Derleme
PDF Mendeley EndNote BibTex Kaynak Göster

Covid-19 pandemisi döneminde öğrenme ve uzaktan hemşirelik eğitiminde paradigma değişimi

Yıl 2021, Cilt 7, Sayı 1, 61 - 73, 27.01.2021

Öz

Türkiye’de covid-19 salgını ortaya çıkmadan önce hemşire eğitimciler arasında uzaktan eğitim yoluyla hemşirelik eğitiminin verilip verilemeyeceği bir tartışma konusu iken bugün uzaktan hemşirelik eğitiminin en etkili ve verimli bir biçimde nasıl sunulması gerektiği tartışılmaktadır. Bu makalede uzaktan hemşirelik eğitimi veren kurumlara, akademisyenlere ve öğrenenlere rehber olması açısından Covid-19 pandemisi döneminde öğrenme, uzaktan hemşirelik eğitimi(UHE)’nde paradigma değişimleri ve uzaktan hemşirelik eğitiminin yeniden yapılandırılması ele alınmıştır.

Kaynakça

  • Afşar, B., & Büyükdoğan, B. (2020). Covıd-19 pandemisi döneminde İİBF ve SBBF öğrencilerinin uzaktan eğitim hakkındaki değerlendirmeleri. Karatay Sosyal Araştırmalar Dergisi, (5), 158-79.
  • Alexander, J.W., Polyaka-Norwood, V., Johnston, L.W., Christensen, P., & Loquist, R.S. (2003). Collaborative development and evaluation of an online nursing course. Distance Education, 24(1), 41-43.
  • Bates, A. W. (2019). Teaching in a digital age. 2nd Edition. Vancouver: Tony Bates Associates. https://pressbooks.bccampus.ca/teachinginadigitalagev2/.
  • Beiter, R., vd., 2015. The prevalence and correlates of depression, anxiety, and stress in a sample of college students. J. Affect. Disord. 173, 90-96. https://doi.org/10.1016/ j.jad.2014.10.054.
  • Bozkurt, A. (2020). Koronavirüs (Covid-19) pandemi süreci ve pandemi sonrası dünyada eğitime yönelik değerlendirmeler: Yeni normal ve yeni eğitim paradigması. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 6(3), 112-142.
  • Can, E. (2020). Coronavirüs (Covid-19) pandemisi ve pedagojik yansımaları: Türkiye’de açık ve uzaktan eğitim uygulamaları. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 6(2), 11-53.
  • Chen, C.J., vd. (2015). The prevalence and related factors of depressive symptoms among junior college nursing students: a cross-sectional study. J. Psychiatr. Ment. Health Nurs. 22 (8), 590-598. https://doi.org/10.1111/jpm.12252.
  • Chernomas, W.M., Shapiro, C. (2013). Stress, depression, and anxiety among undergraduate nursing students. Int. J. Nurs. Educ. Scholarsh. 10 (1). https://doi.org/10. 1515/ijnes-2012-0032.
  • Dewart, G., Corcoran, C., Thirsk, L., & Petrovic, K. (2020). Nursing education in a pandemic: Academic challenges in response to COVID-19. Nurse Education Today, 92. https://doi.org/10.1016/j.nedt.2020.104471.
  • Eby, G.(2013). Uzaktan Eğitim (UZE) ortam tasarımı: yazılım mühendisliği yaşam döngüsü yaklaşımı, Kültür Ajans.
  • Gelbal, S. (2013). Ölçme ve değerlendirme. Eskişehir: Açıköğretim Fakültesi Yayını
  • Genç Kumtepe, E., Toprak, E., Öztürk, A., Tuna Büyükköse, G., Kılınç, H. ve Aydın Menderis, İ. (2019). AUAd, 5(3), 41-80.
  • Hodges, C., Moore, S., Lockee, B., Trust, T., & Bond, A. (2020). The difference between emergency remote teaching and online learning. Educause Review. https://er.educause.edu/articles/2020/3/thedifference-between-emergency-remoteteaching-and-online-learning.
  • Holt, D., Palmer, S., Munro, J., Solomonides, I., Gosper, M., Hicks, M., Sankey, M., Allan, G., & Hollenbeck, R. (2013). Leading the quality management of online learning environments in Australian higher education. Australasian Journal of Educational Technology, 29(3). https://doi.org/10.14742/ajet.84
  • Huckstadt, A. & Hayes, K. (2005). Evaluation of interactive online courses for advanced practice nurses. Journal of American Academy of Nurse Practitioners, 17(3), 85-89.
  • Jung, E.Y., Park, D.K., Lee, Y.H., Jo, H.S., Lim, Y.S., Park, R.W. (2012). Evaluation of Practical Exercises Using an Intravenous Simulator Incorporating Virtual Reality and Haptics Device Technologies. Nurse Education Today, 32(4), 458-463.
  • Kameg, K., Mitchell, A.M., Clochesy, J., Howard, V.M.,& Suresky, J. (2009). Communication and human patient simulation in psychiatric nursing. Issues in Mental Health Nursing, 30(8),503-508.
  • Karadağ, N. (2014). Açık ve Uzaktan Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme: Mega Üniversitelerdeki Uygulamalar. Yayınlanmamış Doktora Tezi. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eskişehir.
  • Karadağ, E., & Yücel, C. (2020). Yeni tip Koronavirüs pandemisi döneminde üniversitelerde uzaktan eğitim: Lisans öğrencileri kapsamında bir değerlendirme çalışması. Yükseköğretim Dergisi, 10(2), 181-92.
  • Kılınç, H. (2017). Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi öğrenenlerinin Anadolum eKampüs öğrenme yönetim sistemine ilişkin görüşlerinin kuşaklar bağlamında incelenmesi. AUAd, 3(3), 104-124.
  • Kürtüncü, M., & Kurt A. (2020) Covıd-19 pandemisi döneminde hemşirelik öğrencilerinin uzaktan eğitim konusunda yaşadıkları sorunlar. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 7(5), 66-77.
  • Lira, ALBC, Adamy, E.K., Teixeira, E., Silva, F.V.D. (2020). Nursing education: challenges and perspectives in times of the COVID-19 pandemic. DOI: 10.1590/0034-7167-2020-0683. No: 1802
  • Munoz, A., & Mackay, J. (2019). An online testing design choice typology towards cheating threat minimisation. Journal of University Teaching & Learning Practice, 16(3). https://ro.uow.edu. au/jutlp/vol16/iss3/5.
  • Palmer, S., & Holt, D. (2009). Staff and student perceptions of an online learning environment: Difference and development. Australasian Journal of Educational Technology, 25(3). https://doi.org/10.14742/ajet.1140
  • Rapanta, C., Botturi, L., Goodyear, P., Guàrdia, L., & Koole, M. (2020). Online university teaching during and after the Covid-19 crisis: Refocusing teacher presence and learning activity. Postdigital Science and Education, 1-23. https://doi.org/10.1007/s42438-020- 00155-y
  • Sancar, B., Yalcin, A.S., Acikgoz, I. (2018). An examination of anxiety levels of nursing students caring for patients in terminal period. Pakistan J. Med. Sci. 34(1), 94-99. https://doi.org/10.12669/pjms.341.14285.
  • Savitsky, B., Findling, Y., Ereli, A., & Hendel, T. (2020). Anxiety and coping strategies among nursing students during the covid-19 pandemic. Nurse Education in Practice. 46, 102809.
  • Shuster, G., Birkholz, G., & Petri, L. (2005). Faculty and student evaluations of a web based nursing program. http://www.uwex.edu/disted/conference/Resource-library/proceeding/051629.pdf
  • Smith, P.C., Hamilton, B.K. (2015). The Effects of Virtual Reality Simulation as a Teaching Strategy for Skills Preparation in Nursing Students. Clinical Simulation in Nursing, 11(1), 52-58.
  • Su, B. (2006). Experiences of and Preferences for Interactive Instructional Activities In Online Learning Environment. Unpublished Doctoral Thesis, Indiana University.
  • Teräs, M., Suoranta, J., Teräs, H., & Curcher, M. (2020). Post-Covid-19 Education and Education Technology ‘Solutionism’: a Seller’s Market. Postdigital Science and Education, 1-16. https://doi.org/10.1007/s42438-020-00164-x
  • YÖK (2017). Hemşirelik lisans eğitim çalıştayı, Erişim adresi: https://www.yok.gov.tr/Documents/Yayinlar/Yayinlarimiz/Hemsirelik_Lisans_Egitimi_Calistayi_Sonuc_Raporu.pdf.
  • YÖKAK (2020). Yükseköğretimde uzaktan eğitim ve kalite güvencesi sistemi. https://portal.yokak.gov.tr/makale/uzaktan-egitim-ve-kalite-guvence-sistemi/, web adresinden 3 Temmuz 2020 tarihinde edinilmiştir.
  • Zhao, Y. (2020). COVID-19 as a catalyst for educational change. Prospects, 1-5. https://doi.org/10.1007/s11125-020-09477-y

Learning during the Covid-19 pandemic and paradigm change in distance nursing education

Yıl 2021, Cilt 7, Sayı 1, 61 - 73, 27.01.2021

Öz

Kaynakça

  • Afşar, B., & Büyükdoğan, B. (2020). Covıd-19 pandemisi döneminde İİBF ve SBBF öğrencilerinin uzaktan eğitim hakkındaki değerlendirmeleri. Karatay Sosyal Araştırmalar Dergisi, (5), 158-79.
  • Alexander, J.W., Polyaka-Norwood, V., Johnston, L.W., Christensen, P., & Loquist, R.S. (2003). Collaborative development and evaluation of an online nursing course. Distance Education, 24(1), 41-43.
  • Bates, A. W. (2019). Teaching in a digital age. 2nd Edition. Vancouver: Tony Bates Associates. https://pressbooks.bccampus.ca/teachinginadigitalagev2/.
  • Beiter, R., vd., 2015. The prevalence and correlates of depression, anxiety, and stress in a sample of college students. J. Affect. Disord. 173, 90-96. https://doi.org/10.1016/ j.jad.2014.10.054.
  • Bozkurt, A. (2020). Koronavirüs (Covid-19) pandemi süreci ve pandemi sonrası dünyada eğitime yönelik değerlendirmeler: Yeni normal ve yeni eğitim paradigması. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 6(3), 112-142.
  • Can, E. (2020). Coronavirüs (Covid-19) pandemisi ve pedagojik yansımaları: Türkiye’de açık ve uzaktan eğitim uygulamaları. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 6(2), 11-53.
  • Chen, C.J., vd. (2015). The prevalence and related factors of depressive symptoms among junior college nursing students: a cross-sectional study. J. Psychiatr. Ment. Health Nurs. 22 (8), 590-598. https://doi.org/10.1111/jpm.12252.
  • Chernomas, W.M., Shapiro, C. (2013). Stress, depression, and anxiety among undergraduate nursing students. Int. J. Nurs. Educ. Scholarsh. 10 (1). https://doi.org/10. 1515/ijnes-2012-0032.
  • Dewart, G., Corcoran, C., Thirsk, L., & Petrovic, K. (2020). Nursing education in a pandemic: Academic challenges in response to COVID-19. Nurse Education Today, 92. https://doi.org/10.1016/j.nedt.2020.104471.
  • Eby, G.(2013). Uzaktan Eğitim (UZE) ortam tasarımı: yazılım mühendisliği yaşam döngüsü yaklaşımı, Kültür Ajans.
  • Gelbal, S. (2013). Ölçme ve değerlendirme. Eskişehir: Açıköğretim Fakültesi Yayını
  • Genç Kumtepe, E., Toprak, E., Öztürk, A., Tuna Büyükköse, G., Kılınç, H. ve Aydın Menderis, İ. (2019). AUAd, 5(3), 41-80.
  • Hodges, C., Moore, S., Lockee, B., Trust, T., & Bond, A. (2020). The difference between emergency remote teaching and online learning. Educause Review. https://er.educause.edu/articles/2020/3/thedifference-between-emergency-remoteteaching-and-online-learning.
  • Holt, D., Palmer, S., Munro, J., Solomonides, I., Gosper, M., Hicks, M., Sankey, M., Allan, G., & Hollenbeck, R. (2013). Leading the quality management of online learning environments in Australian higher education. Australasian Journal of Educational Technology, 29(3). https://doi.org/10.14742/ajet.84
  • Huckstadt, A. & Hayes, K. (2005). Evaluation of interactive online courses for advanced practice nurses. Journal of American Academy of Nurse Practitioners, 17(3), 85-89.
  • Jung, E.Y., Park, D.K., Lee, Y.H., Jo, H.S., Lim, Y.S., Park, R.W. (2012). Evaluation of Practical Exercises Using an Intravenous Simulator Incorporating Virtual Reality and Haptics Device Technologies. Nurse Education Today, 32(4), 458-463.
  • Kameg, K., Mitchell, A.M., Clochesy, J., Howard, V.M.,& Suresky, J. (2009). Communication and human patient simulation in psychiatric nursing. Issues in Mental Health Nursing, 30(8),503-508.
  • Karadağ, N. (2014). Açık ve Uzaktan Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme: Mega Üniversitelerdeki Uygulamalar. Yayınlanmamış Doktora Tezi. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eskişehir.
  • Karadağ, E., & Yücel, C. (2020). Yeni tip Koronavirüs pandemisi döneminde üniversitelerde uzaktan eğitim: Lisans öğrencileri kapsamında bir değerlendirme çalışması. Yükseköğretim Dergisi, 10(2), 181-92.
  • Kılınç, H. (2017). Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi öğrenenlerinin Anadolum eKampüs öğrenme yönetim sistemine ilişkin görüşlerinin kuşaklar bağlamında incelenmesi. AUAd, 3(3), 104-124.
  • Kürtüncü, M., & Kurt A. (2020) Covıd-19 pandemisi döneminde hemşirelik öğrencilerinin uzaktan eğitim konusunda yaşadıkları sorunlar. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 7(5), 66-77.
  • Lira, ALBC, Adamy, E.K., Teixeira, E., Silva, F.V.D. (2020). Nursing education: challenges and perspectives in times of the COVID-19 pandemic. DOI: 10.1590/0034-7167-2020-0683. No: 1802
  • Munoz, A., & Mackay, J. (2019). An online testing design choice typology towards cheating threat minimisation. Journal of University Teaching & Learning Practice, 16(3). https://ro.uow.edu. au/jutlp/vol16/iss3/5.
  • Palmer, S., & Holt, D. (2009). Staff and student perceptions of an online learning environment: Difference and development. Australasian Journal of Educational Technology, 25(3). https://doi.org/10.14742/ajet.1140
  • Rapanta, C., Botturi, L., Goodyear, P., Guàrdia, L., & Koole, M. (2020). Online university teaching during and after the Covid-19 crisis: Refocusing teacher presence and learning activity. Postdigital Science and Education, 1-23. https://doi.org/10.1007/s42438-020- 00155-y
  • Sancar, B., Yalcin, A.S., Acikgoz, I. (2018). An examination of anxiety levels of nursing students caring for patients in terminal period. Pakistan J. Med. Sci. 34(1), 94-99. https://doi.org/10.12669/pjms.341.14285.
  • Savitsky, B., Findling, Y., Ereli, A., & Hendel, T. (2020). Anxiety and coping strategies among nursing students during the covid-19 pandemic. Nurse Education in Practice. 46, 102809.
  • Shuster, G., Birkholz, G., & Petri, L. (2005). Faculty and student evaluations of a web based nursing program. http://www.uwex.edu/disted/conference/Resource-library/proceeding/051629.pdf
  • Smith, P.C., Hamilton, B.K. (2015). The Effects of Virtual Reality Simulation as a Teaching Strategy for Skills Preparation in Nursing Students. Clinical Simulation in Nursing, 11(1), 52-58.
  • Su, B. (2006). Experiences of and Preferences for Interactive Instructional Activities In Online Learning Environment. Unpublished Doctoral Thesis, Indiana University.
  • Teräs, M., Suoranta, J., Teräs, H., & Curcher, M. (2020). Post-Covid-19 Education and Education Technology ‘Solutionism’: a Seller’s Market. Postdigital Science and Education, 1-16. https://doi.org/10.1007/s42438-020-00164-x
  • YÖK (2017). Hemşirelik lisans eğitim çalıştayı, Erişim adresi: https://www.yok.gov.tr/Documents/Yayinlar/Yayinlarimiz/Hemsirelik_Lisans_Egitimi_Calistayi_Sonuc_Raporu.pdf.
  • YÖKAK (2020). Yükseköğretimde uzaktan eğitim ve kalite güvencesi sistemi. https://portal.yokak.gov.tr/makale/uzaktan-egitim-ve-kalite-guvence-sistemi/, web adresinden 3 Temmuz 2020 tarihinde edinilmiştir.
  • Zhao, Y. (2020). COVID-19 as a catalyst for educational change. Prospects, 1-5. https://doi.org/10.1007/s11125-020-09477-y

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim, Eğitim Araştırmaları
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Belgin BOZ YUKSEKDAG (Sorumlu Yazar)
ANADOLU ÜNİVERSİTESİ
0000-0003-2862-3544
Türkiye

Yayımlanma Tarihi 27 Ocak 2021
Yayınlandığı Sayı Yıl 2021, Cilt 7, Sayı 1

Kaynak Göster

APA Boz Yuksekdag, B. (2021). Covid-19 pandemisi döneminde öğrenme ve uzaktan hemşirelik eğitiminde paradigma değişimi . Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi , 7 (1) , 61-73 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/auad/issue/60075/864100