This study aims to examine the articles
published in 14 journals indexed in the field of educational sciences in the
social and human sciences database journal list Ulakbim TR in 2017. After
previous forms were examined in order to determine the trends in educational
sciences, new data collection forms developed by the researcher used. A total
of 830 articles have been examined through this form. In the research, the name
of the journal, publication period, number of authors, article subject, article
method and design, data collection tools, sample level, number of samples,
sampling technique, data analysis method, and the language of the article were
analyzed. As a result of the analysis; most of the articles belong to two
authors and the period of admission is between 1 and 6 months. It has been
determined that researches on assessment and evaluation in education are the
most frequently studied ones. It has been determined that quantitative method,
survey design, surveys, scales and purposeful sampling technique are mostly
used in researches. It has been determined that studies at the undergraduate
level are mostly existed, and studies for adult and postgraduate students are
limited. As a result of the research, it is thought that researchers will be
able to work on educational technology, interaction, design and development
which are the least studied subjects.
Education researches trends in educational research 2017 educational trends trend analysis
Bu
çalışma Ulakbim TR dizinde sosyal ve beşeri bilimler veri tabanı dergi
listesinde eğitim bilimleri alanında dizinlenen 14 dergide 2017 yılında
yayımlanan makalelerin incelenmesini amaçlamaktadır. Eğitim bilimleri
alanındaki mevcut durumu belirlemek amacıyla önceki formlar incelenmiş ve
araştırmacı tarafından bu formlar üzerinden çalışılarak geliştirilen yeni veri
toplama formu kullanılmıştır. Toplam 830 makale bu form ile elde edilen
verilerle incelenmiştir. Araştırmalarda, makalenin adı, yayımlandığı derginin
adı, yayına kabul süresi, yazar sayısı, makale konusu, makale yöntemi ve
deseni, örneklem düzeyi, veri toplama araçları, veri analizi yöntemi, örneklem
sayısı, örneklem tekniği ve makalenin dili analiz edilmiştir. Analiz
sonucunda; makalelerin en çok iki
yazarlı olduğu, yayına kabul süresinin 1-6 ay arasında yoğunluk gösterdiği
belirlenmiştir. Eğitimde ölçme ve değerlendirme konusundaki araştırmaların
sıklıkla çalışıldığı görülmüştür. Araştırmalarda nicel yöntemin, tarama
deseninin, anketlerin veya ölçeklerin, amaçsal örnekleme tekniğinin en çok
kullanıldığı saptanmıştır. Lisans düzeyindeki çalışmaların sıklıkla görüldüğü,
yetişkinlere ve lisansüstü öğrencilere yönelik çalışmaların ise sınırlı olduğu
belirlenmiştir. Araştırma sonucunda, eğitim teknolojisi, etkileşim ile tasarım
ve geliştirme konularındaki çalışmaların arttırılabileceği düşünülmektedir.
2017 eğitim eğilimleri Eğitim araştırmaları eğitim araştırmalarında mevcut durum durum analizi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ağustos 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 |
AUEBFD'nin tüm İçerikleri Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License kuralları çerçevesinde lisanslanmaktadır.
AUEBFD CC BY-NC-ND 4.0 lisansını kullanmaktadır.