Pandemiye bağlı kapanmalar nedeniyle öğretimin kesintiye uğramaması için dünyanın her yerinde ivedi bir çözüm olarak acil uzaktan eğitim uygulamalarına geçilmiştir. Bu durum eğitim alanındaki araştırmalar için yeni bir gündem oluşturmuş ve hem ulusal hem de uluslararası çapta bu süreçteki uygulamaları inceleyen araştırmalar yapılmaya başlanmıştır. Bu çalışma Covid-19 dönemindeki eğitim alanındaki araştırmalardaki mevcut durumu ve eğilimleri belirlemek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Nitel araştırma yönteminin benimsendiği çalışmanın verileri Dergipark platformundaki çift taraflı kör hakemlik sistemine sahip dergilerdeki Ocak 2020 – Nisan 2022 arasında yayımlanan makalelerden doküman incelemesi tekniği yoluyla toplanmıştır. Makalelerin seçiminde ilk olarak platformun arama uygulaması kullanılarak başlığında ve anahtar kelimelerinde “Covid-19” ve “pandemi” ifadeleri geçen makaleler belirlenmiştir. Bu makaleler arasından platformun filtreleme özelliği yoluyla “sosyal bilimler” alanındaki “eğitim ve eğitim araştırmaları” kategorisinde yer alan makaleler örnekleme alınmıştır. Buna göre, araştırmanın örneklemi başlığında “Covid-19” ve “pandemi” ifadeleri içeren 102, hem başlığında hem de anahtar kelimelerinde bu ifadeler geçen 20 olmak üzere toplamda 122 makale oluşturmaktadır. Veriler içerik analizi tekniği ile analiz edilmiş ve bulguların raporlanmasında şu kategoriler kullanılmıştır: dergi adı, yayım yılı, yöntem, model, veri toplama aracı, katılımcılar, katılımcı sayısı ve anahtar kelimeler.
Acil uzaktan eğitim Eğitim uygulamaları Eğilimler Covid-19 pandemi
The global Covid-19 pandemic has led to significant repercussions and diverse practices to address challenges and adapt. Particularly, education has been profoundly affected, prompting urgent measures like rapid transition to remote learning worldwide due to pandemic-induced closures. This has spurred research examining applications at national and international levels. This study employs a qualitative approach to investigate current education research trends during the Covid-19 period. Data from January 2020 to April 2022 articles in peer-reviewed journals on the Dergipark platform were collected through document analysis. Articles containing "Covid-19" and "pandemic" were initially identified, and a subset within "education and educational research" in "social sciences" was sampled. The study's sample comprises 122 articles, including 102 with "Covid-19" or "pandemic" in titles and 20 with both in titles and keywords. Collected data underwent content analysis, categorized by journal title, publication year, methodology, model, data collection, participants, and keywords. Findings are expected to identify overlooked research areas in urgent remote education during Covid-19 and offer insights into post-Covid-19 educational practices and research.
Emergency remote education Educational practices Trends Covid-19 pandemic
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar (Diğer) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Ocak 2025 |
Gönderilme Tarihi | 16 Aralık 2024 |
Kabul Tarihi | 27 Ocak 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 11 Sayı: 1 |