Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Distance education experiences and opinions of prospective social studies teacher during the covid-19 epidemic

Yıl 2021, Cilt: 7 Sayı: 3, 65 - 93, 28.07.2021
https://doi.org/10.51948/auad.910385

Öz

Kaynakça

  • Arat, T., & Bakan, Ö. (2014). Uzaktan eğitim ve uygulamaları. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Dergisi, 14 (1-2), 363-374.
  • Brown, L. (2017). New Tecnologies: a transfer of power. Des Manag Rev, 28 (1), 18-21. https://doi.org/10.1111/drev.12062
  • Can, E. (2020). Coronavirüs (Covid-19) pandemisi ve pedagojik yansımaları: Türkiye’de açık ve uzaktan eğitim uygulamaları. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 6 (2), 11-53.
  • Cansız Aktaş, M. (2019). Nitel veri toplama teknikleri. (H. Özmen & O. Karamustafaoğlu (Ed.), Eğitimde Araştırma Yöntemleri (ss. 114-139). Pegem.
  • Çepni, S. (2018). Araştırma ve proje çalışmalarına giriş. (8. baskı). Celepler Matbaacılık.
  • Demir, E. (2014). Uzaktan eğitime genel bir bakış. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 39, 203-2012.
  • Hayır Kanat, M., & Görgülü Arı, A. (2020). Covid-19 sürecinde uzaktan eğitimdeki sınav sistemi üzerine öğrenci görüşleri. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 13, (74), 364-379.
  • Hutt, M. (2020, 2 Aralık). Top 10 disadvantages of distance learning. https://www.eztalks.com/elearning/top-10- disadvantages-of-distance-learning.html
  • Karakuş, N , Ucuzsatar, N , Karacaoğlu, M , Esendemir, N., & Bayraktar, D . (2020). Türkçe öğretmeni adaylarının uzaktan eğitime yönelik görüşleri. RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi , (19) , 220-241. https://doi.org/10.29000/rumelide.752297
  • Kaya, Z. (2002). Uzaktan Eğitim. (1. baskı). Pegem.
  • Kelly, A. P., & Columbus, R. (2020, 7 Haziran). College in the time of coronavirus challenges facing American higher education. https://www.aei.org/research-products/report/college-in-the-time-of-coronavirus-challenges-facing-american-higher-education/
  • Kiryakova, G. (2009). Review of distance education. Trakia Journal of Sciences, 7 (3), 3-29. Kurbanoğlu S., & Akkoyunlu, B. (2001). Öğrencilere bilgi okuryazarlığı becerilerinin kazandırılması üzerine bir çalışma. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21, 81-88.
  • Merriam, S. B. (1998). Qualitative research and case study applications in education. Jossey-Bass. Miles, M, B., & Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis: An expanded Sourcebook. (2nd ed). Sage.
  • Millî Eğitim Bakanlığı. (2020, 12 Mart). Bakan Selçuk, koronavirüs'e karşı eğitim alanında alınan tedbirleri açıkladı. [Basın açıklaması]. https://www.meb.gov.tr/bakan-selcuk-koronaviruse-karsi-egitimalaninda-alinan-tedbirleri-acikladi/haber/20497/tr
  • Organisation for Economic Co-operation and Development-OECD. (2020, 3 April). Learning remotely when schools close: How well are students and schools prepared? Insights from PISA. https://read.oecd-ilibrary.org/view/?ref=127_127063-iiwm328658&title=Learning-remotely-when-schools-close
  • Özer, M. (2020, 18 Mayıs). Covid-19 salgını sonrası dünyada eğitim. https://www.meb.gov.tr/covid-19-salgini-sonrasi-dunyada-egitim/haber/20936/tr
  • Patton, M. Q. (2018). Nitel araştırma ve değerlendirme yöntemleri. (2. baskı). (M. Bütün & S. B. Demir, Çev. Ed.), Pegem.
  • Polat, C. (2006). Bilgi çağında üniversite eğitimi için bir açılım: bilgi okuryazarlığı öğretimi. A.Ü. Türkiyat Araştırmaları Enstitüsü Dergisi, 29, 249-266.
  • Sadeghi, M. (2019). A shift from clasroom to distance learning: advantages and limitations. International Journal of Research in English Education, 4 (1), 80-88. https://doi.org/ 10.29252/ijree.4.1.80
  • Sağlık Bakanlığı (2020, 30 Ekim). Covid-19 Yeni Koronavirus Hastalığı Nedir? https://covid19bilgi.saglik.gov.tr/tr/covid-19-yeni-koronavirus-hastaligi-nedir.
  • Samancı, O., & Ocakcı, E. (2017). Hayat Boyu Öğrenme. Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi. 12 (24), 711-722.
  • Sarı, H. (2020). Evde kal döneminde uzaktan eğitim: Ölçme ve değerlendirmeyi neden karantinaya almamalıyız? Uluslararası Eğitim Araştırmacıları Dergisi, 3 (1), 121-128.
  • Silverman, D. (2018). Nitel verileri yorumlama. (5. baskıdan çeviri). (E. Dinç, Çev. Ed.), Pegem Akademi.
  • Tabata, L. N., & Johnsrud, L. K. (2008). The Impact of Faculty Attitudes Toward Technology, Distance Education, and Innovation. Res High Educ. 49, 625–646 http://dx.doi.org/10.1007/s11162-008-9094-7
  • Telli, S., & Altun, D. (2020). Coronavirüs ve çevrimiçi (online) eğitimin önlenemeyen yükselişi. Üniversite Araştırmaları Dergisi, 3 (1), 25-34. http://dx.doi.org/10.32329/uad.711110
  • World Health Organization. (2020a). Novel Coronavirus (2019-nCoV). (Situation Report 1). https://www.who.int/docs/default-source/coronaviruse/situation-reports/20200121-sitrep-1-2019-ncov.pdf?sfvrsn=20a99c10_4
  • World Health Organization. (2020b). Novel Coronavirus (2019-nCoV). (Situation Report 11) https://www.who.int/docs/default-source/coronaviruse/situation-reports/20200131-sitrep-11-ncov.pdf?sfvrsn=de7c0f7_4
  • World Health Organization. (2020c). Coronavirus disease 2019 (COVID-19). (Situation Report 52). https://www.who.int/docs/default-source/coronaviruse/situation-reports/20200312-sitrep-52-covid-19.pdf?sfvrsn=e2bfc9c0_4
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2016). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. (10. baskı). Seçkin.
  • Yin, R. K. (2017). Durum Çalışması Araştırması Uygulamaları. (3. baskı.). (İ. Günbayı, Çev.), Nobel.
  • Yüksek Öğretim Kurulu (2020b). “YÖK Dersleri Platformu” https://www.yok.gov.tr/HaberBelgeleri/BasinDuyurusu/2020/yok-dersleri-platformu-erisime-acildi
  • Yüksek Öğretim Kurulu. (2020a). Basın Açıklaması. https://www.yok.gov.tr/Sayfalar/Haberler/2020/universitelerde-uygulanacak-uzaktan-egitime-iliskin-aciklama.aspx

Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının covid-19 salgını sürecinde uzaktan eğitim deneyimleri ve görüşleri

Yıl 2021, Cilt: 7 Sayı: 3, 65 - 93, 28.07.2021
https://doi.org/10.51948/auad.910385

Öz

Koronavirüs (COVID-19) salgını sebebiyle Türkiye dahil birçok ülkede, 2019-2020 eğitim-öğretim yılının bahar döneminde, örgün eğitimden uzaktan eğitime geçilmiştir. Bu dönemde sosyal mesafeyi koruma önlemleri kapsamında sokağa çıkma yasakları uygulanmıştır. Acil olarak başlatılan uzaktan eğitim, öğretim yöntem ve uygulamalarının değişmesine sebep olmuştur. Salgın sürecinin uzun sürmesi, öğrenmeye ayrılan zamanı ve öğrencilerin öğrenme fırsatlarını sınırlandırmıştır. Araştırmanın amacı sosyal bilgiler öğretmen adaylarının salgın sürecinde uzaktan eğitim deneyimlerini ve bu sürece ilişkin görüşlerini almaktır. Durum çalışması şeklinde tasarlanan araştırma Türkiye’deki yedi farklı üniversiteden 151 öğretmen adayının katılımı ile gerçekleştirilmiştir. Yarı yapılandırılmış görüşme formu ile elde edilen veriler içerik analizi çözümlenmiştir. Araştırma sonuçları, salgın sürecinde yapılan uzaktan öğretimde öğretmen adaylarının, internete erişim, materyal temini, öğrenme ortamı sağlama, öğrenme güçlüğü vb. sebeplerden zorluklar yaşadıklarını göstermiştir. Aynı zamanda uzaktan öğretim sürecinin zamandan ve mekândan bağımsız öğrenme, araştırma, okuma ve öğrenme becerilerini geliştirme gibi faydalarının olduğunu da ortaya koymuştur.

Kaynakça

  • Arat, T., & Bakan, Ö. (2014). Uzaktan eğitim ve uygulamaları. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Dergisi, 14 (1-2), 363-374.
  • Brown, L. (2017). New Tecnologies: a transfer of power. Des Manag Rev, 28 (1), 18-21. https://doi.org/10.1111/drev.12062
  • Can, E. (2020). Coronavirüs (Covid-19) pandemisi ve pedagojik yansımaları: Türkiye’de açık ve uzaktan eğitim uygulamaları. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 6 (2), 11-53.
  • Cansız Aktaş, M. (2019). Nitel veri toplama teknikleri. (H. Özmen & O. Karamustafaoğlu (Ed.), Eğitimde Araştırma Yöntemleri (ss. 114-139). Pegem.
  • Çepni, S. (2018). Araştırma ve proje çalışmalarına giriş. (8. baskı). Celepler Matbaacılık.
  • Demir, E. (2014). Uzaktan eğitime genel bir bakış. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 39, 203-2012.
  • Hayır Kanat, M., & Görgülü Arı, A. (2020). Covid-19 sürecinde uzaktan eğitimdeki sınav sistemi üzerine öğrenci görüşleri. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 13, (74), 364-379.
  • Hutt, M. (2020, 2 Aralık). Top 10 disadvantages of distance learning. https://www.eztalks.com/elearning/top-10- disadvantages-of-distance-learning.html
  • Karakuş, N , Ucuzsatar, N , Karacaoğlu, M , Esendemir, N., & Bayraktar, D . (2020). Türkçe öğretmeni adaylarının uzaktan eğitime yönelik görüşleri. RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi , (19) , 220-241. https://doi.org/10.29000/rumelide.752297
  • Kaya, Z. (2002). Uzaktan Eğitim. (1. baskı). Pegem.
  • Kelly, A. P., & Columbus, R. (2020, 7 Haziran). College in the time of coronavirus challenges facing American higher education. https://www.aei.org/research-products/report/college-in-the-time-of-coronavirus-challenges-facing-american-higher-education/
  • Kiryakova, G. (2009). Review of distance education. Trakia Journal of Sciences, 7 (3), 3-29. Kurbanoğlu S., & Akkoyunlu, B. (2001). Öğrencilere bilgi okuryazarlığı becerilerinin kazandırılması üzerine bir çalışma. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21, 81-88.
  • Merriam, S. B. (1998). Qualitative research and case study applications in education. Jossey-Bass. Miles, M, B., & Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis: An expanded Sourcebook. (2nd ed). Sage.
  • Millî Eğitim Bakanlığı. (2020, 12 Mart). Bakan Selçuk, koronavirüs'e karşı eğitim alanında alınan tedbirleri açıkladı. [Basın açıklaması]. https://www.meb.gov.tr/bakan-selcuk-koronaviruse-karsi-egitimalaninda-alinan-tedbirleri-acikladi/haber/20497/tr
  • Organisation for Economic Co-operation and Development-OECD. (2020, 3 April). Learning remotely when schools close: How well are students and schools prepared? Insights from PISA. https://read.oecd-ilibrary.org/view/?ref=127_127063-iiwm328658&title=Learning-remotely-when-schools-close
  • Özer, M. (2020, 18 Mayıs). Covid-19 salgını sonrası dünyada eğitim. https://www.meb.gov.tr/covid-19-salgini-sonrasi-dunyada-egitim/haber/20936/tr
  • Patton, M. Q. (2018). Nitel araştırma ve değerlendirme yöntemleri. (2. baskı). (M. Bütün & S. B. Demir, Çev. Ed.), Pegem.
  • Polat, C. (2006). Bilgi çağında üniversite eğitimi için bir açılım: bilgi okuryazarlığı öğretimi. A.Ü. Türkiyat Araştırmaları Enstitüsü Dergisi, 29, 249-266.
  • Sadeghi, M. (2019). A shift from clasroom to distance learning: advantages and limitations. International Journal of Research in English Education, 4 (1), 80-88. https://doi.org/ 10.29252/ijree.4.1.80
  • Sağlık Bakanlığı (2020, 30 Ekim). Covid-19 Yeni Koronavirus Hastalığı Nedir? https://covid19bilgi.saglik.gov.tr/tr/covid-19-yeni-koronavirus-hastaligi-nedir.
  • Samancı, O., & Ocakcı, E. (2017). Hayat Boyu Öğrenme. Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi. 12 (24), 711-722.
  • Sarı, H. (2020). Evde kal döneminde uzaktan eğitim: Ölçme ve değerlendirmeyi neden karantinaya almamalıyız? Uluslararası Eğitim Araştırmacıları Dergisi, 3 (1), 121-128.
  • Silverman, D. (2018). Nitel verileri yorumlama. (5. baskıdan çeviri). (E. Dinç, Çev. Ed.), Pegem Akademi.
  • Tabata, L. N., & Johnsrud, L. K. (2008). The Impact of Faculty Attitudes Toward Technology, Distance Education, and Innovation. Res High Educ. 49, 625–646 http://dx.doi.org/10.1007/s11162-008-9094-7
  • Telli, S., & Altun, D. (2020). Coronavirüs ve çevrimiçi (online) eğitimin önlenemeyen yükselişi. Üniversite Araştırmaları Dergisi, 3 (1), 25-34. http://dx.doi.org/10.32329/uad.711110
  • World Health Organization. (2020a). Novel Coronavirus (2019-nCoV). (Situation Report 1). https://www.who.int/docs/default-source/coronaviruse/situation-reports/20200121-sitrep-1-2019-ncov.pdf?sfvrsn=20a99c10_4
  • World Health Organization. (2020b). Novel Coronavirus (2019-nCoV). (Situation Report 11) https://www.who.int/docs/default-source/coronaviruse/situation-reports/20200131-sitrep-11-ncov.pdf?sfvrsn=de7c0f7_4
  • World Health Organization. (2020c). Coronavirus disease 2019 (COVID-19). (Situation Report 52). https://www.who.int/docs/default-source/coronaviruse/situation-reports/20200312-sitrep-52-covid-19.pdf?sfvrsn=e2bfc9c0_4
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2016). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. (10. baskı). Seçkin.
  • Yin, R. K. (2017). Durum Çalışması Araştırması Uygulamaları. (3. baskı.). (İ. Günbayı, Çev.), Nobel.
  • Yüksek Öğretim Kurulu (2020b). “YÖK Dersleri Platformu” https://www.yok.gov.tr/HaberBelgeleri/BasinDuyurusu/2020/yok-dersleri-platformu-erisime-acildi
  • Yüksek Öğretim Kurulu. (2020a). Basın Açıklaması. https://www.yok.gov.tr/Sayfalar/Haberler/2020/universitelerde-uygulanacak-uzaktan-egitime-iliskin-aciklama.aspx
Toplam 32 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ayşe Seyhan 0000-0003-1741-4878

Yayımlanma Tarihi 28 Temmuz 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 7 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Seyhan, A. (2021). Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının covid-19 salgını sürecinde uzaktan eğitim deneyimleri ve görüşleri. Açıköğretim Uygulamaları Ve Araştırmaları Dergisi, 7(3), 65-93. https://doi.org/10.51948/auad.910385

Cited By