BibTex RIS Kaynak Göster

Türkiye’deki Lise Öğrencilerinin Matematik Dersine İlişkin Tutumları ve Bu Tutumlarını Etkileyen Faktörler

Yıl 2014, , 41 - 64, 01.10.2014
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001337

Öz

Bu araştırmanın amacı, Türkiye’de öğrenim gören lise öğrencilerinin matematik dersine ilişkin tutum düzeylerinin belirlenmesi ve bu tutumlarını etkileyen faktörlerin ortaya
koyulmasıdır. Ayrıca araştırmada, öğrencilerin cinsiyetleri ile öğrenim gördükleri coğrafi bölgenin de matematik dersine ilişkin tutumlarında anlamlı bir farklılık yaratıp yaratmadığı araştırılmıştır. Tarama modelinde gerçekleştirilen bu araştırma, yedi coğrafi bölgedeki 14
ilde bulunan, farklı türdeki liselerde öğrenim gören toplam 30170 öğrenci üzerinden yürütülmüştür. Araştırmaya katılan lise öğrencilerine, araştırmacılar tarafından geliştirilen Likert türündeki bir tutum ölçeği uygulanmıştır. Araştırma sonucunda, Türkiye’deki
lise öğrencilerinin matematik dersine ilişkin tutumlarının orta düzeyde ve dört faktöre dayalı olduğu belirlenmiştir. Öğrencilerin matematik dersine ilişkin tutumları cinsiyetlerine göre
değişmezken, öğrenim gördükleri coğrafi bölgeye göre anlamlı farklılıklar göstermektedir.

High School Students’ Attitudes towards Mathematics and Factors Affect Their Attitudes in Turkey

Yıl 2014, , 41 - 64, 01.10.2014
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001337

Öz

The aim of this study was to examine the level of Turkish high school students’ attitudes towards mathematics and to determine the factors affecting their attitudes. Also, it was aimed to explore the relationship between the gender and geographical regions of students with their attitudes towards mathematics. The research performed using by the survey model was conducted on 30170 students from different types of high schools at 14 cities in seven geographic regions of Turkey. The mathematics attitude scale developed by researchers was administered to these high school students. The results indicated that Turkish high school students had attitudes toward mathematics at moderate level and students’ gender had no impact on their attitudes. However, there was a significant difference between students’ geographical regions and their mathematics attitudes

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA86NF82JJ
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Metin Yaşar Bu kişi benim

Hülya Çermik Bu kişi benim

Necdet Güner Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ekim 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014

Kaynak Göster

APA Yaşar, M., Çermik, H., & Güner, N. (2014). High School Students’ Attitudes towards Mathematics and Factors Affect Their Attitudes in Turkey. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 47(2), 41-64. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001337
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi (AÜEBFD), Ankara Üniversitesi Yayınevi'nin kurumsal dergisidir. 

Creative Commons License AUEBFD'nin tüm İçerikleri Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License kuralları çerçevesinde lisanslanmaktadır.

AUEBFD CC BY-NC-ND 4.0 lisansını kullanmaktadır.