Bu araştırma, EPÖ ya da eğitimde program geliştirme alanında Türkiye’de ve yurt dışındaki mevcut lisansüstü eğitim programlarını belirli ölçütlere göre analiz etmek amacıyla
gerçekleştirilmiştir. Buradan yola çıkarak EPÖ alanındaki lisansüstü programların çeşitli öğeleri için durum tespiti yapılıp, önerilerin geliştirilmesi düşünülmüştür. Doküman inceleme yönteminin kullanıldığı bu araştırmada veriler, basılı kaynaklar ve üniversitelerin
resmi internet sayfalarından elde edilmiştir. Araştırma sonucunda,
Türkiye’de EPÖ yüksek lisans programlarının 30’undan 27’sine, doktora programlarının ise 16’sından 13’üne ulaşılabilmiştir. Lisansüstü programlara başvuruda yabancı dil puanı, ALES puanından farklı olarak, enstitüden enstitüye çeşitlilik göstermiştir. Türkiye’de
EPÖ lisansüstü programlarında açılan zorunlu ve seçmeli derslerin
birbirine oldukça benzer olduğu belirlenmiştir. Bu programlarda alınması gereken ders/kredi sayısı, programları tamamlama süresi,
yeterlik sınavı, tez izleme komitesi, tez süreci ve sonuçlanması ile ilgili koşullar enstitüler arasında ortaklık göstermiştir. EPÖ lisansüstü programlarında alınması gereken toplam krediler açısından, Türkiye’deki üniversitelerle yurt dışındakiler arasında önemli farklılık
gözlenmektedir. Ayrıca yurt dışındaki programlara başvuruda
sınavlardan çok niyet, referans mektupları ve yayınlar ön plana çıkmaktadır. Yurt dışındaki programların isimleri farklılık göstermekte, buna göre üniversiteler arasında derslerde çeşitlilik gözlenmektedir. Ayrıca yurt dışında özellikle doktora programlarında
öğrenciyi değerlendirmek ve ona rehberlik etmek üzere oluşturulan çeşitli komiteler göze çarpmaktadır.
Eğitim programları ve öğretim program geliştirme lisansüstü eğitim
This study was conducted to analyze curriculum and instruction (CI) graduate programs from Turkey and abroad by considering certain variables and make recommendations for graduate programs in this field in Turkey. Based on the document analysis method, the study obtained data from printed sources and the official websites of universities. Twenty-seven of the 30 master’s level CI programs and 13 of the 16 doctoral level CI programs in Turkey were analyzed.When compared to ALES scores, foreign language scores required for application to graduate programs varied from one graduate school to another. It was found that the compulsory and elective courses offered in CI graduate programs in Turkey were quite similar. Besides, the required number of courses/credits in these programs, program completion times, comprehensive exams, dissertation committees, dissertation processes, and conditions for graduation were common among the different graduate schools examined. The total number of credits needed for graduation from CI graduate programs varied significantly between Turkish and foreign universities. In addition, admissions into foreign programs were based more on statements of purpose, reference letters and publications than exams. The names of foreign programs were varied, which brought diversity in the individual courses offered by them. Finally, it was noteworthy that foreign programs, and particularly doctoral level ones, made use of various committees to evaluate and guide students
Curriculum and instruction curriculum development graduate education
Diğer ID | JA39NS58AB |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mayıs 2012 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 |
AUEBFD'nin tüm İçerikleri Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License kuralları çerçevesinde lisanslanmaktadır.
AUEBFD CC BY-NC-ND 4.0 lisansını kullanmaktadır.