BibTex RIS Kaynak Göster

İlköğretim Öğrencilerinin Zorbalığa Maruz Kalma Türünün ve Sıklığının Depresyon, Kaygı ve Benlik Saygısıyla İlişkisi

Yıl 2004, , 1 - 13, 01.05.2004
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000087

Öz

Bu çalışmanın amacı, a) ilköğretim 4. ve 5. sınıf öğrencilerinin maruz kaldıkları zorbalık türleri, bunların görülme sıklığı, b) zorbalığın görülme türünde sosyo-ekonomik düzey, sınıf düzeyi ve cinsiyete bağlı farklılıkların olup olmadığı ve son olarak c) zorbalığa maruz kalıp kalmamanın benlik saygısı, depresyon, durumluk ve sürekli kaygı düzeylerinde nasıl bir farklılaşmaya neden olduğunu araştırmaktır. Araştırmaya 99 kız ve 107 erkek olmak üzere toplam 206 öğrenci katılmıştır (Yaş X=10.8, SS=.62). Analizler, öğrencilerin %40 oranında bedensel, sözel, duygusal ve cinsel zorbalığa maruz kaldıklarını, zorbalığın demografik değişkenlerden çok psikolojik değişkenlerle bağlantılı olduğunu göstermiştir. Bulgular zorbalığın eğitim ortamında gösterilmesi bağlamında tartışılmıştır

Bullying type and severity among elementary school students and its relationship with depression, anxiety and self esteem

Yıl 2004, , 1 - 13, 01.05.2004
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000087

Öz

The purpose of this study is to find out a) types and prevalence rates of bullying experienced by the 4th and 5th grade children, b) sosyo-economic status, grade and gender differences on the level and type of bullying and finally c) how the self-esteem, depression, state and trait anxiety levels of these pupils differed by the experience/type of bullying. Of the 206 children 99 were girls and 107 were boys with a mean age of 10.8 (SD=.62). The results demonstrated that 40% of children have been exposed to physical, verbal, emotional and sexual bullying. Bullying is also found to be more related to psychological variables, rather than demographic ones

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA83BY53MY
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Emine Gül Kapcı Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mayıs 2004
Yayımlandığı Sayı Yıl 2004

Kaynak Göster

APA Kapcı, E. G. (2004). Bullying type and severity among elementary school students and its relationship with depression, anxiety and self esteem. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 37(1), 1-13. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000087

Cited By


Evidence Based Bullying Prevention in Turkey: Implementation of the ViSC Social Competence Program
International Journal of Developmental Science: Biopsychosocial Mechanisms of Change, Human Development, and Psychopathology - Perspectives from Psychology, Neuroscience, and Genetics
https://doi.org/10.3233/DEV-170223


























Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi (AÜEBFD), Ankara Üniversitesi Yayınevi'nin kurumsal dergisidir. 

Creative Commons License AUEBFD'nin tüm İçerikleri Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License kuralları çerçevesinde lisanslanmaktadır.

AUEBFD CC BY-NC-ND 4.0 lisansını kullanmaktadır.