BibTex RIS Kaynak Göster

The Transition from Positivism to the Process of Postpositivist/Constructivist in The Elementary School Science Curriculum in Turkey

Yıl 2014, , 117 - 136, 01.10.2014
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001340

Öz

experienced by the elementary science course in Turkey and reveal the paradigms that affected the objectives and outcomes of the program. The historical development of the process has been divided into two stages. The first one is the later stages of the Ottoman State and the Republican Era, when positivism was prevalent. The second stage includes the period starting from 2004 onwards. The evaluation was based on the objectives and outcomes of the elementary science curriculum.The positivist science approach which was prevalent in the elementary curriculum during the Republican Era is best manifested in the objectives of the science course. This was the case until the year 2004, when the effects of postmodern epistemology started to partially be seen with the initiation of the new elementary curriculum based on the ‘constructivist approach’. However, constructivizm is evident mostly in instructional practices and strategies, and did not go beyond pedagogy

Türkiye’de İlköğretim Fen Bilgisi Programında Pozitivist Bilim Anlayışından Postpozitivist/Yapılandırıcı Sürece Geçiş

Yıl 2014, , 117 - 136, 01.10.2014
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001340

Öz

Bu çalışmanın amacı, Türkiye’de İlköğretim fen bilgisi dersinin, tarihsel süreçte uğradığı dönüşümleri tespit ederek, amaç ve içerik boyutunda programa egemen olan paradigmaların etkisiniortaya koymaktır. Bu tarihsel süreçte iki aşama olarak ele alınmıştır.
Bu iki aşamadan ilki, pozitivizmin egemen olduğu, Osmanlı Devletinin son dönemi ile Cumhuriyet dönemidir. İkinci aşama ise ve 2004 ve sonraki dönemdir. Bu süreçte, ilköğretim fen bilgisi dersi v öğretimine egemen olan pozitivist bilim anlayışı ile 2004 tarihli
ilköğretim programına egemen olan yapılandırıcı yaklaşımın değerlendirilmesi yapılmıştır. Çalışma doküman incelemesi yöntemiyle, içerik analizine dayalı olarak yürütülmüştür. Cumhuriyet döneminde egemen olan pozitivist bilim anlayışı ilköğretim programında, fen bilgisi dersinin amaç ve içeriğinde net olarak görülürken 2004 İlköğretim programında kısmen de olsa yapılandırıcı yaklaşımın postpozitivist epistemolojik etkisi söz konusudur. Fakat daha çok öğretim pratikleri ve stratejileri bağlamında ele alınmış, pedagojik düzlemden öteye geçememiştir.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA58RJ88ER
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Faruk Öztürk Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ekim 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014

Kaynak Göster

APA Öztürk, F. (2014). The Transition from Positivism to the Process of Postpositivist/Constructivist in The Elementary School Science Curriculum in Turkey. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 47(2), 117-136. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001340
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi (AÜEBFD), Ankara Üniversitesi Yayınevi'nin kurumsal dergisidir. 

Creative Commons License AUEBFD'nin tüm İçerikleri Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License kuralları çerçevesinde lisanslanmaktadır.

AUEBFD CC BY-NC-ND 4.0 lisansını kullanmaktadır.