BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2010, , 41 - 78, 01.05.2010
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001190

Öz

Bu araştırmanın amacı, Harran Üniversitesi öğretim elemanlarının; bireysel, yönetsel ve toplumsal boyutlardaki örgütsel yaratıcılık algılarını belirlemek; ayrıca öğretim elemanlarının örgütsel yaratıcılık algılarının; görev yaptıkları kuruma, akademik birime, görevlerine, unvanlarına ve cinsiyetlerine göre farklılık gösterip göstermediğini incelemektir. Araştırmada veri toplamak amacıyla Örgütsel Yaratıcılık Ölçeği geliştirilmiştir. Araştırmanın hedef evreni 789 kişiden oluşmaktadır. Araştırma, evrenden alınan ve 473 kişiden oluşan bir örneklem üzerinde gerçekleştirilmiştir. Sonuçlar, öğretim elemanlarının örgütsel yaratıcılık algılarının Bireysel Boyutta “yeterli düzeyde”; Yönetsel ve Toplumsal boyutlarda ise “orta düzeyde” gerçekleştiğini göstermiştir. Sonuçlara göre ayrıca, meslek yüksek okullarındaki öğretim elemanlarının, fakültelerdeki öğretim elemanlarından; yine meslek yüksek okullarındaki öğretim elemanlarının, Veteriner, Tıp ve Ziraat fakültelerindeki meslektaşlarından; yöneticilerin, öğretim elemanı olanlardan; Öğretim Görevlilerin, Araştırma Görevlisi Dr. olanlardan ve erkek öğretim elemanlarının, kadın meslektaşlarından anlamlı şekilde daha yüksek örgütsel yaratıcılık algılarına sahip oldukları bulunmuştur

The Organizational Creativity Perceptions of Academic Staff

Yıl 2010, , 41 - 78, 01.05.2010
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001190

Öz

This study aims to investigate the organizational creativity perceptions of Harran University intructors at Individual, Administrative and Social dimensions, and also to determine if the perceptions of organizational creativity differentiates according to the participants’ instutions, academic units, duties, titles and genders. The Organizational Creativity Inventory was developed to collect data in the research. The target population of the research composed of 789 instructors. The research was conducted on a sample composed of 473 instructors. Results showed that the instructors experienced an “adequate level” of organizational creativity at Individual Dimension and a “medium level” of organizational creativity at Administrative and Social Dimensions. Furthermore, the research resulted that the instructors at vocational high schools experienced a higher level of organizational creativity than their counterparts in faculties and their colleagues working in Veterinary, Medicine and Agriculture faculties. Administrators, lecturers and males experienced a higher level of organizational creativity than instructors, researchers (Ph.D), and females

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA49RG93HU
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Refik Balay Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mayıs 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2010

Kaynak Göster

APA Balay, R. (2010). The Organizational Creativity Perceptions of Academic Staff. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 43(1), 41-78. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001190

Cited By










Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi (AÜEBFD), Ankara Üniversitesi Yayınevi'nin kurumsal dergisidir. 

Creative Commons License AUEBFD'nin tüm İçerikleri Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License kuralları çerçevesinde lisanslanmaktadır.

AUEBFD CC BY-NC-ND 4.0 lisansını kullanmaktadır.