2020 yılının ilk aylarında ülkemizde yaşanan Covid-19 salgınında üniversiteler zorunlu olarak uzaktan eğitime geçiş yaptı ve bahar dönemi dersleri uzaktan eğitim ile tamamlandı. Bu çalışmada Doğu Anadolu’daki bir üniversitenin Eğitim Fakültesi Sınıf Öğretmenliği öğrencilerinin uzaktan eğitim deneyimleri anlaşılmaya çalışılmıştır. Çalışma bir durum çalışmasıdır. Veriler açık ve kapalı uçlu sorulardan oluşan anket yardımıyla toplandı ve betimsel analiz yöntemiyle analiz edilmiştir. Çalışma sonucunda öğrencilerin büyük oranda teknik donanımlarının(bilgisayar, internet) ve uzaktan öğrenme için hazırbulunuşluklarının yeterli olmadığı sonucu ortaya çıkmıştır. Öğrencilerin büyük çoğunluğunun(%83) eğitimlerinin eksik kalacağı korkusunu yaşadıkları belirlenmiştir. Öğrenciler uzaktan eğitimin olumlu yanları olarak derslerin tekrar izlenebilmesi ve rahat bir ortamda takip edilmesi olarak belirtmişlerdir. Olumsuz yönleri olarak ise soru sorma imkânının yetersiz, hoca ve arkadaşlarıyla olan iletişim eksikliği, ev ortamındaki dikkat dağınıklığı ve uygulamalı dersler için uygunsuzluğu olarak belirtmişlerdir. Çalışma sonuçları uzaktan eğitim uygulamaları için eğitimcilere fikir verebilir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Ekim 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 6 Sayı: 4 |