193–208.
  • Al-Qdah, M. & Ababneh, I. (2017). Comparing Online and Paper Exams: Performances and Perceptions of Saudi Students, International Journal of Information and Education Technology, 7(2), 106-109.
  • Çin Açık Üniversitesi, http://en.ouchn.edu.cn/ Erişim tarihi: 01.05.2020
  • Desouza, E. & Fleming, M. (2003). A Comparison of In-Class and Online Quizzes on Student Exam Performance, Journal of Computing in Higher Education, 14(2), 121-134.
  • Hatfield, S. R., & Gorman, K. L. (2000). Assessment in education-the past, present, and future. Assessment in Business Education Association Yearbook, 38, 1-10. Reston, VA: National Business Education Association.
  • İngiliz Açık Üniversitesi. http://www.openuniversity.edu/ Erişim tarihi: 01.05.2020
  • Karadağ, N. (2014). Açık ve Uzaktan Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme: Mega Üniversitelerdeki Uygulamalar (Yayımlanmamış doktora tezi). Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eskişehir.
  • Mutlu, M.E., Kip, B., Kayabaş, İ. (2008). e-Sertifika Programlarında Katılımcıların Öğrenme Ortamı Tercihleri. Second International Conference on Innovations in Learning for the Future: e-Learning, Proceedings Book, 753-763, İstanbul.
  • Mutlu, M.E., Özöğüt Erorta, Ö., Kip Kayabaş, B., Kayabaş, İ. (2014). Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Sisteminde e-Öğrenmenin Gelişimi. İçinde Özkul, A.E., Aydın, C.H., Kumtepe, E.G. ve Toprak, E. (Ed.). Açıköğretimle 30 Yıl (ss. 1-58). Anadolu Üniversitesi Yayınları, ISBN:97975-06-1754-6
  • Palloff, R. M., & Pratt, K. (2009). Assessing the online learner: Resources and strategies for faculty. San Francisco, CA: Jossey-Bass.
  • Rogers, C. (2006). Faculty perceptions about e-cheating during online testing, Journal of Computing Sciences in Colleges, 22(2), 206-212.
  • Summers, J.J., Waigandt, A. & Whittaker, T.A. (2005). Innovative Higher Education, 29(3), 233-250.
  • Şangay Açık Üniversitesi (2020). https://iie.sou.edu.cn/en/ Erişim tarihi: 01.05.2020
  • Wang, H. (2011). Creditable learning assessment in internet-based distance education: a protocol for online supervised examination with authentication, The International Conference on E-Learning, E-Business, Enterprise Information Systems, & E-Government, Proceedings Book, 471-477.

e-Sertifika programlarında sınav uygulamaları: Sorunlar ve çözüm önerileri

Yıl 2020, Cilt: 6 Sayı: 4, 81 - 96, 30.10.2020

Öz

Yaşam boyu öğrenme faaliyetleri kapsamında bireylerin kişisel gelişimlerine katkı sağlamak üzere katıldıkları Anadolu Üniversitesi e-Sertifika Programlarında kurulduğu günden bugüne kadar 8 farklı türde sınav uygulanmıştır. Türkiye’de 81 ilde gerçekleştirilen gözetimli kağıt sınavı, gözetimli online sınav, uygulamalı çalgı sınavı, e-Sertifika Programlarında yer alan sınav türlerindendir. İngilizce ve Türkçe dil öğretimi e-Sertifika Programlarında çoklu değerlendirme sistemi uygulanmakta olup konuşma, dinleme, okuma sınavları, online test sınavı ile randevulu online sözlü sınav uygulamaları bulunmaktadır. Başlangıç olarak 2007 yılından bu yana yaklaşık 180.000 kişinin katıldığı söz konusu sınav uygulamalarıyla sertifika eğitimlerinin değerlendirme süreci gerçekleştirilmiştir. Bu çalışmada Anadolu Üniversitesi e-Sertifika Programlarında yürütülen farklı sınav uygulamalarının organizasyonu ve uygulanması sürecinde yaşanan deneyimlerden bahsedilerek karşılaşılan sorunlar ve çözüm önerileri paylaşılmıştır.

Kaynakça

  • Adams, J. C. & Armstrong, A. A. (1998). A Web-based testing: A study in insecurity, World Wide Web, 1(4), 193–208.
  • Al-Qdah, M. & Ababneh, I. (2017). Comparing Online and Paper Exams: Performances and Perceptions of Saudi Students, International Journal of Information and Education Technology, 7(2), 106-109.
  • Çin Açık Üniversitesi, http://en.ouchn.edu.cn/ Erişim tarihi: 01.05.2020
  • Desouza, E. & Fleming, M. (2003). A Comparison of In-Class and Online Quizzes on Student Exam Performance, Journal of Computing in Higher Education, 14(2), 121-134.
  • Hatfield, S. R., & Gorman, K. L. (2000). Assessment in education-the past, present, and future. Assessment in Business Education Association Yearbook, 38, 1-10. Reston, VA: National Business Education Association.
  • İngiliz Açık Üniversitesi. http://www.openuniversity.edu/ Erişim tarihi: 01.05.2020
  • Karadağ, N. (2014). Açık ve Uzaktan Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme: Mega Üniversitelerdeki Uygulamalar (Yayımlanmamış doktora tezi). Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eskişehir.
  • Mutlu, M.E., Kip, B., Kayabaş, İ. (2008). e-Sertifika Programlarında Katılımcıların Öğrenme Ortamı Tercihleri. Second International Conference on Innovations in Learning for the Future: e-Learning, Proceedings Book, 753-763, İstanbul.
  • Mutlu, M.E., Özöğüt Erorta, Ö., Kip Kayabaş, B., Kayabaş, İ. (2014). Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Sisteminde e-Öğrenmenin Gelişimi. İçinde Özkul, A.E., Aydın, C.H., Kumtepe, E.G. ve Toprak, E. (Ed.). Açıköğretimle 30 Yıl (ss. 1-58). Anadolu Üniversitesi Yayınları, ISBN:97975-06-1754-6
  • Palloff, R. M., & Pratt, K. (2009). Assessing the online learner: Resources and strategies for faculty. San Francisco, CA: Jossey-Bass.
  • Rogers, C. (2006). Faculty perceptions about e-cheating during online testing, Journal of Computing Sciences in Colleges, 22(2), 206-212.
  • Summers, J.J., Waigandt, A. & Whittaker, T.A. (2005). Innovative Higher Education, 29(3), 233-250.
  • Şangay Açık Üniversitesi (2020). https://iie.sou.edu.cn/en/ Erişim tarihi: 01.05.2020
  • Wang, H. (2011). Creditable learning assessment in internet-based distance education: a protocol for online supervised examination with authentication, The International Conference on E-Learning, E-Business, Enterprise Information Systems, & E-Government, Proceedings Book, 471-477.
Toplam 14 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Buket Kip Kayabaş 0000-0002-3045-0454

Yayımlanma Tarihi 30 Ekim 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 6 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Kip Kayabaş, B. (2020). e-Sertifika programlarında sınav uygulamaları: Sorunlar ve çözüm önerileri. Açıköğretim Uygulamaları Ve Araştırmaları Dergisi, 6(4), 81-96.