Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Bütüncül bir Bakış Açısıyla Mesleki Eğitim Merkezleri (MESEM)

Yıl 2024, , 1149 - 1199, 24.11.2024
https://doi.org/10.30964/auebfd.1474193

Öz

Mesleki eğitim, öğrencilerin teorik kazanımlarının pratiğe dönüştüğü, belirli bir meslek alanında iş alışkanlığı, bilgi ve beceri kazandırıldığı, öğrencilerin iş hayatına entegrasyonunda önemli bir yere sahiptir. Bu çalışma ile mesleki eğitim alanında eğitim hayatlarına devam eden öğrencilerin Mesleki Eğitim Merkezlerini (MESEM) tercih etme sebeplerinin neler olduğu tespit edilmesi amaçlanmıştır. Bu kapsamda çalışma fenomonoji deseninde yürütülmüştür. Çalışma grubunu 2023-2024 eğitim öğretim yılında Türkiye’nin doğusunda bulunan bir ilinin bünyesinde MESEM uygulamasının yer aldığı okullarda görev yapan okul yöneticisi, öğretmen, öğrenimine devam eden öğrenci, öğrencilerin velileri ve eğitim gördükleri işletmeler oluşturmaktadır. Bu çalışma sekiz okul yöneticisi, sekiz öğretmen, on öğrenci, üç veli ve üç işletme temsilcisi olmak üzere toplam 32 katılımcı ile yürütülmüştür. Çalışma sonucunda MESEM uygulamasına geçiş aşamasında yapılan yanlış bilgilendirmeler, uygulamanın asıl amacının bireylere meslek edindirme değil, daha çok sosyal yardım dağıtımı gibi algılandığı sonucuna varılmıştır. İllere ve okullara sayı kotaları konulması sonucunda bir rekabet ortamının oluştuğu ve okulların öğrenci kayıtlarını artırmak için çeşitli yöntemlere başvurduğu tespit edilmiştir. Öğrencilerin MESEM’e geçiş yapma nedenleri olarak, maddi kazanç elde etme düşüncesi gibi önemli bir etkenin ortaya çıktığı görülmüştür. Ayrıca MESEM’in sağladığı eğitimin öğrencilerin pratik beceriler kazanmasında ve nitelikli elemanlar olarak yetişmelerinde kritik bir rol oynayabileceği belirlenmiştir.

Kaynakça

  • ...............................................................................

Vocational Training Centers from a Holistic Perspective

Yıl 2024, , 1149 - 1199, 24.11.2024
https://doi.org/10.30964/auebfd.1474193

Öz

Vocational education has an important place in the integration of students into business life, where students' theoretical achievements are transformed into practice, they gain work habits, knowledge and skills in a certain professional field. This study aims to determine the reasons why students who continue their education in the field of vocational education prefer Vocational Education Centers (MESEM). In this context, the study was conducted in the phenomenology pattern. The study group consists of school administrators, teachers, students continuing their education, parents of students and businesses where they study, working in schools where MESEM application is included in a province in the east of Turkey in the 2023-2024 academic year. This study was conducted with a total of 32 participants: eight school administrators, eight teachers, ten students, three parents and three business representatives. As a result of the study, it was concluded that the misinformation made during the transition to MESEM application was perceived as the main purpose of the application, not to provide individuals with a profession, but rather to distribute social aid. It has been determined that a competitive environment has emerged as a result of placing number quotas on provinces and schools, and schools have resorted to various methods to increase student enrollment. It has been observed that an important factor such as the idea of gaining financial gain emerged as the reason why students transferred to MESEM. It has also been determined that the education provided by MESEM can play a critical role in helping students gain practical skills and become qualified personnel.

Kaynakça

  • ...............................................................................
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar (Diğer)
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Murat Demirkol 0000-0003-3108-3219

Esengül Ceylan 0009-0003-1310-9507

Tuncay Yavuz Özdemir 0000-0002-5361-7261

Abdulvahap Doğan 0000-0003-4490-4047

Erken Görünüm Tarihi 22 Ağustos 2024
Yayımlanma Tarihi 24 Kasım 2024
Gönderilme Tarihi 26 Nisan 2024
Kabul Tarihi 6 Ağustos 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024

Kaynak Göster

APA Demirkol, M., Ceylan, E., Özdemir, T. Y., Doğan, A. (2024). Bütüncül bir Bakış Açısıyla Mesleki Eğitim Merkezleri (MESEM). Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 57(3), 1149-1199. https://doi.org/10.30964/auebfd.1474193
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi (AÜEBFD), Ankara Üniversitesi Yayınevi'nin kurumsal dergisidir. 

Creative Commons License AUEBFD'nin tüm İçerikleri Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License kuralları çerçevesinde lisanslanmaktadır.

AUEBFD CC BY-NC-ND 4.0 lisansını kullanmaktadır.