Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

İnternete Yönelik Likert Tipi Bir Tutum Ölçeğinin Geliştirilmesi

Yıl 2001, , 45 - 60, 10.09.2001
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000043

Öz










İnternete yönelik tutumu ölçen bir ölçme aracı geliştirmek amacıyla yapılan bu
araştırmada çalışma grubu, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi
Sosyal Bilgiler Öğretmenliği, Sınıf Öğretmenliği, Eğitimde Psikolojik
Hizmetler, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümlerinde 1-4.
Sınıflarda Okuyan ve Öğretmenlik Sertifikası programına katılan Dil ve
Tarih-Coğrafra Fakültesi Amerikan Dili ve Edebiyatı 4. sınıf öğrencileri ile
Bilkent Universitesi Amerikan Dili ve Edebiyatı Bölümü mezunundan oluşan toplam 363 öğretmen
adayıdır. Ölçeğin geliştirilme aşamasında 85 madde oluşturulmuş, bu maddeler
için madde-toplam, test tekrar test korelasyon katsayısı hesaplanmıştır. Bu
analizler sonucu manidar bulunmayan maddeler ölçekten çıkarılarak ölçeğin
geçerliğini saptamak için faktör analizi yapılmış, bu analiz sonucunda da 25
maddeden oluşan beş faktörlü ölçek elde edilmiştir. Yine ölçeğin geçerliğini
belirlemek amacıyla çeşitli değişkenlere göre tutum puanları ortalamaları
arasındaki farkı test etmek için bir boyutlu varyans analizi ve t testi
yapılmıştır. Benzer ve farklı ölçekler (İnternet Kullanımına Yönelik Tutum
Ölçeği, Bilgisayara Yönelik Tutum Ölçeği, Araştırmaya Yönelik Tutum


















Ölçeği, Sosyal
Beğenirlik Ölçeği) arasında ilişki olup olmadığı Pearson Momentler Çarpımı
Korelasyon Katsayısı ile hesaplanmıştır. Güvenirlik için üç hafta arayla test
tekrar test yapılmış ve varimax rotasvon sonucu saptanan beş alt boyut ve
ölçeğin tümü için Cronbach a katsayıları bulunmuştur. Araştırma bulguları
ölçeğin geçerli ve güvenilir olduğunu göstermektedir.

Kaynakça

  • Alkan, C. (1997). Eğitim Teknolojisi. Genişletilmiş Beşinci Baskı., Ankara: Anı Yayıncılık.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Ezel Tavşancıl

Hafize Keser Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 10 Eylül 2001
Yayımlandığı Sayı Yıl 2001

Kaynak Göster

APA Tavşancıl, E., & Keser, H. (2001). İnternete Yönelik Likert Tipi Bir Tutum Ölçeğinin Geliştirilmesi. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 34(1), 45-60. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000043
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi (AÜEBFD), Ankara Üniversitesi Yayınevi'nin kurumsal dergisidir. 

Creative Commons License AUEBFD'nin tüm İçerikleri Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License kuralları çerçevesinde lisanslanmaktadır.

AUEBFD CC BY-NC-ND 4.0 lisansını kullanmaktadır.