BibTex RIS Kaynak Göster

Türkiye’deki İlköğretim Okullarında Bilgisayar Eğitimi: Kuram ve Uygulamadaki Farklılıklar*

Yıl 2012, , 23 - 62, 01.05.2012
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001235

Öz

. Bu çalışmanın amacı; Türkiye’deki ilköğretim okullarında görev yapan bilgisayar öğretmenlerinin 2006 yılında yenilenen ilköğretim bilgisayar dersi müfredatına karşı olan tutumlarını değerlendirmek ve bilgisayar dersinin yenilenen müfredatının
ilköğretim okullarında nasıl uygulandığını göstermektir. Bu çalışmadaki öncelikli amaç; yenilenen ilköğretim bilgisayar dersi müfredatının bilgisayar öğretmenlerinin mesleki rolleri ve motivasyonları ile öğrencilerin derse karşı tutumları ve başarıları
üzerinde olan etkilerini göstermek, yenilenen müfredata karşı öğretmen ve öğrenci tutumlarını araştırmak ve bilgisayar eğitimindeki
temel faktörleri açıklayarak yenilen müfredat kapsamında ilköğretim
okullarındaki bilgisayar dersinin uygulanışının mevcut durumunu açıklamaktır. Araştırmanın sonuçları, yenilenen ilköğretim bilgisayar dersi müfredatının, bilgisayar dersinin ilköğretim okullarındaki uygulanışında birçok problemi beraberinde getirdiğini göstermektedir.
Bilgisayar eğitimi sırasında karşılaşılan en önemli problemlerin temel
kaynağı bilgisayar dersinin seçmeli bir ders olması ve bu ders için ayrılan kısıtlı süredir. Bu durum göz önüne alındığında; Milli Eğitim Bakanlığı’nın yeni bir öğretim programı geliştirerek bilgisayar eğitimini daha verimli yapma çabalarına ulaşıp ulaşmadığı açık
değildir.

Computer education in Turkish basic education schools: gaps between policy and practice

Yıl 2012, , 23 - 62, 01.05.2012
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001235

Öz

The purpose of this study is to investigate the current status of computer education in Turkish basic education schools by exploring the perceptions of computer teachers in terms of the policy of new computer education curriculum, which was prepared in 2006, and its actual implementations in schools. In the study, a mixed method research approach including both quantitative and qualitative traditions is employed as the primary research method. The results reveal that with the introduction of new computer education curriculum, many problems have emerged in the actual implementations of computer education courses in basic education schools. The most important of these problems are results of the elective status of computer education course and the limited time allocated for this course

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA77JU76VK
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Halise Şerefoğlu Henkoğlu

Soner Yıldırım Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mayıs 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012

Kaynak Göster

APA Şerefoğlu Henkoğlu, H., & Yıldırım, S. (2012). Computer education in Turkish basic education schools: gaps between policy and practice. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 45(1), 23-62. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001235
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi (AÜEBFD), Ankara Üniversitesi Yayınevi'nin kurumsal dergisidir. 

Creative Commons License AUEBFD'nin tüm İçerikleri Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License kuralları çerçevesinde lisanslanmaktadır.

AUEBFD CC BY-NC-ND 4.0 lisansını kullanmaktadır.