Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2020, Cilt: 6 Sayı: 4, 237 - 250, 30.10.2020

Öz

Kaynakça

  • Adnan, M., & Anwar, K. (2020). Online Learning amid the COVID-19 Pandemic: Students' Perspectives. Online Submission, 2(1), 45-51.
  • Balıkçıoğlu, N., Öz, D. Ç., & Işın, N. N. (2019). Üniversite Öğrencilerinin Uzaktan Eğitim Derslerindeki Memnuniyet Araştırması: Aşık Veysel Meslek Yüksekokulu Örneği. Cumhuriyet Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 20(1), 462-473.
  • Beck, F., Léger, D., Fressard, L., Peretti‐Watel, P., Verger, P., & Coconel, Group. (2020). Covid‐19 health crisis and lockdown associated with high level of sleep complaints and hypnotic uptake at the population level. Journal of Sleep Research, e13119.
  • Bilgiç, A.G.D.H.G. & Tüzün, H., 2015. Yükseköğretim kurumları web tabanlı uzaktan eğitim programlarında yaşanan sorunlar. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 1(3), pp.26-50.
  • Birişçi, S. (2013). Video konferans tabanlı uzaktan eğitime ilişkin öğrenci tutumları ve görüşleri. Journal of Instructional Technologies & Teacher Education, 2(1).
  • Boateng, R., Boateng, S.L., Awuah, R.B. et al. Videos in learning in higher education: assessing perceptions and attitudes of students at the University of Ghana. Smart Learn. Environ, 3, 8 (2016). https://doi.org/10.1186/s40561-016-0031-5
  • Bozkurt, A. (2020). Koronavirüs (Covid-19) Pandemisi Sırasında İlköğretim Öğrencilerinin Uzaktan Eğitime Yönelik İmge ve Algıları: Bir Metafor Analizi. Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi, 6(2), 1-23.
  • Bozkurt, A., & Sharma, R. C. (2020). Emergency remote teaching in a time of global crisis due to CoronaVirus pandemic. Asian Journal of Distance Education, 15(1), i-vi. https://doi.org/10.5281/zenodo.3778083
  • Cao, W., Fang, Z., Hou, G., Han, M., Xu, X., Dong, J., & Zheng, J. (2020). The psychological impact of the COVID-19 epidemic on college students in China. Psychiatry research, 112934. Cho, M. H., & Shen, D. (2013). Self-regulation in online learning. Distance education, 34(3), 290-301. Davis, N. L., Gough, M., & Taylor, L. L. (2019). Online teaching: advantages, obstacles and tools for getting it right. Journal of Teaching in Travel & Tourism, 19(3), 256-263. Dutta, S., & Smita, M. K. (2020). The Impact of COVID-19 Pandemic on Tertiary Education in Bangladesh: Students’ Perspectives. Open Journal of Social Sciences, 8(09), 53. Eygü, H., & Karaman, S. (2013). Uzaktan Eğitim Öğrencilerinin Memnuniyet Algıları Üzerine Bir Araştırma. Kırıkkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 3(1), 36–59. Galusha, J.M., 1998. Barriers to learning in distance education.
  • Gualano, M. R., Lo Moro, G., Voglino, G., Bert, F., & Siliquini, R. (2020). Effects of Covid-19 lockdown on mental health and sleep disturbances in Italy. International journal of environmental research and public health, 17(13), 4779.
  • Gustafsson, J. (2017). Single case studies vs. multiple case studies: A comparative study.
  • Gürer, M. D., Tekinarslan, E., & Yavuzalp, N. (2016). Çevrimiçi Ders Veren Öğretim Elemanlarının Uzaktan Eğitim Hakkındaki Görüşleri. Turkish Online Journal of Qualitative Inquiry, 7(1).
  • Horzum, M.B., Albayrak, E. and Ayvaz, A., 2012. Sınıf öğretmenlerinin hizmet içi eğitimde uzaktan eğitime yönelik inançları. Ege Eğitim Dergisi, 13(1), pp.55-72.
  • Kalelioğlu, F., Atan, A., & Çetin, Ç. (2016). Sanal Sınıf Ortamında Eğitmen ve Öğrenen Deneyimleri. Mersin University Journal of the Faculty of Education, 12(2).
  • Kan. A. Ü & Fidan. E. K. (2016). Türk Dili Dersinin Uzaktan Eğitimle Yürütülmesine İlişkin Öğrenci Algıları. Turkish Journal of Educational Studies, 3 (2): 23-45
  • Kedraka, K., & Kaltsidis, C. (2020). Effects Of The Covıd-19 Pandemıc On Unıversıty Pedagogy: Students'experıences And Consıderatıons. European Journal of Education Studies, 7(8).
  • Keskin, M., & Derya, Ö. (2020). COVID-19 Sürecinde Öğrencilerin Web Tabanlı Uzaktan Eğitime Yönelik Geri Bildirimlerinin Değerlendirilmesi. İzmir Katip Çelebi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi, 5(2), 59-67.
  • Khan, S. (2012). Çev. C. Ataş. Yapı Kredi Yayınları.
  • Koloğlu, T. F., Kantar, M., & Doğan, M. (2016). Öğretim elemanlarının uzaktan eğitimde hazırbulunuşluklarının önemi. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 2(1), 52-70.
  • Nakhla, G. (2019). The relationship between fear of failure, academic motivation and student engagement in higher education:: A general linear model (Doctoral dissertation, Lancaster University).
  • Pozdnyakova, O., & Pozdnyakov, A. (2017). Adult students’ problems in the distance learning. Procedia Engineering, 178, 243-248.
  • Sun, J. C. Y., & Rueda, R. (2012). Situational interest, computer self‐efficacy and self‐regulation: Their impact on student engagement in distance education. British Journal of Educational Technology, 43(2), 191-204.
  • Yildirim, A. and Simsek, H. (2006) Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Sekin Yayıncılık
  • Yolcu, H. H. (2015). Harmanlanmış (Karma) öğrenme ve uygulama esasları. The Journal of Academic Social Science Studies, 33, 255-260.

Koronavirüs (covid-19) pandemi sürecinde sınıf öğretmeni adaylarının uzaktan eğitim deneyimleri

Yıl 2020, Cilt: 6 Sayı: 4, 237 - 250, 30.10.2020

Öz

2020 yılının ilk aylarında ülkemizde yaşanan Covid-19 salgınında üniversiteler zorunlu olarak uzaktan eğitime geçiş yaptı ve bahar dönemi dersleri uzaktan eğitim ile tamamlandı. Bu çalışmada Doğu Anadolu’daki bir üniversitenin Eğitim Fakültesi Sınıf Öğretmenliği öğrencilerinin uzaktan eğitim deneyimleri anlaşılmaya çalışılmıştır. Çalışma bir durum çalışmasıdır. Veriler açık ve kapalı uçlu sorulardan oluşan anket yardımıyla toplandı ve betimsel analiz yöntemiyle analiz edilmiştir. Çalışma sonucunda öğrencilerin büyük oranda teknik donanımlarının(bilgisayar, internet) ve uzaktan öğrenme için hazırbulunuşluklarının yeterli olmadığı sonucu ortaya çıkmıştır. Öğrencilerin büyük çoğunluğunun(%83) eğitimlerinin eksik kalacağı korkusunu yaşadıkları belirlenmiştir. Öğrenciler uzaktan eğitimin olumlu yanları olarak derslerin tekrar izlenebilmesi ve rahat bir ortamda takip edilmesi olarak belirtmişlerdir. Olumsuz yönleri olarak ise soru sorma imkânının yetersiz, hoca ve arkadaşlarıyla olan iletişim eksikliği, ev ortamındaki dikkat dağınıklığı ve uygulamalı dersler için uygunsuzluğu olarak belirtmişlerdir. Çalışma sonuçları uzaktan eğitim uygulamaları için eğitimcilere fikir verebilir. 

Kaynakça

  • Adnan, M., & Anwar, K. (2020). Online Learning amid the COVID-19 Pandemic: Students' Perspectives. Online Submission, 2(1), 45-51.
  • Balıkçıoğlu, N., Öz, D. Ç., & Işın, N. N. (2019). Üniversite Öğrencilerinin Uzaktan Eğitim Derslerindeki Memnuniyet Araştırması: Aşık Veysel Meslek Yüksekokulu Örneği. Cumhuriyet Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 20(1), 462-473.
  • Beck, F., Léger, D., Fressard, L., Peretti‐Watel, P., Verger, P., & Coconel, Group. (2020). Covid‐19 health crisis and lockdown associated with high level of sleep complaints and hypnotic uptake at the population level. Journal of Sleep Research, e13119.
  • Bilgiç, A.G.D.H.G. & Tüzün, H., 2015. Yükseköğretim kurumları web tabanlı uzaktan eğitim programlarında yaşanan sorunlar. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 1(3), pp.26-50.
  • Birişçi, S. (2013). Video konferans tabanlı uzaktan eğitime ilişkin öğrenci tutumları ve görüşleri. Journal of Instructional Technologies & Teacher Education, 2(1).
  • Boateng, R., Boateng, S.L., Awuah, R.B. et al. Videos in learning in higher education: assessing perceptions and attitudes of students at the University of Ghana. Smart Learn. Environ, 3, 8 (2016). https://doi.org/10.1186/s40561-016-0031-5
  • Bozkurt, A. (2020). Koronavirüs (Covid-19) Pandemisi Sırasında İlköğretim Öğrencilerinin Uzaktan Eğitime Yönelik İmge ve Algıları: Bir Metafor Analizi. Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi, 6(2), 1-23.
  • Bozkurt, A., & Sharma, R. C. (2020). Emergency remote teaching in a time of global crisis due to CoronaVirus pandemic. Asian Journal of Distance Education, 15(1), i-vi. https://doi.org/10.5281/zenodo.3778083
  • Cao, W., Fang, Z., Hou, G., Han, M., Xu, X., Dong, J., & Zheng, J. (2020). The psychological impact of the COVID-19 epidemic on college students in China. Psychiatry research, 112934. Cho, M. H., & Shen, D. (2013). Self-regulation in online learning. Distance education, 34(3), 290-301. Davis, N. L., Gough, M., & Taylor, L. L. (2019). Online teaching: advantages, obstacles and tools for getting it right. Journal of Teaching in Travel & Tourism, 19(3), 256-263. Dutta, S., & Smita, M. K. (2020). The Impact of COVID-19 Pandemic on Tertiary Education in Bangladesh: Students’ Perspectives. Open Journal of Social Sciences, 8(09), 53. Eygü, H., & Karaman, S. (2013). Uzaktan Eğitim Öğrencilerinin Memnuniyet Algıları Üzerine Bir Araştırma. Kırıkkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 3(1), 36–59. Galusha, J.M., 1998. Barriers to learning in distance education.
  • Gualano, M. R., Lo Moro, G., Voglino, G., Bert, F., & Siliquini, R. (2020). Effects of Covid-19 lockdown on mental health and sleep disturbances in Italy. International journal of environmental research and public health, 17(13), 4779.
  • Gustafsson, J. (2017). Single case studies vs. multiple case studies: A comparative study.
  • Gürer, M. D., Tekinarslan, E., & Yavuzalp, N. (2016). Çevrimiçi Ders Veren Öğretim Elemanlarının Uzaktan Eğitim Hakkındaki Görüşleri. Turkish Online Journal of Qualitative Inquiry, 7(1).
  • Horzum, M.B., Albayrak, E. and Ayvaz, A., 2012. Sınıf öğretmenlerinin hizmet içi eğitimde uzaktan eğitime yönelik inançları. Ege Eğitim Dergisi, 13(1), pp.55-72.
  • Kalelioğlu, F., Atan, A., & Çetin, Ç. (2016). Sanal Sınıf Ortamında Eğitmen ve Öğrenen Deneyimleri. Mersin University Journal of the Faculty of Education, 12(2).
  • Kan. A. Ü & Fidan. E. K. (2016). Türk Dili Dersinin Uzaktan Eğitimle Yürütülmesine İlişkin Öğrenci Algıları. Turkish Journal of Educational Studies, 3 (2): 23-45
  • Kedraka, K., & Kaltsidis, C. (2020). Effects Of The Covıd-19 Pandemıc On Unıversıty Pedagogy: Students'experıences And Consıderatıons. European Journal of Education Studies, 7(8).
  • Keskin, M., & Derya, Ö. (2020). COVID-19 Sürecinde Öğrencilerin Web Tabanlı Uzaktan Eğitime Yönelik Geri Bildirimlerinin Değerlendirilmesi. İzmir Katip Çelebi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi, 5(2), 59-67.
  • Khan, S. (2012). Çev. C. Ataş. Yapı Kredi Yayınları.
  • Koloğlu, T. F., Kantar, M., & Doğan, M. (2016). Öğretim elemanlarının uzaktan eğitimde hazırbulunuşluklarının önemi. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 2(1), 52-70.
  • Nakhla, G. (2019). The relationship between fear of failure, academic motivation and student engagement in higher education:: A general linear model (Doctoral dissertation, Lancaster University).
  • Pozdnyakova, O., & Pozdnyakov, A. (2017). Adult students’ problems in the distance learning. Procedia Engineering, 178, 243-248.
  • Sun, J. C. Y., & Rueda, R. (2012). Situational interest, computer self‐efficacy and self‐regulation: Their impact on student engagement in distance education. British Journal of Educational Technology, 43(2), 191-204.
  • Yildirim, A. and Simsek, H. (2006) Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Sekin Yayıncılık
  • Yolcu, H. H. (2015). Harmanlanmış (Karma) öğrenme ve uygulama esasları. The Journal of Academic Social Science Studies, 33, 255-260.
Toplam 24 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Hacı Hasan Yolcu 0000-0002-9756-937X

Yayımlanma Tarihi 30 Ekim 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 6 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Yolcu, H. H. (2020). Koronavirüs (covid-19) pandemi sürecinde sınıf öğretmeni adaylarının uzaktan eğitim deneyimleri. Açıköğretim Uygulamaları Ve Araştırmaları Dergisi, 6(4), 237-250.