Bu araştırma ile ergenlerin saldırgan davranışlarının farklı değişkenler açısından incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırma, nicel araştırma yöntemlerinden tarama modeline göre tasarlanmıştır. Çalışmanın örneklem grubunu 11-16 yaş grubundaki 1639 ergen (828 kız, 811 erkek) oluşturmuştur. Araştırmanın verileri, özgün bağımsız değişkenleri içeren “Demografik Bilgi Formu” ve “Olumlu Sosyal ve Saldırgan Davranışlar Ölçeği’nin” alt boyutu olan “Saldırgan Davranışlar” aracılığı ile toplanmıştır. Araştırmadan elde edilen sonuçlara göre, ergenlerin saldırgan davranış düzeylerinin cinsiyete, akademik başarı düzeyine, anne çalışma durumuna, kardeş sayısına, anne ile ilişki, baba ile ilişki, kardeş/kardeşlerle ilişki, okul arkadaşları ile ilişki anne baskın yaklaşım, baba baskın yaklaşım, sosyal medya kullanım durumu, sosyal medya kullanım süresi, dijital platformlarda oyun oynama süresine göre farklılaştığı; dijital platformlarda oyun oynama durumuna göre farklılaşmadığı bulunmuştur. Araştırma sonuçları, literatürdeki ilgili mevcut çalışmalar ve teorik bilgiler çerçevesinde tartışılmıştır.
ergenlik gelişim sosyal gelişim duygusal gelişim davranış problemleri saldırgan davranışlar
This study aims to examine the aggressive behaviors of adolescents in terms of different variables. The study was designed according to the survey model, one of the quantitative research methods. The sample group of the study consisted of 1639 adolescents (828 girls, 811 boys) in the 11-16 age group. The data of the study were collected through the "Demographic Information Form" including the original independent variables and the "Aggressive Behaviors" sub-dimension of the "Positive Social and Aggressive Behaviors Scale". According to the results obtained from the study, it was found that the aggressive behavior levels of adolescents differed according to gender, academic achievement level, mother's employment status, number of siblings, relationship with mother, relationship with father, relationship with sibling/siblings, relationship with schoolmates, mother's dominant approach, father's dominant approach, social media usage status, social media usage time, and time of playing games on digital platforms, but not according to the time of playing games on digital platforms. The results of the study were discussed within the framework of the existing studies and theoretical knowledge in the literature.
adolescence development social development emotional development behaviour problems aggressive behavior
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Psikolojisi |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 22 Ağustos 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 24 Kasım 2024 |
Gönderilme Tarihi | 16 Şubat 2024 |
Kabul Tarihi | 3 Haziran 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 |
AUEBFD'nin tüm İçerikleri Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License kuralları çerçevesinde lisanslanmaktadır.
AUEBFD CC BY-NC-ND 4.0 lisansını kullanmaktadır.